15

ژوئن
2020

ویزای استارتاپ کانادا؛ هفت چیز که باید بدانید

Posted By : کاناداهوم/ 177

ویزای استارتاپ کانادا؛ هفت چیز که باید بدانید

۲۶ خرداد ۱۳۹۹

متفرقه, مقالات, مقالات مهاجرت در

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
در جواب باید گفت ویزای استارتاپ کانادا همانطور که از نامش بر می آید به مهاجران کارآفرین ذیصلاح اقامت دائم می دهد. نام رسمی این ویزا Canada Start Up Class است که مصطلحا به آن برنامه ی Start Up Visa  (SUV) می گویند. این برنامه کارآفرین نوآور را هدف می گیرد و آنها را با سرمایه گذاران بخش خصوصی در کانادا مرتبط می کند و سرمایه گذاران هم متعاقبا به آنها در تاسیس کسب و کارشان کمک می کنند.
متقاضیان این ویزا ابتدا با ویزای کار با پشتیبانی سرمایه ساکن کانادا وارد کانادا می شوند و سپس به محض تاسیس و اداره کسب و کار خود واجد شرایط اقامت دائم کانادا خواهد بود. سه نوع سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد:

سرمایه گذار فرشته (angel investor)
صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (venture capital fund)
مرکز رشد (business incubator)

این برنامه که ابتدا یک پایلوت سه ساله بود در 31 مارس 2018 از حالت موقت درآمده و دائمی شد.
شرایط ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
شرایط ابتدایی این ویزا به شرح زیر است:

کسب و کار ذیصلاح
گواهی تعهد و نامه حمایت از یک نهاد گماشته شده
سرمایه کافی، خالص، در دسترس و قابل انتقال
تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 5

منظور از نهاد گماشته شده در پاسخ بالا چیست؟
منظور یکی از سرمایه گذاران فرشته، صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر یا مرکز رشد در بخش خصوصی کانادا است. در شرط تعهد باید معیارهای زیر رعایت شود:

یک گروه سرمایه گذار فرشته باید حداقل 75000 دلار در کسب و کار ذیصلاح سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری از جانب دو یا چند سرمایه گذار فرشته که جمعا 75000 دلار شود هم قابل قبول است.
صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر باید تایید کند که حداقل 200000 دلار در کسب و کار ذیصلاح متقاضی سرمایه گذاری می کند. متقاضیان می توانند با دو یا چند صندوق که جمعا 200000 دلار سرمایه گذاری کنند هم کار کنند.
مرکز رشد باید متقاضی را در برنامه خود بپذیرد.

شرایط مالکیت کسب و کار برای ویزای استارتاپ گانادا چیست؟
برای اخذ اقامت دائم از طریق این ویزا:

کسب و کار مورد نظر باید ثبت شده باشد و در کانادا اداره شود
متقاضی باید حد اقل 10 درصد حق رای در شرکت را داشته باشد
هیچ فرد دیگری نمی تواند 50 درصد یا بیشتر حق رای داشته باشد.

نکته: یک سرمایه گذار می تواند اقامت دائم را برای تا سقف پنج متقاضی فراهم کند. هرچند، برخی از متقاضیان برای کسب و کار ضروری شناخته می شوند. اگر متقاضی که وجود او برای کسب و کار ضروری است از درخواست خود انصراف دهد و یا درخواست وی رد شود درخواست سایر متقاضیانی که از همان سرمایه گذار بهره مند می شوند نیز پایان می یابد.
شرایط ویزای کار/اقامت دائم متقاضیان چیست؟ 
برای اخذ ویزای کار:
متقاضیانی که از یک نهاد گماشته شده گواهی تعهد دارند می توانند برای ویزای کار کوتاه مدت جهت شروع کار در بیزنس خود درخواست ارائه کنند. نهاد گماشته شده باید از درخواست پشتیبانی کند.
برای اخذ اقامت دائم:

متقاضیان باید به صورت فعال در مدیریت کسب و کار در داخل کانادا حضور داشته باشند؛
عملیات کسب و کار یا بخش اساسی آن باید در داخل کانادا انجام شود؛
کسب و کار باید در کانادا ثبت شده باشد.

یک مهاجر کارآفرین چگونه می تواند حمایت نهاد مزبور را جلب کند؟
مهاجر کارآفرینی که قصد راه اندازی کسب و کار و اخذ ویزای استارتاپ کانادا را دارد باید بیزنس مدلی را داشته باشد که واجد شرایط تعیین شده از طرف نهادهای گماشته شده از طرف دولت کانادا باشد. معمولا مشاوران کسب و کار در فضای استارتاپ کانادا همراه با وکلای مجرب مهاجرت از طریق کسب و کار تلاش خود را جهت حصول اطمینان در مورد واجد شرایط بودن بیزنس مدل ها انجام می دهند. 
طی فرایند اخذ ویزای استارتاپ کانادا چه مدت طول می کشد؟
اگر کارآفرین پروژه ی عملی برای بیزنس داشته باشد حدود 4 تا 6 ماه جهت اخذ تعهد یا نامه پشتیبانی از نهاد مزبور طول خواهد کشید. وقتی نامه حمایت دریافت شد، درخواست اقامت دائم ارائه می شود. در مجموع نهایی شدن درخواست صدوز ویزا حدودا 18 ماه به طول خواهد انجامید. 

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۶ خرداد ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.