30

ژوئن
2019

بیشتر کانادایی ها پس از 55 سالگی حس شادمانی بیشتری دارند

Posted By : کاناداهوم/ 314

یک بررسی جدید در کانادا که در سطح ملی انجام شده است نشان می‌دهد که کانادایی ‌ها بعد از سن 55 سالگی و هنگامی که درآمد بیشتری به دست می‌آورند، شادتر هستند. البته این مطالعه نشان داده که اغلب آنها پول را به عنوان یک عامل کلیدی که بر این حس شادمانی تاثیر می‌ گذارد، در نظر نمی ‌گیرند.

برای سنجش “شاخص شادمانی” که توسط وب سایت Leger تهیه و منتشر می‌ شود، از کانادایی‌ ها در سراسر کشور خواسته شد تا سطح شادی خود را در مقیاسی از یک تا 10 مشخص نمایند و اعلام کنند که کدام فاکتورها بیشترین تاثیر را بر میزان شادمانی آنها می ‌گذارند.

در نظرسنجی آنلاینی که بین 11 تا 17 ژوئن امسال انجام گرفت، مشخص شد که نیمی از پاسخ دهندگان میزان شادمانی خود را 8 از 10 در نظر گرفتند که تقریبا هیچ تفاوتی بین مناطق روستایی و شهری وجود نداشت.

بنا بر نتایج این تحقیق ساکنان سواحل شرقی با 56 درصد و کبک با 55 درصد به ترتیب میزان بالایی از شادی را در کانادا دارا بوده اند. ساکنان بریتیش کلمبیا با 52 درصد در رتبه سوم قرار داشتند. شرکت کنندگان انتاریویی در انتهای این فهرست قرار داشتند و تنها 47 درصد از آنها سطح بالایی از شادمانی را گزارش کردند.

میزان شاخص شادمانی برای شرکت کنندگان بین سنین 18 تا 54 ساله در سطح 44 درصد ثابت ماند، اما پس از 55 سالگی به 61 درصد افزایش یافت.

مشارکت کنندگانی که درآمد بالاتری داشتند، از شاخص شادمانی بالایی نیز برخوردار بودند.

44 درصد از افرادی که 40 هزار دلار یا کمتر در سال درآمد داشته اند، سطح بالایی از شادی را گزارش کرده اند؛ اما این رقم برای افرادی که 80 هزار دلار در سال درآمد داشتند به 53 درصد رسید. همچنین 58 درصد از افراد دارای درآمدهای بالاتر از 80 هزار دلار اذعان نموده اند که در زندگی احساس شادی می کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد که تنها هشت درصد از پاسخ دهندگان گفته ‌اند که وضعیت مالی یکی از محرک‌ های اصلی شادی در زندگی آنهاست.

همچنین 24 و 19 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که “حس آزادی” و “برآورده شدن انتظارات آنها از نوع زندگی”، کلید شادمانی و خوشبختی آنهاست.

بین 5 تا 7 درصد نیز به رسمیت شناخته شدن از طرف همسالان و خانواده، سلامتی، میزان نگرانی آنها در مورد آینده و حسن نیت دیگران را به عنوان عوامل اصلی موثر بر خوشبختی خود دانسته اند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.