16

جولای
2020

تحصیل در کانادا؛ تازه ترین خبرها از سوی اداره مهاجرت کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 126

تحصیل در کانادا؛ تازه ترین خبرها از سوی اداره مهاجرت کانادا

۲۵ تیر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار تحصیلی در

دانشجویان سراسر جهان به خاطر کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های کانادا مایل به تحصیل در کانادا هستند.علاوه بر این آنها جذب فرصت های کاری و شغلی حین و پس از تحصیل در کانادا و احیانا اخذ اقامت دائم کانادا و شهروندی کانادا می شوند. 
اما جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که اداره مهاجرت کانادا خبر از تغییرات عمده ای برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در کانادا داده است. دانشجویان بین المللی کانادا مزایای اجتماعی و اقتصادی زیادی برای کانادا دارند و علت اشتیاق کانادا برای جذب آنها همین است. جالب است بدانید تا قبل از شیوع همه گیری کرونا کانادا میزبان بیش از 640 هزار دانشجوی خارجی یا بین المللی بود. دیروز چهاردهم جولای، وزیر مهاجرت کانادا طی بیانیه ای اعلام کرد که اداره مهاجرت برای کمک به دانشجویان بین المللی اقدامات زیر را انجام خواهد داد:

در زمینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی کانادا اولویت با دانشجویانی است که درخواست خود را کامل به صورت آنلاین ارائه کرده اند و بنابراین درخواست این متقاضیان در اسراع وقت رسیدگی خواهد شد؛
اداره مهاجرت یک فرایند موقت دو مرحله ای برای تایید ویزای تحصیلی دانشجویان بین المللی که هنوز درخواست ویزای تحصیلی خود را کامل ارائه نکرده اند و مایل به آغاز دوره تحصیلی خود به صورت آنلاین هستند در نظر گرفته است. این فرایند موقتی برای دانشجویانی است که می خواهند در ترم پاییزی امسال دوره تحصیلی خود را آغاز کنند و درخواست ویزای تحصیلی خود را نهایتا تا 15 سپتامبر 2020 ارائه خواهند داد؛
همانگونه که قبل در وبسایت و شبکه های اجتماعی کاناداهوم به عرض همراهان گرامی رسید، اداره مهاجرت کانادا این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده تا درس و تحصیل خود در دانشگاه های کانادا را در خارج از کانادا به صورت آنلاین آغاز کنند و در عین حال مادام که درخواست ویزای تحصیلی ارائه کرده اند و حد اقل نیمی از دوره درسی خود را در کانادا گذرانده اند واجد شرایط ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا PGWP نیز باشند.

چرا کانادا به دانشجویان بین المللی کمک می کند؟
اداره مهاجرت کانادا گفته است که این اقدامات را برای این انجام می دهد که دانشجویان خارجی درس خود را در ترم تحصیلی پاییز سال جاری میلادی آغاز کنند. اداره مهاجرت به خوبی از بحران همه گیری کرونا و عدم قطعیت ها و بلاتکلیفی هایی که برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده واقف است. علاوه بر این، همه گیری کرونا توانایی اداره مهاجرت در رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی کانادا را تحت الشعاع قرار داده است.  با این حال این تغییرات گامی به جلوست و به دانشجویان کمک می کند تا ترم پاییزی امسال دوره درسی خود را در یکی از موسسات آموزشی تعیین شده –  designated learning institution (DLI) –  به صورت آنلاین آغاز کنند.
حالا چه چیزی گیر دانشجویان بین المللی می آید؟
دانشجویان خارجی کانادا می توانند آسوده خاطر باشند چرا که بدون نگرانی در مورد سلامتی و امنیت خود می توانند به اهداف گوناگون تحصیلی، کاری و مهاجرتی خود دست یابند. اگر مایل هستند ترم پاییز امسال درس خود آغاز کنند اداره مهاجرت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا هر چه سریعتر به درخواست ویزای تحصیلی آنها رسیدگی کند. حتی اگر دانشجو نتواند درخواست ویزای تحصیلی را کامل ارائه کند اداره مهاجرت کانادا درخواست وی را مشروط بر اینکه واجد شرایط زیر باشد از قبل تایید خواهد کرد.
اداره مهاجرت کانادا برای متقاضیانی که در مرحله ی اول فرایند دو مرحله ای که در بالا ذکر آن رفت قبول شوند، تاییدیه صادر می کند. متقاضی ویزای تحصیلی کانادا برای عبور از مرحله اول باید نشان دهد که:

