13

نوامبر
2022

گزارش سالانه مهاجرت حاکی از تلاش‌های اداره مهاجرت کانادا در بهبود از کرونا دارد

Posted By : کاناداهوم/ 63

گزارش سالانه مهاجرت حاکی از تلاش‌های اداره مهاجرت کانادا در بهبود از کرونا دارد

۲۰ آبان ۱۴۰۱

اخبار, اخبار مهاجرت در:

گزارش جدید تدابیری را که برای کاهش اثرات کرونا بر مهاجرت به کانادا اتخاذ شده و تلاش‌هایی که برای تقویت نیروی کار انجام شده را بیان می‌کند.

دولت کانادا گزارش سالانه ۲۰۲۲ در مورد مهاجرت را به پارلمان ارائه کرده است:

این گزارش خلاصه‌ای از پیشرفت‌های سال گذشته در بخش مهاجرت به کانادا را در تمام زمینه‌های مهاجرتی بیان کرده است.

این گزارش همراه با برنامه سطوح مهاجرت کانادا که اهداف رسمی مهاجرت است و حکم راهنما را برای سه سال آینده اداره مهاجرت کانادا دارد منتشر شده است. داده‌های سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اداره مهاجرت در حال انجام تلاش‌هایی برای ترمیم اثرات پاندمی کروناست.

این گزارش فراتر از اعداد می‌رود و درکی از پیشرفت اداره مهاجرت طی یک سال اخیر را به دست می‌دهد و نیز چشم‌انداز آتی آن را هم نشان می‌دهد؛ به ویژه اکنون که کانادا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بالاترین تعداد مقیم دائم جدید را جذب کند.

در زیر به چند مورد از این نکات اشاره می‌شود.

پذیرش مهاجر در سال ۲۰۲۱ در تمام زمینه‌ها رکورد زده است

طبق برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ قرار بود تا انتهای ۲۰۲۴ بیش از ۴۵۱,۰۰۰ مقیم دائم و در ۲۰۲۲ حدود ۴۳۲,۰۰۰ مقیم دائم جذب شود.

این اهداف بر اساس پذیرش رکوردشکن در سال ۲۰۲۱ وضع شده بود. طی سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت تمرکز خود را به اعطای اقامت دائم به متقاضیانی معطوف کرد که به خاطر محدودیت‌های کرونایی در کانادا زندگی می‌کردند. این شامل متقاضیان برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی می‌شد تا اینکه پذیرش‌های این دو برنامه در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف شد.

داده‌ها نشان می‌دهد که ۴۰۵,۰۰۰ نفر که در آن سال مقیم دائم جدید شدند یعنی ۲ درصد یا ۲۵۲,۹۷۱ آنها من‌جمله همسران و وابستگان متقاضیان اصلی مهاجران اقتصادی/کاری بودند.

کانادا تأکید را بر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی می‌گذارد تا در مواجهه با کمبود نیروی کار ماهر از یک سو و تعداد زیادی جایگاه شغلی خالی در سراسر کشور از سوی دیگر، به رشد اقتصادی دست یابد. نرخ بیکاری کانادا در حال حاضر ۵٫۲ درصد است. مهاجرت تا سقف ۹۰ درصد رشد نیروی کار و ۷۵ درصد رشد جمعیت کانادا را رقم می‌زند.

مهاجرت خانوادگی نیز در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است: ۸۱,۴۲۳ تازه وارد از طریق ویزای اسپانسرشیپ خانواده به کانادا آمده‌اند. از این تعداد بیش از ۶۹,۰۰۰ نفر از طریق همسر یا پارتنر خود مهاجرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

بخش زیادی از کل گزارش به تعهد کانادا به جذب تعداد قابل توجهی از پناهجویان و مدعیان پناهندگی اشاره دارد. در سال ۲۰۲۱ کانادا متعهد شد تا سال ۲۰۱۴ از ۴۰,۰۰۰ پناه‌جوی فراری از افغانستان استقبال کند. تا امروز، ۲۲,۹۱۵ افغان وارد کانادا شده‌اند. اکثر آنها از طریق برنامه‌های پناهندگی تحت حمایت دولت و یا با اسپانسر خصوصی به کانادا آمده‌اند.

