05

نوامبر
2022

کانادا برنامه سطوح مهاجرتی سال ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را اعلام کرد

Posted By : کاناداهوم/ 58

کانادا برنامه سطوح مهاجرتی سال ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را اعلام کرد

اخبار, اخبار مهاجرت در:

برنامه سطوح مهاجرت، راهنمایی است در مورد تعداد مهاجرانی که کانادا قصد دارد طی سه سال آینده از آن‌ها استقبال کند.

کانادا به تازگی برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ را منتشر کرده است.

کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۳ از ۴۶۵,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند.این هدف در سال ۲۰۲۴ به ۴۸۵,۰۰۰ مهاجر جدید خواهد رسید.و سپس کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۵ این عدد را به ۵۰۰,۰۰۰ مهاجر جدید برساند.

کانادا رکورد تمام دوران‌ها را در سال ۲۰۲۱ با استقبال از ۴۰۵,۰۰۰ مهاجر شکست و قصد دارد امسال از حدود ۴۳۲,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند.

برنامه سطوح مهاجرت به کانادا راهنمایی است در مورد تعداد مهاجرانی که کانادا قصد دارد هر سال از آنها استقبال کند. اهداف مهاجرتی کانادا شامل رشد اقتصاد، به هم پیوستن خانواده‌ها و اعطای پناهندگی به پناهندگانی که از سختی‌ها فرار کرده‌اند می‌شود.

اهداف برنامه مهاجرت استانی و اکسپرس انتری افزایش خواهند یافت

اکثر مقیمان دائم جدید از برنامه‌های اقتصادی نظیر برنامه‌های داخل سیستم اکسپرس اینتری یا برنامه مهاجرت استانی به کانادا مهاجرت می‌کنند.

اهداف مهاجرت از طریق اکسپرس انتری (متقاضیان اصلی، همسران و وابستگان) به شرح زیر افزایش خواهند یافت:

۸۲,۸۸۰ نفر در سال ۲۰۲۳۱۰۹,۰۲۰ نفر در سال ۲۰۲۴۱۱۴,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵

برنامه مهاجرت استانی اصلی‌ترین منبع مهاجرت اقتصادی به کانادا خواهند ماند و اهداف آن به شرح زیر افزایش خواهد یافت:

۱۰۵,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳۱۱۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۴۱۱۷,۵۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵

افزایش جذب مهاجر از طریق برنامه اسپانسرشیپ PGP

اداره مهاجرت دستوری را در مورد پیوستن خانواده‌ها نیز دریافت کرده است. پس از برنامه‌های دسته اقتصادی، اسپانسرشیپ خانواده دومین دسته بزرگ اقامت دائم است که برنامه سطوح مهاجرت آن را مشخص کرده است. در دسته خانوادگی، متقاضیان توسط همسر، پارتنر، فرزندان و یا سایر اعضای خانواده ساپورت می‌شوند و مورد اسپانسری قرار می‌گیرند.

کانادا همچنان در پی آن است تا سالانه از طریق برنامه همسران و فرزندان از ۸۰,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند.

اهداف برنامه والدین و پدر/مادربزرگ‌ها PGP در سال ۲۰۲۳ به ۲۸,۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به ۳۴,۰۰۰ و در سال ۲۰۲۵ به ۳۶,۰۰۰ نفر خواهد رسید.

کاهش اهداف پناه‌جویی و موارد بشردوستانه

پناهندگان و مهاجرانی که از طریق موارد بشردوستانه توسط کانادا پذیرفته می‌شوند در برنامه سطوح مهاجرت در نظر گرفته شده‌اند. کانادا در مورد اعطای پناهندگی به افراد آواره شده و فراری از وضعیت‌های ناایمن در کشورهای خودشان اعتبار دیرینه‌ای دارد.

کانادا در حال حاضر به خاطر تلاش‌های جاری در تکمیل چندین کمپین نظیر استقبال از ۴۰,۰۰۰ پناه‌جوی افغان، اهداف زیادی در جذب پناه‌جو دارد.

مجموع اهداف دسته پناهندگی در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بالای ۷۶۰۰۰ نفر خواهد بود و در سال ۲۰۲۵ این رقم به ۷۲,۷۵۰ نفر کاهش خواهد داشت.

