12

جولای
2019

متقاضیان شاغل در بخش تکنولوژی در اولویت پذیرش های بعدی انتاریو

Posted By : کاناداهوم/ 286

دولت انتاریو به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در پذیرش های بعدی اکسپرس انتری اولویت را به متقاضیانی بدهد که در بخش تکنولوژی/کامپیوتر سابقه کار دارند. انتاریو پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد یک مسیر مهاجرتی مختص متقاضیان شاغل در بخش تکنولوژی ایجاد کند. اما حالا مشخص کرده است که متقاضیان اکسپرس انتری که در یکی از شش شغل بخش فناوری سابقه کار دارند را از طریق مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی هدف خواهد گرفت.

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری اصلی ترین منبع جذب کارگر ماهر خارجی در کانادا است و صف متقاضیان را برای دسته های مهاجرتی Federal Skilled Worker Class، Federal Skilled Trades Class و Canadian Experience Class مدیریت می کند. متقاضیانی که واجد شرایط این سه دسته هستند وارد صف انتظار اکسپرس انتری می شوند و در آنجا بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند.

پذیرش های مختص بخش تکنولوژی: انعکاسی از نیازهای کارفرمایان

امتیاز متقاضی در سیستم جامع رتبه بندی بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه به او تعلق می گیرد. متقاضیانی هم که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما برای آنها دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم صادر خواهد شد.

گفتنی است استان انتاریو محبوب ترین مقصد برای مهاجرانی است که به تازگی وارد کانادا شده و اقامت دائم دریافت کرده اند. این استان همچنین مقصد محبوب متقاضیانی است که از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا شده اند. بد یست بدانید 65 درصد مهاجران جدید الورودی که در سال 2018 از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا شدند استان انتاریو را برای اسکان انتخاب کردند.

متقاضیانی که مایل هستند که در پذیرش مختص متقاضیان بخش تکنولوژی از طرف برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه دریافت کنند باید در گام نخست پروفایل اکسپرس انتری خود را بسازند.

در استان انتاریو شهرهای تورنتو، اتاوا و کیچنر– واترلو واقع شده اند؛ این شهر قطب تکنولوژی استان انتاریو شمرده می شوند و از این لحاظ تقاضا برای کارگران بخش تکنولوژی در انتاریو زیاد است. از سوی دیگر، استان انتاریو مانند بقیه استان ها و نواحی کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار در این حوزه مواجه است. برآورد می شود که تا سال 2021 کانادا به 220 هزار کارگر ماهر در بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز داشته باشد.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو از مسیر اولویت های سرمایه انسانی برای جستجو در صف انتظار اکسپرس انتری و پیدا کردن متقاضیانی که واجد شرایط و معیارهای خاص فدرال و استانی هستند استفاده می کند. برنامه مهاجرت استانی انتاریو در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال متقاضیان واجد شریطی که در یکی از شش شغل زیر دارای سابقه کار هستند می گردد:  

آنگونه که برنامه مهاجرت استانی انتاریو اعلام کرده است این شش شغل انعماسی از نیازهای کنونی مارفرمایان در استان انتاریو هستند و پس از مشورت با کارفرمایان و سایر ذینفعان در سراسر استان انتاریو انتخاب شده اند. خبر خوب اینکه مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی متقاضیان را ملزم به داشتن پیشنهاد شغل نمی کند و قبلا هم برای متقاضیان اکسپرس انتری که امتیازشان خیلی هم برای دریافت دعوتنامه طی یک پذیرش اکسپرس انتری نرمال بالا نبوده است دعوتنامه صادر کرده است.

آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که توسط برنامه مهاجرت استانی انتاریو انتخاب می شوند از طرف برنامه مهاجرت استانی انتاریو اعلامیه تمایل یا Notification of Interest دریافت می کنند و 45 روز فرصت دارند برای تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان انتاریو ارائه کنند.

برنامه مهاجرت استانی فدرال کانادا سالانه سهمیه مشخصی برای انتاریو در نظر می گیرد تا این استان بر اساس آن تعداد معینی متقاضی را انتخاب کند. طی شش سال اخیر، سهمیه انتاریو سال به سال افزایش داشته و در سال 2019 به 6 هزار و 900 نفر رسیده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.