16

مارس
2019

حکم 4 سال حبس برای راننده ای که به دلیل ارسال پیامک حین رانندگی مسبب تصادفی مرگبار شد

Posted By : کاناداهوم/ 434

یک مرد اهل کبک که هنگام فرستادن پیامک با تلفن همراه در حین رانندگی حادثه ساز شده بود به چهار سال حبس محکوم شد. این حادثه منجر به مرگ راننده ماشین مقابل و مجروح شدن دو نوجوان گردید.

این مرد 39 ساله به نام Martin Carrieres در حین رانندگی در یک جاده کم نور در مارس 2012 بیش از 30 پیامک متنی رد و بدل کرده بود.

Maria Albanese، قاضی دادگاه کبک در این رابطه گفت:”با توجه به اینکه تابحال کمپینی علیه ارسال پیامک در حین رانندگی ایجاد نشده است با صدور این حکم پیام روشنی برای عموم مردم فرستاده شد.”

این متهم در آوریل 2018 به خاطر سهل انگاری در حادثه ای که منجر به جراحت و مرگ گردید مجرم شناخته شد و در 14 ژانویه 2019 حکم محکومیتش تایید شد.

آقای Carrieres شب هنگام در منطقه Laurentians کبک رانندگی می‌کرد که به لاین مقابل منحرف شد و با خودروی دیگری که از سمت مقابل حرکت می کرد برخورد نمود. اتومبیل فوق توسط مردی که به همراه پسر 13 ساله و دوست فرزندش از بازی هاکی بازمی گشتند رانده می شد که متاسفانه درپی این تصادف راننده ماشین مقابل در دم کشته شد و دو نوجوان نیز مجروح شدند.

پلیس پس از رسیدن به محل حادثه تلفن همراه راننده خاطی را ضبط نمود و مورد بررسی قرار داد. از روی اطلاعات موجود در گوشی تلفن مشخص گردید که این راننده از ساعت 9:18 تا 9:58 بعد از ظهر همزمان با رانندگی مرگبار خود، 34 پیامک متنی تبادل کرده است.

قاضی Albanese می گوید:”تجزیه و تحلیل پیام ها نشان می دهد که متهم آنها را به محض دریافت می خوانده، زیرا او به سرعت به پیام ها پاسخ داده است.”

قاضی دادگاه در رابطه با علت این حادثه گفت:”آقای Carrieres در ابتدا به همسرش گفته بود که آن شب به خانه مادرش می رود، اما همسرش دریافت که او در واقع یکی از دوستان خود را که زن بوده ملاقات کرده است.” قاضی گفت که این موضوع او را “در وضعیتی بد” قرار داده که منجر به رد و بدل شدن یک سری پیامک متنی میان آنها شده است. او تاکید کرد که آقای Carrieres کاملا مسئول این حادثه است چرا که چندین بار قوانین رانندگی را نقض نموده و اقدامات او را یک “سهل انگاری فاحش” خواند.

شایان ذکر است این راننده خاطی هیچ سابقه کیفری نداشته و از این اتفاق ابراز پشیمانی کرده است.

 

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.