20

ژوئن
2019

برخی والدین می گویند سیاست های ایرکانادا مبنی بر نشستن فرزندان در کنار والدین خود در هنگام پرواز همیشه عملی نمی شود

Posted By : کاناداهوم/ 319

آماده شدن برای بردن بچه ها به یک سفر طولانی با هواپیما حتی بدون در نظر گرفتن اینکه قرار نیست در صندلی کناری شما بنشینند، استرس زیادی به همراه دارد.

با این حال این دقیقا همان چیزی است که اخیرا برخی از والدین می گویند که هنگام سفر با پروازهای شرکت ایرکانادا برای آنها اتفاق افتاده است. روز یکشنبه تعدادی از والدین در توئیتر اعلام کردند مجبور شده اند هزینه بیشتری برای رزرو صندلی بپردازند تا بتوانند در کنار فرزندان خود بنشینند و یا اینکه پول بیشتری به یک آژانس پرداخته اند تا بتوانند صندلی خود را تغییر دهند.

جدا نشستن والدین و فرزندان در هواپیما تا سال ها به عنوان موضوعی مهم مطرح بود تا اینکه در سال 2015، وزیر حمل و نقل سابق کانادا، Lisa Raitt، خطوط هوایی را بر آن داشت تا به این مساله خاتمه دهند. براساس استانداردهای جدید تنظیم‌ شده در لایحه حقوق مسافران، خطوط هوایی به زودی باید این اطمینان را بدهند که کودکان زیر 14 سال بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی باید در نزدیکی پدر و مادر و یا سرپرست خود بنشینند.

در حالی که سیاست ایرکانادا این است که کودکان را بدون دریافت هزینه جداگانه در کنار والدین یا سرپرست خود بنشانند، اما برخی والدین ناامیدانه می گویند که تجربه آنها غیر از این بوده است.

Neda Maghbouleh، جامعه ‌شناس و نویسنده اهل تورنتو، روز یکشنبه در توئیتی نوشت:”جدایی خانواده ها در پروازهای کلاس اکونومی، موضع جدیدی از سوی شرکت Air Canada می باشد. فرزند 5 ساله من در پرواز فردا به سمت تورنتو در کنار پدرش صندلی ندارد و تماس با خدمات مشتریان نیز بی فایده است. متاسفانه با توجه به اینکه کودکان زیر سن قانونی و به ویژه دختران به تنهایی پرواز می‌کنند، اغلب مورد آزار و اذیت قرار می‌ گیرند.”

همسر او Clayton Childress، چند لحظه قبل توئیت کرده بود:”در خطوط هوایی ایرکانادا، نشستن کودکان 5 ساله یا کوچکتر در کنار والدینشان، امتیازی است که برای داشتن آن باید هزینه پرداخت کرد.”

او و Maghbouleh بعدا توضیح دادند که وضعیت Childress در نهایت بعد از واکنش ایر کانادا به توئیت او حل شد و صندلی او در کنار دخترش رزرو شد. ایر کانادا به HuffPost کانادا اعلام کرد که پدر و کودک در پرواز روز دوشنبه در کنار هم نشستند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایرکانادا، Peter Fitzpatrick، در ایمیلی به HuffPost کانادا اعلام کرد سیاست شرکت این است که کودکان بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی در کنار والدین خود بنشینند. خطوط هوایی ما هر روزه صدها یا هزاران خانواده را جابجا می کنند و آژانس حمل و نقل کانادا رویه نشاندن کودکان در کنار والدین را به عنوان یکی از بهترین ویژگی های Air Canada در صنعت هوایی این کشور رتبه بندی کرده است.

به گفته مسئولان صنعت هوایی، از روز 15 دسامبر، شرکت های هواپیمایی باید اطمینان حاصل کنند که کودکان زیر 5 سال حتما در کنار والدین خود بنشینند، کودکان 5 تا 11 سال با حداکثر یک صندلی فاصله با والدین خود در یک ردیف باشند، و کودکان 12 و 13 ساله بیشتر از یک ردیف با والدین خود فاصله نداشته باشند.

شرکت های هواپیمایی به ازای هر حادثه غیر قانونی ممکن است تا 25 هزار دلار جریمه شوند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.