02

آوریل
2019

بزرگ ترین مروارید جهان در حومه انتاریو کشف شد

Posted By : کاناداهوم/ 351

بزرگ ترین مروارید جهان با ارزشی بالغ بر 90 میلیون دلار در می سی ساگا در استان انتاریو کشف شد.

به نقل از وب سایت baystreet، خانواده ای از اهالی حومه تورنتو این مروارید که با وزن 27.65 کیلوگرم بزرگ ترین مروارید طبیعی در جهان است را کشف کرد. این مروارید چهار برابر سنگین ‌تر از مروارید Lao-Tzu که موسوم به مروارید Allah است می باشد که تا پیش از این به عنوان بزرگ ترین مروارید طبیعی جهان شناخته شده بود.

کارشناسان قیمت این مروارید را بین 60 تا 90 میلیون دلار تخمین زده‌ اند و می گویند که تقریبا به اندازه یک نوزاد است و آن را “ابرمروارید” نامیده اند. Abraham Reyes  مالک 34 ساله آن می گوید این مروارید را چند سال پیش از عمه سالخورده خود و به عنوان یک میراث خانوادگی دریافت کرده و هرگز متوجه نشده که این یک مروارید ارزشمند است.

او در مصاحبه ای در این باره گفت:”این مروارید ظاهری متفاوت از بقیه مرواریدها داشته و به آنها شبیه نیست.”

از قضا، Reyes در تورنتو به عنوان یک متخصص و کارگزار حرفه ای معاملات مواد معدنی کار می کند.

ظاهرا پدربزرگ Reyes این مروارید غول پیکر را در سال 1959 و زمانی که از مانیل در فیلیپین دیدن می کرد پیدا کرده و با خود به تورنتو آورده است.

پدربزرگ در سفر به فیلیپین به یک جزیره کوچک در جنوب شرقی مانیل به نام Camiguin رفته بود که با کوه ‌های آتشفشانی و آب ‌های عمیق احاطه شده بود. در آنجا از یک ماهیگیر محلی صدف بزرگی را به عنوان هدیه خریداری کرد که این مروارید بزرگ را از داخل آن پیدا کرده بود.

در نهایت دیگر اعضای خانواده آن را به Reyes سپردند تا بررسی نماید که ارزش واقعی این مروارید چقدر است. او نیز این مروارید را در اختیار موسسه جواهرشناسی Gemological در نیویورک قرار داد تا آن را آزمایش کنند. آنها به Reyes گفتند که این یک مروارید اصل است و احتمالا بیش از 1000 سال قدمت دارد.

به رغم ارزش بالای آن، Reyes می گوید که قصد دارد تا مروارید را در موزه ای به نمایش بگذارد تا دیگران نیز آن را ببینند و از آن لذت ببرند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.