24

سپتامبر
2022

شان فریزر استراتژی خود برای مقیمان موقتی که می‌خواهند مقیم دائم شوند را تشریح کرد

Posted By : کاناداهوم/ 59

شان فریزر استراتژی خود برای مقیمان موقتی که می‌خواهند مقیم دائم شوند را تشریح کرد

اخبار, اخبار مهاجرت در:

وزیر مهاجرت کانادا برنامه‌ای را ارائه کرده که این امکان را فراهم می‌کند تا مقیمان موقت بیشتری اقامت دائم کانادا را بگیرند.
شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا برنامه‌ای را برای گسترش مسیرهای اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار خارجی موقت تهیه کرده است.
فریزر در ۲۰ سپتامبر طی جلسه روتین، استراتژی خود را برای گسترش مسیرهای منتهی به اخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار خارجی که سابقه کار قابل توجهی در بخش‌هایی دارند که با کمبود نیروی کار دائمی مواجه است تشریح کرد. مدارک این جلسه و استراتژی فردای آن روز در وبسایت دولت کانادا منتشر شد.
ما برگشتیم!در این جلسه کار را با ارائه شیوه هایی که دولت ما توسط آنها مسیرهای اقامت دائم را برای نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی گسترش می دهد شروع کردیم. تشکر ویژه از همکارم @randeepssarai به خاطر ارائه این طرح مهم.شان فریزر
این استراتژی دارای رویکرد پنج محوری است که اداره مهاجرت آن را برای کمک به مقیمان موقت جهت مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا اتخاذ می‌کند.
محور اول: در این گزارش آمده است که دولت از اهداف مهاجرتی کنونی که در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ مطرح شده استفاده خواهد کرد. کانادا انتظار دارد که امسال از ۴۳۱,۶۴۵ تازه وارد استقبال کند. قبل از اول نوامبر، فریزر باید برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵را ارائه کند.
محور دوم: دولت سیستم اکسپرس اینتری را اصلاح می‌کند تا به اداره مهاجرت اجازه دهد تا متقاضیان را بر اساس هدف اقتصادی دعوت کند. اداره مهاجرت قبلا به خبرنگاران گفته بود که این دراوهای جدید اکسپرس انتری از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز خواهند شد.
محور سوم: اداره مهاجرت از ۱۶ نوامبر از سیستم دسته بندی ملی مشاغل ۲۰۲۱ استفاده خواهد کرد. این دسته بندی جدید به افراد شاغل ۱۶ شغل جدید اجازه می‌دهد تا واجد شرایط اکسپرس انتری شوند و نیز سه شغل را که در سیستم قبلی بودند حذف می‌کند. دولت همچنین قصد دارد تا دسترسی تازه واردان به اطلاعات را بهبود بخشد تا مطمئن شود که آن‌ها صلاحیت لازم را دارند و آنها را با برنامه‌های مهاجرتی فدرال، استانی یا منطقه ای مرتبط کند، موانع را از سر راه پزشکان بر دارد و راه های دیگری را برای انتقال نیروی کار ضروری که نیاز مبرمی به آنها وجود دارد فراهم کند؛ و برنامه های پایلوت را بهبود بخشد تا از مسیرهای اقامت دائم برای مددکاران و پرستاران خانگی و  نیروی کار بخش غذا و کشاورزی حمایت کند.
محور چهارم: اداره مهاجرت در تلاش است تا مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک را افزایش دهد و برنامه مهاجرت شهری جدید اضافه کند. دولت همچنین همکاری با استان ها، مناطق و کارفرمایان کانادایی را در مورد مسیرهای اقامت دائم نظیر برنامه مهاجرت استانی یا PNP ادامه می‌دهد.
محور پنجم: اداره مهاجرت با بهینه سازی فناوری، ظرفیت رسیدگی به درخواست ها را افزایش می دهد، تجربه کلاینت را بهبود می بخشد و سیستم مهاجرتی را مدرن می‌کند. مقصود این است که زمان رسیدگی را بهبود بخشد تا به تازه واردان اجازه دهد «هر چه زودتر» کانادایی شوند.
طرح موسوم به  Motion 44 خواهان “برنامه‌ای جامع برای گسترش مسیر مهاجرت اقتصادی” بود ولی با توجه به اینکه این طرح را فقط یک عضو ارائه داده بود، فریزر از نظر قانونی الزامی به پاسخ دهی به آن نداشت.
یکی از اعضای حزب دموکراتیک نوین کانادا که منتقد مهاجرت است به نام جنی کوان گفته است که در این طرح فریزر که عضو حزب لیبرال است چیز جدیدی مطرح نشده است.
کوان در ایمیلی به خبرنگاران نوشته است که «آنچه دولت ارائه کرده چیزی بیش از بازتولید آنچه که قبلا بود نیست. وزیر مهاجرت هیچ چیز جدیدی به برنامه سطوح مهاجرت اضافه نکرده تا از اهداف مندرج در Motion 44 حمایت کند. این به اصطلاح استراتژی فاقد هرگونه اطلاعات یا جزییات واقعی که هر برنامه جامع واقعی باید داشته باشد است.»
جاسراج سینگ هالان ، وزیر مهاجرت در سایه نیز که عضو حزب محافظه کار است همین حرف ها را زده است.
او نوشته است «این واقعیت که کانادایی ها و تازه واردان باید ۱۲۰ روز برای این صبر کنند مایه شرم دولت است. وزیر مهاجرت به جای اینکه جزییات و اهداف ملموس را ارائه کند صرفا فهرستی از تمایلات و آرزوهایی را ارائه داده که اداره او مدت‌ها قبل از اینکه  M-44 در مجلس تصویب شود باید انجام می دادند.»
پیش زمینه
برنامه فریزر در واکنش به Motion 44 است که رندیپ سارای عضو حزب لیبرال پارلمان از حوزه انتخابیه بریتیش کلمبیا ارائه کرده بود. این طرح از فرزیر می‌خواست تعهداتی که در نامه دستوری ترودو به او مبنی بر وظایفی که در قبال مقیمان موقت دارد را انجام دهد. به طور ویژه، شش نکته زیر در این طرح ذکر شده بود:
اهمیت بیشتر قائل شدن برای سابقه کار داخل کانادا برای برنامه های مهاجرت اقتصادی و گسترش دسته های شغلی واجد شرایط؛بازرسی شواهد از سایر برنامه های مهاجرت فدرال؛ادغام داده‌های بازار کار و کمبود مهارت‌ها برای گزینش مهاجر بر اساس شکاف های موجود در بازار کار و مهارت های مورد نیاز؛تشویق به نگهداری مهاجرت در جوامع کوچک تر و مهاجرت فرانسوی زبانان در خارج از کبک؛شناسایی مکانیسم‌هایی برای واکنش سریع به تغییرات در نیازهای بازار کار و اولویت‌های اقتصادی منطقه ای؛ ولحاظ کردن ویژه مشاغل و خدمات ضروری نظیر بخش‌های خدمات درمانی، پرستاران خانگی، کشاورزی، تولید، خدمات، مشاغل فنی و حمل و نقل.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲ مهر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.