10

جولای
2019

قدرت پاسپورت کانادا بر خلاف کاهش رتبه ایالات متحده و بریتانیا، رو به افزایش است

Posted By : کاناداهوم/ 291

برخی از گذرنامه‌ های آسیایی در حال تبدیل شدن به ارزشمند ترین پاسپورت ها برای مسافرانی هستند که به دنبال دسترسی آسان به تعداد زیادی از کشورها می باشند، در حالی که گذرنامه‌ های کانادایی تنها کمی قدرتمندتر از گذشته هستند.

جدیدترین به روز رسانی شاخص Henley Passport، که قدرت پاسپورت کشورها را براساس تسهیل سفر افراد بدون ویزا و یا با ویزا در بدو ورود به دیگر کشورها رتبه بندی می کند؛ کانادا را در رتبه شانزدهم قرار می دهد. این در حالی است که این فهرست هفت کشور از جمله کانادا را با هم در رتبه ششم قرار داده و 15 کشور نیز پیش از آنها و در رتبه های  اول تا پنجم قرار دارند.

کانادا در بهار سال 2018، در رتبه هجدهم این لیست قرار داشت و در پایان سال 2018 به رتبه نوزدهم نزول کرد.

مقررات ویزا برای مسافران کانادایی در سال 2019 به طور قابل‌ توجهی تغییر نکرده است. برزیل ماه گذشته محدودیت‌های خود را برای گردشگران کانادایی کاهش داد و اجازه سفر بدون دریافت ویزا به مدت 90 روز را برای آنها فراهم نمود.

ارتقای رتبه بندی پاسپورت کانادا بیشتر ناشی از شرایط کشورهای دیگر و کاهش رتبه آنها می باشد چرا که شهروندان آنها با موانع سفر جدیدی مواجه هستند. کشورهای ایالات ‌متحده، بریتانیا و نروژ همگی در طول سال جاری با کاهش جایگاه مواجه شده و به تساوی رتبه با کانادا رسیدند، به طوری که با پاسپورت هر یک از این کشورها امکان سفر بدون ویزا به 183 کشور مختلف وجود دارد.

کانادایی ها برای سفربه کشور بولیوی نیازی به ویزا ندارند در حالی که آمریکایی ها از این امر مستثنی نیستند؛ همچنین کانادایی ها برای سفر به مغولستان، امکان اقامت 30 روزه بدون ویزا را دارند، که این مدت برای شهروندان آمریکایی 90 روز می باشد و الزامات سختگیرانه ای از نظر ویزا برای انگلیسی ها وجود دارد. بر خلاف آمریکایی ها، کانادایی ها برای ورود به ونزوئلا و ازبکستان به ویزا نیازی ندارند.

با این حال، همه کشورها به راحتی پذیرای مسافران کانادایی نیستند. ارمنستان از کانادایی ها برای سفر به این کشور ویزا طلب می کند و به آنها اجازه می دهد حداکثر 120 روز در آنجا اقامت داشته باشند، در حالی که آمریکایی ها و بریتانیایی ها می توانند تا 180 روز بدون ویزا در ارمنستان اقامت داشته باشند.

برای سفر به جزایر مارشال (Marshall Islands) نیز کانادایی ها به ویزا نیاز دارند، در حالی که آمریکایی ها یا بریتانیایی ها بدون ویزا سفر می کنند. پاسپورت بریتانیا به مسافران اجازه اقامت 15 روزه بدون ویزا در ویتنام می دهد، در حالی که ویزاهای الکترونیکی برای کانادایی ها و آمریکایی ها مورد نیاز است.

به طور مشابهی، جمهوری آفریقای مرکزی و گینه استوایی به توریست های آمریکایی اجازه سفر بدون ویزا می دهد، در حالی که کانادایی ها باید ویزا داشته باشند. همچنین افراد دارای پاسپورت بریتانیا هیچ گونه محدودیتی در طول دوره اقامتشان در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ندارند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.