08

آوریل
2019

کنایه مهاجران کانادایی به شعار انتخاباتی ترامپ: به کانادا خوش آمدید!

Posted By : کاناداهوم/ 413

یک شرکت تولیدکننده پوشاک در کانادا که توسط مهاجرین اداره می شود به تازگی کلاهی طراحی کرده است که پیام مندرج روی آن طعنه ای است به کلاه بیسبال دانلد ترامپ که روی آن شعار انتخاباتی اش درج شده است: Make America Great Again (” دوباره به آمریکا عظمت بده!”).

اما متن مندرج روی این کلاه زمستانی این است : Welcome to Canada (به کانادا خوش آمدید). جالب اینکه رنگ این کلاه هم مانند کلاه بیسبال پرزیدنت ترامپ قرمز است و فونت شعار مندرج روی آن هم مانند فونت شعار مندرج روی کلاه ترامپ است.

رومان حصاری مهاجری افغاستانی است که همراه با خانواده اش به کانادا پناهنده شده است. او  یکی از موسسین این شرکت پوشاک است. او گفته که شعار ترامپ نمادی از نفرت و تبعیض است. به گفته ی حصاری، همه ی امریکایی ها مثل ترامپ فکر نمی کنند اما به هر حال این شعار به یک معضل مهاجرتی در امریکا بدل شده است. حصاری در ادامه بیان کرده که او و همکارانش می خواهند از این شعار ترامپ بر علیه او استفاده کنند و آن را تبدیل به پیام صلح و دوستی تبدیل نمایند.   

یک مهاجر اوگاندایی در رابطه با این کلاه گفته است که: “دوباره به آمریکا عظمت بده!” یعنی برای عظمت بخشیدن به امریکا باید خیلی از انسان ها رو با لگد به بیرون مرزها پرت کنی و برای وارد نشدن دوباره ی اونها، دور خودت دیوار بکشی”. حصاری گفته است که تا کنون واکنش مهاجرین ساکن کانادا به این کمپین 99 درصد مثبت بوده است. او نگران جمله ی طرفداران ترامپ به خود نیست.

او گفته است: ” من نمیخام بگم کانادا بی عیب و نقصه – می دونم که یه جاهایی هس که امید بهبود و اصلاحش وجود داره. مادام که بتونیم با هم گفتگو کنیم چیزای خوبی پیش خواهد اومد. همه ی ما شهروندان جهان هستیم و باید بر نقاط اشتراکاتمون تمرکز کنیم”.   

این کلاه منحصر به فرد را می توان از وبسایت eBay خریداری نمود. سود حاصل از فروش این کلاه ها به سازمانی واقع در تورنتو که برای مهاجرین و پناهندگان تازه وارد جا و مکان تدارک می بیند داده خواهد شد.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.