12

مه
2019

کشف دومین الماس بزرگ جهان در بوتسوانا توسط یک شرکت کانادایی

Posted By : کاناداهوم/ 326

یک الماس 1،758 قیراطی اخیرا توسط شرکت کانادایی Lucara Diamond Corp که مالک معدن الماس Karowe در بوتسوانا می باشد کشف شد. با وجود اینکه گفته می شود این الماس بزرگتر از یک توپ تنیس است، ولی هنوز از الماس 3,016.75 قیراطی Cullinan Diamond که در سال 1905 در آفریقای جنوبی پیدا شده و در این زمینه رکورد دار است، بزرگتر نیست.

این شرکت اعلام کرد:”با وزنی نزدیک به 352 گرم و ابعادی در حدود 83 در 62 در 46 میلی متر، این الماس به عنوان یک سنگ قیمتی با کیفیت بالا شناخته شده است.”

براساس گزارش ABC، این الماس بزرگ ترین سنگ قیمتی استخراج شده توسط شرکت Lucara درعملیات بوتسوانا در سال های اخیر بوده و از کشفیات قبلی آن که شامل یک الماس 472 قیراطی و یک الماس 327 قیراطی در سال 2018 بوده است، بزرگتر می باشد.

این کشف اخیر جایگزین الماس 1،109 قیراطی به نام Lesedi La Rona شده که در نوامبر 2015 به قیمت 53 میلیون دلار به یک تاجر الماس بریتانیایی فروخته شد.

Eira Thomas، مدیر عامل شرکت لوکارا دیاموند در بیانیه‌ای اعلام نمود:”شرکت لوکارا با استفاده از سیستم پیشرفته XRT یک بار دیگر کشفی تاریخی انجام داد. معدن Karowe توانسته طی 4 سال 2 الماس که سنگین ‌تر از 1000 قیراط می باشند کشف نماید که نشان دهنده غنی بودن این منبع می باشد و با توجه به اینکه در حال حاضر حفاری ها در سطح عمیق تری انجام می شود این احتمال وجود دارد که الماس های بزرگ تر و با کیفیت تری در آینده با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ‌تر کشف کنیم.”

در اوایل ماه جاری نیز شرکت Firestone Diamonds اعلام کرد که یک الماس غول پیکر را در معدن Liqhobong در لسوتو پیدا کرده است. این شرکت بین المللی استخراج الماس با عملیات متمرکز در لسوتو، در بیانیه ای اعلام کرد که یک الماس زرد 72 قیراطی را همراه با دو جواهر دیدنی دیگر پیدا کرده است.

شایان ذکر است شرکت Lucara Diamond، یک شرکت کانادایی است که به کار اکتشاف و استخراج معادن در بوتسوانا اشتغال دارد.

 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.