03

مه
2019

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد و حدنصاب امتیاز هم دوباره پایین آمد

Posted By : کاناداهوم/ 410

دولت کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس به تاریخ اول ماه می، برای ۳۳۵۰ متقاضی مهاجرت از طریق اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا آنها بتوانند تقاضای خود برای اقامت دائم را ارائه کنند. حد نصاب امتیاز این پذیرش ۴۵۰ بود که نسبت به آخرین پذیرشی که در ۱۷ آوریل برگزار شد حاکی از کاهش یک امتیازی است. از فوریه سال جاری میلادی تا کنون این چهارمین بار است که حد نصاب امتیاز سیستم جامع رتبه بندی کاهش می یابد.  

برای آن دسته از عزیزانی که تازه به جمع همراهان کاناداهوم پیوسته اند گفتنی است که سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

پذیرش دیروز یعنی اول ماه می، مجموع دعوتنامه های صادره در سال جاری را به ۳۱ هزار و ۲۵۰ عدد رساند. با این حساب می توان گفت که در مقایسه با سال قبل تا اینجای سال جاری میلادی ۶ هزار و ۷۵۰ دعوتنامه بیشتر صادر شده است. اداره مهاجرت کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده نمود: ۵ نوامبر ۲۰۱۸ راس ساعت ۱۲:۲۷:۰۷ به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را ارائه کرده و امتیازشان ۴۵۰ و بالاتر بوده در این دور از پذیرش ها دعوتنامه دریافت کرده اند.

چنانچه پذیرش ها با توالی بیشتر برگزار شوند این احتمال هم وجود دارد که حدنصاب امتیاز سیستم جامع رتبه بندی از این هم پایین تر رود. در ادامه به نمونه های فرضی زیر از متقاضیانی که برای آنها در پذیرش دیروز دعوتنامه صادر شده توجه فرمایید:

احسان ۳۴ ساله و دارای یک مدرک فوق دیپلم و یک مدرک لیسانس است. او به عنوان کارمند بانک دارای پنج سال سابقه کار است. و البته از امتیاز تحصیل یا کار در کانادا هم تا کنون برخوردار نبوده است. در امتحان آیلتس شرکت کرده و توانسته در مهارت شنیداری نمره ۸.۵ و در مهارت های دیگر نمره ۸ بگیرد. او با داشتن ۴۵۲ امتیاز در سیستم جامع رذتبه بندی توانسته واجد شرایط دریافت دعوتنامه در این پذیرش باشد.

آنا و مانی زن و شوهر و به ترتیب ۳۴ و ۳۵ ساله هستند. مانی یک مدرک لیسانس و یک مدرک فوق لیسانس دارد. آنا هم لیسانس دارد و چهار سال به عنوان حسابرس مشغول به کار بوده است. هیچ یک از این زوج خوش شانس تا به حال در کانادا نه کار کرده اند و نه تحصیل. آنها با داشتن سواد و دانش بالا در زبان انگلیسی در آزمون آیلتس شرکت کرده و توانستند در تمام مهارت های زبانی نمره ۸.۵ کسب کنند. البته مانی متقاضی اصلی بود و با داشتن ۴۵۰ امتیاز توانست در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده و آینده خود و همسرش را تامین کند.

مهلا ۳۴ ساله است. او تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داده است و پنج سال به عنوان معلم مشغول به فعالیت بوده است. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و توانست در تمام مهارت های زبانی نمره ۸ کسب کند. مهلا در سیستم جامع رتبه بندی توانست ۴۵۱ امتیاز کسب کند و این یعنی دیروز برای او دعوتنامه صادر شده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.