12

مارس
2019

سونامی یخ، دیوار یخی باشکوهی را در طول خطوط ساحلی شهرهای کانادا ایجاد کرده است

Posted By : کاناداهوم/ 349

دیوار یخی غول پیکری در ساحل دریاچه Bras d’Or در منطقه Cape Breton در استان نوا اسکوشیا به وجود آمده است. شاید عجیب به نظر برسد اما تاکنون اثری از Jon Snow  یا اژدها در آن حوالی گزارش نشده است!

با توجه به اینکه قرار است فصل هشتم و آخرین فصل از سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) ماه آینده پخش ‌شود می توان گفت که به وجود آمدن این دیوار نشانه‌ ای از آمدن زمستان است؛ البته نه در واقعیت، ولی خب هوا همچنان بسیار سرد است!

بر اساس گفته‌ های The Weather Network، پدیده دیوار یخی، که به عنوان تنه یخی یا سونامی یخ نیز معروف است، زمانی اتفاق می افتد که بادهای شدید و یک ‌جهته یخ های سطحی آب را می‌شکنند و سپس این تکه ها در امتداد ساحل روی یکدیگر انباشته می شوند.

طبق گزارش وب سایت هواشناسی کانادا، جریان‌های اقیانوسی و اختلاف دمای جزئی می‌توانند باعث وقوع چنین پدیده ای شوند که در آن به نظر می رسد یخ‌ها از آب خارج شده و به دیوار یخی عظیم و مرتفعی از قطعات یخ تبدیل می شوند که گاهی اوقات بیش از 10 متر ارتفاع دارند.

کاربران زیادی عکس‌های زیبای این پدیده را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام به اشتراک گذاشتند که برخی از آنها را در ادامه مشاهده می کنید.

 

 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.