از طرف یکی از موسسات آموزش عالی تعیین شده ی کانادا یا DLI پذدیرفته شده است؛
برای تامین هزینه های تحصیل در کانادا دارای منابع مالی کافی است؛
واجد سایر شرایط ویزای تحصیلی کاناداست.

پس از طی این مرحله، دانشجو می تواند حین سکونت در خارج از کانادا درس خود را به صورت آنلاین ادامه دهد و در عین حال مدت زمانی که در خارج از کانادا مشغول تحصیل آنلاین است برای اخذ ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا PGWP در سابقه تحصیلی اش لحاظ خواهد شد. برای طی مرحله دوم جهت تاییدیه ویزای تحصیلی نیز دانشجو باید فرایند درخواست را به صورت کامل انجام دهد و اطلاعات بیومتریک و مدارک لازم مرتبط با معاینات پزشکی و عدم سوء پیشینه را ارائه کند. وقتی دانشجو تاییدیه نهایی دریافت کرد می تواند به کانادا سفر کند.
بازی برد-برد
دلایل تحصیل در کانادا بسیار است. جذب دانشجویان بین المللی یا خارجی هم برای کانادا فوق العاده سودمند است هم برای خود دانشجویان. دانشجویان می توانند در یکی از متنوع ترین و چندفرهنگی ترین کشورهای جهان تحصیل کنند. همچنین، اگر با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی هزینه تحصیل در کانادا برایتان اهمیت ویژه دارد باید بدانید که کانادا نسبت به سایر مقاصد تحصیل در خارج هزینه کمتری روی دستتان خواهد گذاشت. شما می توانید حین تحصیل کار کنید و هزینه های روزمره خود را تامین نمایید و برای آینده تان هم پس انداز کنید.
پس از اینکه درستان تمام شد می تواند تا با گرفتن ویزای PGWP تا سقف سه سال در کانادا کار کنید. سابقه و تجربه کاری که طی این سه سال کسب می کنید هنگام درخواست اقامت دائم و شهروندی کانادا فوق العاده به نفعتان تمام خواهد شد. اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی و بسیاری مسیرهای مهاجرتی دیگر پیش روی دانشجویان بین المللی کانادا که در پی مهاجرت به کانادا هستند باز است. طبف آمار و ارقام اداره مهاجرت کانادا هر سال حدود 60 هزار دانشجو که قبلا در کانادا درس خوانده اند به کانادا مهاجرت می کنند. دانشجویان خارجی کانادا علاوه بر غنا بخشیدن به جامعه ی کانادایی، 22 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کرده و 170 هزار شغل ایجاد می کنند.
اگر علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید مطالب زیر را از دست ندهید:
برای تحصیل در کانادا چقدر پول لازم است؟
تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا
کرونا و تحصیل در کانادا

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
کرونا و تحصیل در کانادا
رشد بی سابقه ثبت نام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا
افزایش بی‌سابقه‌ی دانشجویان بین المللی بریتیش کلمبیا
انگشت نگاری برای ویزای اقامت کانادا هم الزامی میشود!
انتاریو آموزش عالی را برای دانشجویان بین‌المللی اصلاح می‌کند
تمدید مهلت تقاضا برای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی
10 دلیل عمده برای تحصیل در آلمان
دعوت آلبرتا از متقاضیان اکسپرس انتری با حداقل امتیاز ۳۵۲
تحصیل دانشجویان سنگالی و مراکشی در کانادا راحت تر شد
برگزاری نخستین پذیرش مرتبط با اکسپرس انتری انتاریو در سال ۲۰۲۰

۲۵ تیر ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.