اقامت موقت به اقامت دائم

اداره مهاجرت در سال ۲۰۲۱ مسیر یک طرفه اقامت موقت به اقامت دائم را معرفی کرد. از طریق این مسیر، ۱۹۱,۳۳۸ مقیم دائم توانستند اقامت دائم کسب کنند.

این برنامه دانشجویان بین‌المللی و افراد شاغل در مشاغل ضروری نظیر سلامت و درمان را هدف گرفته بود. همچنین مسیرهای مختص مقیمان موقت دوزبانه و فرانسوی زبان وجود داشت. از طریق این برنامه‌ها کانادا حدود ۲۴,۰۰۰ مقیم دائم جدید را جذب کرد و تا انتهای مارس ۲۰۲۲ هم ۱۸,۰۰۰ نفر دیگر را جذب کرد.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در کاناداکار در کانادا

از طریق مسیر فارغ‌التحصیل بین‌المللی، اداره مهاجرت ۴۰,۰۰۰ متقاضی دعوت کرد تا برای اقامت دائم اپلای کنند و به آنها اجازه داد تا مسیر سنتی ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا PGWP را دور بزنند. متقاضیان می‌توانستند بین می و نوامبر ۲۰۲۱ اپلای کنند و اکنون این پنجره زمانی بسته است.

مسیر مشابهی برای کارکنان بخش سلامت و سایر نیروی کار ضروری در تمام سطوح مهارتی وجود داشت. مقیمان موقت که واجد معیارها بودند می‌توانستند برای اقامت دائم اپلای کنند. این در مورد پناهندگان ماهر هم صدق می‌کرد.

درخواست‌های تلنبارشده یا معوقه

در این گزارش اداره مهاجرت اذعان دارد که در رسیدگی به درخواست‌ها در تمام زمینه‌های مهاجرتی تأخیر وجود دارد. در حال حاضر حجم درخواست‌های تلنبارشده ۲٫۶ میلیون است که از این تعداد ۱٫۱ میلیون یا کمتر از نصف آنها طی زمان استاندارد در حال رسیدگی هستند. زمان استاندارد خدمت رسانی هدفی است که اداره مهاجرت برای رسیدگی به یک درخواست مهاجرت از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی اختصاص می‌دهد.

اداره مهاجرت گفته که به خاطر پاندمی کرونا و محدودیت‌های بین‌المللی سفر و فشارهای عملیاتی نظیر عدم توانایی کارکنان به رسیدگی به درخواست‌های کاغذی با توجه به تعطیلی دفاتر، تعداد درخواست‌های معوقه به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

اداره مهاجرت برای عادی کردن اوضاع در تلاش است تا کارها را ۱۰۰ درصد دیجیتالی کند و از سوی دیگر تمهیداتی را برای افرادی که نمی‌توانند آنلاین اپلای کنند اندیشیده است. این گذار شامل درخواست‌های شهروندی می‌شود که اکنون ۱۰۰ درصد آنها برای متقاضیان بالای ۱۸ سال آنلاین است. اداره مهاجرت قصد دارد تا تمام درخواست‌های شهروندی را تا انتهای امسال دیجیتال کند من‌جمله برای متقاضیان زیر ۱۸ سال.

اداره مهاجرت ۸۵ میلیون دلار به استخدام و آموزش بیش از ۱۲۰۰ کارمند جدید  تخصیص داده است تا مشکل درخواست‌های معوقه را حل کند. بودجه ۲۰۲۲ نیز برای پنج سال آینده ۱۸۷٫۳ میلیون دلار به اداره مهاجرت تخصیص داده است. علاوه بر این  ۳۷٫۲ میلیون دلار برای افزایش ظرفیت مرکز پشتیبانی مشتریان و سرمایه گذاری در تکنولوژی و ابزار مورد نیاز برای پشتیبانی بهتر از کاربران خدماتش تخصیص داده است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۱ آبان ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.