21

مه
2019

“یک روز خوب”، کانادا و آمریکا برای لغو تعرفه‌های وارداتی فولاد و آلومینیوم توافق کردند

Posted By : کاناداهوم/ 330

کانادا و ایالات متحده یک سال پس از اعمال اولین تحریم ها، توافق کرده اند تا تعرفه‌ های وارداتی فولاد و آلومینیوم را لغو کنند و روند تازه ای برای مذاکره مجدد درباره پیمان USMCA تصویب کنند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در کارخانه فولاد Stelco در همیلتون در استان انتاریو گفت:”این تعرفه های مداوم بر روی فولاد و آلومینیوم، نشان دهنده موانع قابل توجهی برای حرکت به سمت جلو با توافق جدید NAFTA بود. اکنون که این تعرفه‌ها به طور کامل برداشته می‌شود، ما و ایالات متحده به دنبال تصویب توافق نامه هستیم.”

بر اساس بیانیه مشترکی از سوی کانادا و ایالات متحده، دو کشور با هم توافق کردند که ظرف 48 ساعت به این تعرفه ها و هرگونه پیگیری های قضایی در سازمان تجارت جهانی (WTO) در رابطه با فعالیت های تجاری پایان دهند. کانادا پس از اعمال تعرفه های تنبیهی از سوی آمریکا، مسیر قانونی را از طریق سازمان تجارت جهانی پیگیری کرده بود.

معاون رئیس جمهور ایالات متحده، Mike Pence می گوید که در تاریخ 30 ماه می به کانادا سفر خواهد کرد تا با Trudeau دیدار کند تا در مورد پیشبرد معاهده سه جانبه تجاری “هر چه سریع تر” مذاکره کنند. گفته می‌شود این اقدام ترامپ در راستای کاهش اختلافات تجاری با کانادا و مکزیک و باز شدن راهی برای تصویب توافق تجارت آزاد بین سه کشور انجام گرفته است.

بر همین اساس ترودو امروز را یک “روز خوب” برای کارگران فولاد و آلومینیوم در سراسر کانادا نامید. این توافقنامه پس از بروز نشانه هایی مبنی بر حرکت در جهت مثبت بین مقامات کانادا و ایالات متحده در چند هفته گذشته مطرح شد. در عین حال در همین زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در حال آماده شدن برای افزایش جنگ تجاری با چین است.

نخست وزیر کانادا اعلام کرد که کمک های مالی که لیبرال ها در جهت خنثی کردن اثرات تعرفه های گمرکی ارائه کرده بودند، همچنان ادامه خواهد یافت و از اتحادیه ها و کارگران برای حمایت و پافشاری برای برداشته شدن تمام تعرفه ها تشکر کرد.

ایالات متحده و کانادا اقدامات موثری را به منظور جلوگیری از واردات فولاد و آلومینیوم به قیمت دامپینگ و یا انتقال فولاد و آلومینیوم تولید شده در خارج از کانادا یا ایالات متحده به کشور دیگر به اجرا درخواهند آورد. در این بیانیه آمده است:”کانادا و ایالات متحده درباره این اقدامات با یکدیگر مشورت خواهند کرد.”

همچنین برای نظارت بر تجارت فولاد و آلومینیوم بین دو کشور، ساز و کاری راه اندازی خواهد شد.

برخی منابع به CTV News گفته اند که آمریکایی ها و مکزیک نیز به توافق مشابهی رسیده اند. ترودو گفت که کانادا در حال حاضر با ایالات متحده و مکزیک برای بررسی بازار فولاد و آلومینیوم، جهت تضمین حفاظت از صنایع داخلی خود همکاری می کند.

وی در رابطه با توافق با آمریکا اعلام کرد که این توافق در لحظه حاصل نشده، بلکه یکسری از مذاکرات میان وزرای مختلف کابینه، همتایان آمریکایی و دیگر مقامات و سهامداران در این زمینه انجام گرفته است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.