22

آوریل
2019

کانادا به ائتلاف جدید برای برقراری نظم جهانی پیوست

Posted By : کاناداهوم/ 376

Chrystia freeland، وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه گذشته گفت که در حال حاضر جامعه بین المللی با آشفته ترین وضعیت از منظر نظم و مقررات بین المللی از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است، اما این کشور با سایر کشورها در انتلافی به منظور مبارزه با ادامه این بی نظمی مشارکت خواهد کرد.

بر همین اساس، کانادا به طور رسمی به یک ائتلاف آلمانی – فرانسوی با هدف نجات نظم بین المللی جهانی از شر خرابکاری دیکتاتورهای متعدد جهان پیوست که این ائتلاف شامل ایالات متحده نمی شود.

این ابتکار عمل، بخشی از تلاش های در حال انجام دولت به منظور افزایش همکاری بین المللی در زمان کاهش مدیریت و ضعف رهبری آمریکا و ناسزاگویی های دونالد ترامپ به نهادهای ایجاد شده پس از جنگ جهانی دوم می باشد.

Chrystia freeland طی نشست وزرای خارجه کشورهای عضو G-7 در Dinard در کشور فرانسه در اوایل ماه جاری، پیشنهاد حمایت کانادا از یک ائتلاف چندجانبه را مطرح کرد. او از هر گونه اشاره مستقیم به دولت ترامپ اجتناب کرد، همانطور که رویکرد او به طور کلی در انتقادات مکرر از حملات به نظم چند جانبه در جهان بوده است.

ژاپن نیز در طی این نشست به ائتلاف جدید پیوست و خانم freeland در توییتر خود عکسی به همراه Jean-Yves Le Drian ،Heiko Heiko و Taro Kono، همتایان فرانسوی، آلمانی و ژاپنی خود به اشتراک گذاشت.

وی در کپشن زیر عکس نوشت:”بسیاری از بزرگ ترین چالش ها جهانی هستند و تنها زمانی می توانند حل شوند که ما با یکدیگر همکاری کنیم. به همین دلیل است که کانادا با دوستان آلمانی، فرانسوی و ژاپنی متحد شده است.”

freeland به مشارکت کانادا در چند طرح چند جانبه دیگر از جمله ائتلاف گروه لیما (Lima) در ونزوئلا و حمایت مداوم از نهادها و معاهدات تجاری بین المللی اشاره کرد.

در روز دوشنبه، کانادا تحریم هایی را بر علیه 43 نفر دیگر اعمال کرد که گفته می شود در بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا نقش داشته اند. این تحریم ها که در حال حاضر در مجموع شامل 113 نفر شده است، مقامات عالی رتبه را در رژیم رئیس جمهور ونزوئلا، Nicolas Maduro، از جمله فرمانداران منطقه ای و افرادی که نهادهای دموکراتیک را تضعیف می کنند، هدف قرار داده اند.

 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.