30

مه
2019

تروریست مسلمان و خطرناک در آستانه آزادی از زندان کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 294

[ad_1]

انتاریو- کوین عمر محمد، مرد انتاریویی که با هدف پیوستن به القاعده به سوریه سفر کرد، کمتر از دو سال پس از پذیرش اتهامات، از زندان آزاد می شود. این درحالیست که Parole Board of Canada نامبرده را برای امنیت جامعه خطرناک می داند. بر اساس گزارشی که در اختیار Global News قرار گرفته است، کوین عمر محمد در طول دوران محکومیت در دوره های بازپروری شرکت نکرده و عقاید افراط گرایانه اش را حفظ کرده است.
با اینکه دانشجوی سابق دانشگاه واترلو در اکتبر 2017 به چهار سال و نیم زندان محکوم شد، اما با توجه به مدت زمانی که تا فرارسیدن موعد دادگاه در بازداشت سپری کرده بود، اول مارچ 2019 از زندان آزاد خواهد شد.
Parole Board ، بر اساس قوانین کانادا ملزم به آزاد کردن این تروریست می باشد، اما شرایط و مقررات ویژه ای را برای او تعیین کرده است، از جمله شرکت اجباری در دوره های مذهبی و عدم استفاده از اینترنت. نامبرده همچنین بایستی از دسترسی و مشاهده مطالب یا گزارش های مرتبط با تروریسم خودداری نموده و در مکان مورد تایید مقامات Parole Board زندگی کند.
کوین عمر محمد در سال 2014 به ترکیه و سوریه سفر کرد تا به Jabhat Al-Nusrah، از گروه های وابسته به القاعده ملحق شود. او طی آن سفر با چند نفر از اعضای گروه تروریستی ملاقات کرد، اما سفرش کوتاه مدت بود، زیرا مادر و برادرش که او را تا ترکیه تعقیب کرده بودند، کوین را از ادامه راه منصرف کرده و به کانادا بازگرداندند. او پس از بازگشت به کشور، پست های متعددی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از حملات تروریستی در غرب حمایت کرد.
عمر محمد در سال 2016، خانه اش را ترک کرده و زندگی مخفیانه را پیش گرفت. او پس از برداشت مقدار زیادی پول از حساب بانکی برای پیوستن به Jabhat Al-Nusrah تلاش کرد. محمد در مارچ 2016 در واترلو بازداشت شد. او با مجازات 10 سال حبس روبرو بود، اما در نتیجه توافق دادستان و وکیل مدافع و تعهد به شرکت در دوره های اصلاح و بازپروری، محکومیت اش به 4 سال و نیم تقلیل یافت. اما در زندان نه تنها در این دوره ها شرکت نکرد، بلکه علیرغم نقض تعهد به زودی آزاد خواهد شد.
اسکات باردسلی، سخنگوی رالف گودل، وزیر امنیت عمومی کانادا در مورد آزادی قریب الوقوع عمر محمد ضمن تاکید بر اینکه مجرمین و محکومین یک سوم آخر دوران محکومیت خود را در جامعه و تحت نظارت دقیق مقامات سپری می کنند، افزود که دولت کانادا راهکارهای موثر جهت خنثی کردن هرگونه تهدید تروریستی را در اختیار دارد و از امنیت کانادایی ها در برابر حملات احتمالی محافظت خواهد کرد.
آیا آزادی اینگونه افراد، نشان دهنده ضعف سیستم قضایی نیست؟ افرادی مانند عمر محمد، پس از آزادی به عنوان قهرمان و الگوی مقاومت از سوی همفکران افراط گرای خود مورد استقبال قرار خواهند گرفت. اینطور فکر نمی کنید؟

[ad_2]