10

جولای
2019

بنا بر گزارش ها تنها 12 درصد از خانوارهای ونکوور توان خرید یک خانه با قیمت متوسط را دارند

Posted By : کاناداهوم/ 299

تحقیقات جدید نشان می دهد که تنها تعداد کمی از خانواده‌ ها در بزرگ‌ ترین شهرهای کانادا، توان خرید یک خانه با قیمت متوسط را دارند.

گزارشات اخیر ارائه شده مبنی بر توان خرید مسکن از سوی رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada) حاکی از آن است که تنها 12 درصد از خانواده های ونکووری می توانند با قیمت های فعلی اقدام به خرید یک خانه متوسط نمایند، این در حالی است که این درصد در تورنتو کمی بهتر بوده و نزدیک به 20 درصد می باشد.

دو اقتصاددان به نام های Robert Hogue و Craig Wright گفته اند که این شرایط بدون در نظر گرفتن تست استرس وام مسکن می باشد.

اما در حالی که قیمت های نجومی مسکن در ونکوور و تورنتو همه توجه ها را به خود جلب کرده است، تحقیقات RBC نشان دهنده این است که چگونه قیمت مسکن در دیگر شهرها و استان های کانادا نیز فراتر از حد استطاعت مردم افزایش یافته است.

در شهر مونترال که از جانب تورنتویی ها مقرون به صرفه تلقی می شود، تنها 36 درصد از خانوارها می توانند هزینه خرید یک خانه متوسط را تقبل نمایند. در شهرهای کلگری، ادمونتون و اتاوا نیز کمتر از نیمی از جمعیت توان خرید مسکن را دارند.

تنها خبر خوب شاید این باشد که اخیرا همه چیز در مسیر درست حرکت کرده ‌است. مقیاس اندازه گیری استطاعت مالی RBC برای دو دوره کاهش ‌یافته و این بدان معنی است که قیمت خرید مسکن مقرون به صرفه تر شده است.

در حال حاضر در سراسر کانادا 51.4 درصد از متوسط درآمد خانوارها، هزینه های تهیه یک خانه را پوشش می دهد که نسبت به  آمار 53.9 درصدی شش ماه گذشته کاهش یافته است.

مسکن مقرون به صرفه در ونکوور بهبود زیادی را شاهد بوده و با 82 درصد از درآمد، امکان خرید خانه وجود دارد که نسبت به آمار 86.9 درصدی در شش ماه گذشته کاهش یافته است. در تورنتو این نسبت از 75.3 درصد به 66 درصد طی 6 ماه اخیر کاهش یافته است.

اما برخی از اقتصاددانان RBC معتقدند که این سطوح قیمت گذاری همچنان بالا و نگران کننده هستند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.