همین امر در مورد اهداف موارد بشردوستانه نیز صادق است و اهداف این دسته از ۱۶,۰۰۰ در سال ۲۰۲۳ به ۸,۰۰۰ در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.

استراتژی مهاجرتی کانادا

استراتژی مهاجرتی کنونی کانادا در دهه ۸۰ میلادی ایجاد شد. در آن دوره، دولت چندان توجهی به آینده نداشت و اغلب اهداف مهاجرتی را بر اساس اقتصاد روز تنظیم می‌کرد.  

در سال ۱۹۸۴ کانادا کمتر از ۹۰,۰۰۰ مهاجر را پذیرفت. تا دهه ۹۰ میلادی، دولت کانادا به رهبری حزب محافظه کار معضل کمبود نیروی کار را دریافت و اهداف مهاجرتی را به ۲۵۰,۰۰۰ مقیم دائم جدید ظرف هشت سال افزایش داد.  

دولت لیبرال بعدی، بر اساس این اهداف کار را جلو برد اما به خاطر رکود تورمی، تأکید بیشتری بر دعوت از تازه واردان از طریق دسته‌های اقتصادی کرد و سهم پناهجویان و مهاجرت‌های خانوادگی را کاهش داد.  

کانادا تا سال ۲۰۱۵ که دولت لیبرال کنونی قدرت را در دست گرفت، سالانه از ۲۶۰,۰۰۰ مهاجر استقبال کرد. اهداف مهاجرتی به سالانه ۳۰۰,۰۰۰ نفر افزایش یافت و حتی به ۳۴۰,۰۰۰ نفر هم رسید تا آنکه در سال ۲۰۲۰ پاندمی کرونا آمد.

بسته شدن مرزها و سایر محدودیت‌های سفر در سال ۲۰۲۰ رسیدگی به درخواست‌ها را برای اداره مهاجرت دشوار کرد. با این حال اما کانادا از اهداف مهاجرتی خود در سال ۲۰۲۱ عبور کرد و رکورد بیشترین تعداد مقیمان دائم پذیرفته شده در یک سال را شکست و در آن سال از ۴۰۵۰۰۰ نفر استقبال کرد. کانادا به این اهداف از طریق انبوهی از  درخواست‌های واصله از طریق برنامه مهاجرت استانی و دسته تجربه کانادایی دست یافت.  

کانادا در حال حاضر در دوره‌ای منحصر به فرد قرار دارد که در آن از یک طرف کمبود نیروی کار و در طرف دیگر یک میلیون جایگاه شغلی وجود دارد. هر دو عامل باعث افزایش اهداف مهاجرتی کانادا شده‌اند.

کمبود نیروی کار با نرخ باروری پایین (۱٫۴ نوزاد به ازای هر زن) که یکی از پایین‌ترین‌ها در جهان است تشدید هم شده است. به خاطر سرعت پایین رشد طبیعی جمعیت (تعداد تولدها طی یک سال همچنان از تعداد مرگ و میرها پیشی دارد) مهاجرت به زودی تنها  راه رشد جمعیت و نیروی کار کانادا خواهد بود. تازه واردان همچنین منبع مالیاتی قوی هستند و مالیات عامل کلیدی در ارائه خدمات ضروری نظیر آموزش و درمان در کاناداست.

کانادا یکی از پیرترین جمعیت‌های جهان را دارد. حدود نه میلیون نفر یا تقریباً یک چهارم جمعیت کانادا تا سال ۲۰۳۰ به سن بازنشستگی خواهند رسید. این امر کمبود نیروی کار را در سراسر بخش‌های اقتصاد کانادا ایجاد خواهد کرد.

دولت باید بر حسب قانون محافظت از پناهنده و مهاجرت (IRPA) که قانون اصلی مهاجرت در کاناداست برنامه سطوح مهاجرت را هر سال در اول نوامبر اعلام کند.  هرچند، برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ دومین برنامه‌ای بود که در سال ۲۰۲۲ اعلام شد و اولین برنامه در فوریه پس از انتخابات فدرال اخیر که در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شده بود اعلام گردید و باعث تأخیر اعلام برنامه سطوح شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۴ آبان ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.