18

مه
2019

واتساپ در پی حملات جاسوسی از کاربران خواست تا نرم افزار خود را بروزرسانی کنند

Posted By : کاناداهوم/ 332

زمان آن رسیده که اپلیکیشن WhatsApp خود را به آخرین نسخه برنامه ارتقاء دهید، البته این بار برای مقابله با چیزی بیشتر از رفع خطاها و باگ های معمول روزانه.

در اوایل این ماه، واتساپ متوجه اختلالی گردید که آن را “آسیب پذیری” در سیستم خود خواند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در صفحه امنیتی آن، “یک آسیب پذیری مرتبط با پکیج WhatsApp VOIP، اجازه اجرای کدهایی را از راه دور داده که امکان ارسال نرم افزار تجسسی به تلفن همراه هدف را ممکن می کند.”

این بدان معناست که در صورت برقراری تماس صوتی از طریق واتساپ، اجازه دسترسی هکر به تلفن قربانی داده می شود و او می تواند ویروس هایی را به گوشی هدف منتقل کند.

این شرکت می گوید که این مشکل در اواخر هفته گذشته حل شده است، اما با این وجود کاربران خود را تشویق به ارتقاء نرم افزارهایشان نموده تا جدیدترین ویژگی های امنیتی را دریافت کنند.

سخنگوی واتساپ در بیانیه ای اعلام نمود:”واتساپ از کاربرانش می خواهد تا علاوه بر به روز رسانی نرم افزار خود به آخرین نسخه، سیستم عامل تلفن همراه خود را نیز به روز رسانی کنند تا در برابر حملات هدفمند احتمالی هکرها برای سرقت اطلاعات روی گوشی ها در امان بمانند.”

این شرکت گفت که آنها بر این باورند در روزهای اخیر تعدادی از کاربران مورد هدف این حملات قرار گرفته اند، اما نمی توانند عدد دقیقی برای آن مشخص کنند.

اگرچه این شرکت هویت یا منشا این هکرها را مشخص نکرد، اما می گوید این حمله همه مشخصه های یک شرکت خصوصی را دارد که با دولت ها کار می کند تا جاسوس افزاری را که اطلاعات تلفن همراه افراد را به دست می آورد، ارائه دهند.

واتساپ ادامه داد که عمیقا در مورد سوءاستفاده از این قابلیت ها نگران است و به همین خاطر اطلاعاتی را به سازمان های اجرای قانون در آمریکا داده تا در روند تحقیقات به آنها کمک کنند.

این شرکت گفت:”ما دائما با شرکای صنعتی خود همکاری می کنیم تا آخرین پیشرفت های امنیتی را برای کمک به حفاظت از کاربران خود فراهم کنیم.”

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.