29

مه
2019

اگر به دنبال کار در زمینه مراقبت های بهداشتی، فناوری یا فروشندگی هستید باید گفت خوش شانسید

Posted By : کاناداهوم/ 294

وجه مشترک بین یک پرستار ثبت شده، فروشنده خرده فروشی و مهندس نرم افزار در چیست؟ همگی آنها واجد شرایط مشاغلی هستند که فرصت های خالی زیادی در بازار کار کانادا دارند.

گزارش جدیدی از سایت کاریابی Indeed Canada مشخص کننده ناهماهنگی در بازار کار است؛ موقعیت های شغلی که متقاضیان کافی ندارند و یا با فراوانی بیش از حد متقاضی مواجه هستند.

این گزارش که توسط اقتصاددان سایت یعنی Brendon Bernard نوشته شده نشان داد که در طول سال 2018، مشاغل حوزه های مراقبت بهداشتی، تکنولوژی و خرده فروشی، در فهرست ده موقعیت شغلی با کمترین تعداد متقاضی قرار داشته اند.

از طرف دیگر، این گزارش از وجود نیروهای مازاد در برخی مشاغل سخن گفته که قبلا به عنوان گارسون، نمایندگان خدمات مشتری و کارگران عمومی فعالیت داشته اند.

Bernard گفت:”روشی که ما با آن این عدم توازن ها را محاسبه می کنیم بر اساس مقایسه انواع مشاغل مورد نیاز کارفرمایان با تجربیاتی است که جویندگان کار در رزومه خود ثبت کرده اند. سپس این یافته ها با داده های بیکاری مرکز آمار کانادا مطابقت داده می شوند.”

در راس فهرست مشاغلی که در آنها میزان تقاضا بالاست اما تعداد متقاضیان واجد شرایط آن بسیار کم می باشد می توان به پرستاران، فروشندگان خرده فروشی، آرایشگران مو و مدیران فروشگاه اشاره کرد. به 10 شغل اول در این لیست می توان مشاغل مربوط به بخش فناوری شامل مهندسی نرم افزار و توسعه دهنده وب سایت را نیز اضافه کرد.

طبق این گزارش، شکاف بین موقعیت های شغلی موجود در زمینه مهندسی نرم افزار و تعداد نیروهای کاری واجد شرایط در طول پنج سال بررسی اطلاعات، گسترش یافته است.

به گفته Bernard هر چند تعداد فرصت های شغلی مربوط به مهندسی نرم افزار نسبت به سایر فرصت های شغلی افزایش یافته است و وجود موقعیت های خالی در شرکت ها همچنان ادامه دارد، اما کارکنان بیشتری که واجد شرایط این مشاغل می باشند نیز در حال ورود به این زمینه کاری می باشند.

Bernard می گوید با توجه به نابسامانی وضعیت بخش خرده فروشی در سال های اخیر، میزان بالای تقاضا در موقعیت های شغلی مرتبط به آن همچون فروشنده و مدیر فروشگاه، بسیار تعجب برانگیز است. از آنجایی که این صنعت از گردش مالی بالایی برخوردار است، کارفرمایان نیز به دنبال پر کردن موقعیت های شغلی می باشند؛ البته با توجه به ظهور تجارت الکترونیک در سال های آینده، این صنعت به دنبال افزودن موقعیت های شغلی بیشتری نخواهد بود.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.