16

مارس
2019

توقف پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مدل Max 8s در کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 372

Marc Garneau، وزیر حمل و نقل کانادا، آسمان این کشور را بر روی پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مدل Max 8s بسته اعلام کرد.

علت این امر نگرانی هایی است که پس از حادثه سقوط پرواز اتیوپی ایجاد شده است. شایان ذکر است که در تاریخ 10 مارس، یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی اتیوپی، مدت کوتاهی پس از برخاستن از زمین سقوط کرد و همه 157 مسافر و خدمه هواپیما از جمله 18 نفر کانادایی جان باختند. بنابراین کانادا نیز همانند بسیاری از کشورها پرواز بوئینگ 737 مدل Max 8s را به منظور بررسی اطمینان از سلامت پروازها متوقف کرد.

آقای Garneau افزود:”هنوز به طور قطع نمی توان گفت ولی شباهت هایی بین حادثه خطوط هوایی اتیوپی و حادثه خطوط هوایی Lion Air که با هواپیمایی مشابه در اکتبر سال گذشته در سواحل اندونزی روی داد وجود دارد.”

پیش تر سقوط هواپیمای Lion Air در جزایر اندونزی در ماه اکتبر 2018 که طی آن 189 نفر جان خود را از دست دادند، مرگبارترین حادثه سال گذشته نام گرفته بود. 

Marc Garneau گفته است:”صدور اخطار امنیتی بدین معنا است که هیچ یک از این نوع هواپیما و یا نسخه جدید آن، یعنی Max 9 که هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است؛ نمی توانند به داخل، خارج یا بر فراز کانادا پرواز کنند.”

ساعاتی بعد از هشدار Garneau به همتای آمریکایی خود، دونالد ترامپ نیز اعلام کرد که ایالات متحده نیز از تعلیق پروازهای بوئینگ 737 پیروی خواهد کرد. او گفت:”تمامی این مدل هواپیما تا اطلاع ثانوی و تا زمان برطرف شدن نقص از طرف شرکت بوئینگ بر روی زمین باقی خواهند ماند چرا که ایمنی مردم آمریکا و همه مردم دنیا جزو دغدغه های ماست.”

در حالی که متخصصان هوانوردی در مورد هر گونه داوری تا پیش از ارائه اطلاعات دقیق تر از حادثه سقوط هشدار داده اند، بسیاری از حوزه های قضایی از جمله چین، آلمان، بریتانیا و اتحادیه اروپا، قبل از کانادا و آمریکا پروازهای بوئینگ 737 مدل Max 8s را در حریم هوایی خود منع کرده اند.

شرکت هواپیمایی Sunwing سه شنبه شب گذشته اعلام کرد که پروازهای 4 فروند هواپیماهای بوئینگ 737 مدل Max 8s را متوقف کرده است. شرکت هواپیمایی ایرکانادا نیز از توقف این پروازها خبر داد.

شرکت هواپیمایی WestJet مستقر در کلگری نیز اعلام نمود که با تمام مسافران این پروازها تماس گرفته است تا برنامه های سفر جایگزین را ترتیب دهند. این شرکت روز چهارشنبه اظهار داشت:”ما به تصمیم وزارت حمل و نقل کانادا احترام می گذاریم و در حال تعلیق پروازهای 13 فروند هواپیمای Max 8s در ناوگان خود هستیم.”

Garneau گفت که خطوط هوایی باید به مسافران اجازه دهند تا پرواز خود را از طریق هواپیماهای دیگری انجام دهند یا در صورت نگرانی بلیط های خود را بدون پرداخت جریمه لغو کنند. او افزود مسافرانی که مشمول این قضیه می شوند باید با خطوط هوایی خود تماس بگیرند تا بدانند چه کاری باید انجام دهند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.