06

جولای
2019

ماه گذشته رکورد گرم ‌ترین ماه ژوئن در اروپا و سراسر جهان شکسته شد

Posted By : کاناداهوم/ 308

آیا امسال یک تابستان تاریخی در پیش خواهد بود؟ به گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک در روز سه ‌شنبه، میانگین دمای جهانی در ماه ژوئن 2019 رکورد قبلی گرم ترین دمای هوا را شکست به طوری که در حدود 0.10 درجه سانتیگراد (یا 0.18 درجه فارنهایت) بالاتر از رکورد قبلی بود.

موج شدید گرمای کشنده بیشتر مناطق اروپا را نیز فرا گرفته است و مردم طی ژوئن گذشته با داغ ترین ماه تا این لحظه روبرو بوده اند.

طبق گزارش Copernicus Climate Change Service، متوسط دماهای قاره ‌ای در حدود 1 درجه سانتی گراد بیشتر از رکورد قبلی ثبت شده در ماه ژوئن سال 1999 بوده است. این میزان گرمای بی سابقه حدود 1 درجه سانتی گراد بیشتر از روند مورد انتظار در دهه ‌های اخیر بوده است.

براساس گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک، چنین انتظار می‌رود که در آینده رویدادهای شدید آب و هوایی بیشتر شایع شود زیرا سیاره زمین همچنان در معرض افزایش غلظت گازهای گلخانه ‌ای قرار داشته و به گرم شدن ادامه می‌ دهد.

برخی از گازها از جمله دی ‌اکسید کربن و متان، گرما را در اتمسفر زمین به دام می ‌اندازند و یک “اثر گلخانه‌ ای” ایجاد می‌ کنند که کره زمین را گرمتر می ‌کند. دانشمندان و متخصصان هواشناسی می ‌گویند دمای زمین امروز 1 درجه گرمتر از زمانی بین سال ‌های 1850 تا 1900 میلادی است و این به دلیل انتشار گازهای گلخانه ‌ای از خودروها، هواپیماها و دیگر فعالیت‌های انسانی است.

میانگین درجه حرارت ممکن است در سال 2019 غیرقابل پیش بینی باشد، اما شرایطی که در ایالات ‌متحده دیده می‌شود در حال تغییر است. مرکز علمی تغییرات آب و هوایی در ایالات ‌متحده به تازگی گزارش داده که مردم این کشور همراه با بیشتر مناطق آمریکای شمالی از جمله کانادا، با روزها و شب های خیلی گرمی مواجه خواهند بود و روزها و شب های بسیار سرد کمتری را تجربه می‌ کنند. بارش باران‌ های سنگین در برخی مناطق بیشتر شده‌ است در حالی که خشکسالی در برخی مناطق شدیدتر نیز می‌ شود.

با توجه به اینکه کانادا سریع تر از دیگر نقاط جهان در حال گرم شدن است، این کشور قصد دارد انتشار دی اکسید کربن را تا سال 2030 به میزان 200 میلیون تن کاهش دهد و در این راستا سیاست هایی مانند مالیات کربن، کاهش استفاده از زغال سنگ و سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی، انرژی های سبز و بهره وری انرژی را در پیش گرفته است. 

دانشمندان هشدار می دهند که این گوشه ای از بحران آب و هوایی است که چنانچه با آن مقابله نشود، روز به روز بدتر خواهد شد.

گروهی از دانشمندان بین المللی که بر روی تغییرات آب و هوایی مشغول تحقیق هستند می ‌گویند شدت یافتن و تکرار موج گرما در اروپا عمدتاً به دلیل فعالیت های بشر افزایش یافته است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.