25

آوریل
2019

انتاریو جزییات بیشتری در مورد تغییرات مسیرهای مهاجرتی خود منتشر کرد

Posted By : کاناداهوم/ 365

اخیرا استان انتاریو تغییراتی را در مسیرهای مهاجرتی برنامه مهاجرت استانی خود اعمال کرده است که خبر آن قبلا در وبسایت و شبکه های اجتماعی کاناداهوم منتشر شد. گرچه در آن خبر جزییات این تغییرات بیان نشده بود اکنون اما انتاریو جزییات این تغییرات را هم منتشر کرده است. دو تغییر عمده در بودجه سال ۲۰۱۹ ایجاد شده که یکی از آنها کاهش حد اقل سرمایه و ثروت شخصی برای مسیر مهاجرتی کارآفرین یا Entrepreneur است و دیگری، افزودن هفت شغل جدید به فهرست مشاغل مورد نیاز در مسیر مهاجرتی   Employer Job Offer: In-Demand Skills Stream است.

از سوی دیگر، انتاریو می خواهد به مسیر مهاجرتی Corporate هم پایان دهد و علاوه بر این در برخی مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری نظیر اولویت های سرمایه انسانی، اسکلید ورکر فرانسوی زبان و Skilled Trades هم تغییرات اندکی در رابطه با شرایط و الزامات انجام بدهد. گفتنی است برنامه مهاجرت استانی هدف از اعمال این تغییرات را بهبود واکنش خود به نیاز بازار کار و کارفرمایان و نیز حمایت از مناطقی که معمولا مهاجران زیادی به آنجا نمی روند عنوان کرده است.

مسیر مهاجرتی Entrepreneur

تمام این تغییرات از روز ۳۰ می ۲۰۱۹ و بعد از گذشت بازه زمانی مشورتی ۴۵ روزه اجرایی خواهند شد. در این مطلب می خواهیم نگاهی بیندازیم به تغییراتی که در دسته های مهاجرتی زیر اعمال شده اند:

مسیر مهاجرتی Employer Job Offer: In-Demand Skills

انتاریو در بودجه خود بیان کرده است که تغییرات ایجاد شده در سرمایه و ثروت شخصی برنامه مهاجرت استانی باعث رقابتی تر شدن انتاریو نسبت به سایر استان های کانادا می شود و متقاضیان بیشتری را به این استان می کشاند. مسیر مهاجرتی Entrepreneur (کارآفرین) به متقاضیان تازه وارد اجازه راه اندازی کسب و کار یا خرید کسب و کار را در استان انتاریو می دهد. این مسیر مهاجرتی طبیعتا متقاضیان را ملزم به داشتن میزان معینی از سرمایه و ثروت می کند که البته در برخی شرایط خاص، این میزان ممکن است به نصف تقلیل یابد. در جدول زیر میزان سرمایه مورد نیاز در حال حاضر و میزان سرمایه مورد نیاز بعد از اجرایی شدن تغیرات ارائه شده اند.  

این تغییرات میزان سرمایه شخصی مورد نیاز را هم دستخوش تغییر و کاهش قرار داده است.

برنامه های مرتبط با اکسپرس انتری  

همچنین باید گفت که در حال حاضر از جمله شریط این برنامه مهاجرتی این است که متقاضیان باید ظرف مدت ۲۰ ماه از تاسیس و راه اندازی کسب و کار خود فارغ از موقعیت جغرافیایی و صنعت کسب و کار خود حد اقل دو شغل دائمی و بلند مدت ایجاد کنند. اما بعد از تاریخ ۳۰ ماه می ۲۰۱۹ این شرایط به الزامات زیر تغییر خواهند یافت:

مسیرهای مهاجرتی فارغ التحصیلان مقطع PhD و Masters

شغل هایی که ایجاد شده اند باید به مدت حد اقل ۱۰ ماه به طور پیوسته قبل از ارائه گزارش نهایی به برنامه مهاجرت استانی پر شوند. همچنین، شغل ها باید در هنگام ارائه گزارش و نیز صدور دعوتنامه برای متقاضی همچنان وجود داشته باشند. از دیگر شرایط و تغییرات می توان به ملزم بودن متقاضیان به داشتن سابقه کار در مدیریت کسب و کار و یا داشتن تجربه در بخش تصمیم گیری های ارشد اشاره کرد.

در بودجه ۲۰۱۹ انتاریو عنوان شده که رانندگان کامیون و پرستاران خانگی به فهرست مشاغل مورد نیاز در این مسیر مهاجرتی افزوده شده اند. و این نیازهای بازار کار و کارفرمایان را بهتر انعکاس می دهد. این مسیر مهاجرتی همچنین از کارفرمایانی که با کمبود نیرو در مشاغلی که در دسته بندی ملی مشاغل سطح مهارتی C یا D مواجه هستند حمایت می کند. این تغییرات باعث شده اند که به سه شغل قبلی هفت شغل دیگر هم افزوده شود:

اتمام مسیر مهاجرتی Coporate

NOC 3413 : کمک پرستاران و کمک بهیاران

NOC 4412 : پرستاران خانگی و مشاغل مرتبط به استثنای مشاغلی نظیر نظافت خانه و خانه داری

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.