11

مه
2019

اعمال جریمه 2،500 دلاری در کانادا بابت پیام دادن در حین رانندگی از ماه آینده

Posted By : کاناداهوم/ 353

هر ساله رانندگی با حواس پرت ( مخصوصا پیام دادن در حین رانندگی)، بیشتر از رانندگی در حالت غیر طبیعی (همچون مستی) موجب مرگ و میر در کانادا می شود. به همین دلیل است که همه استان ها و قلمروهای کانادا به جز نوناووت (Nunavut)، قوانینی درباره استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی دارد.

کانادا قصد دارد مشکل حواس پرتی در حین رانندگی را از طریق وضع قوانین سخت تر که جریمه های سنگین تری را به مجرمان تحمیل می کند کاهش دهد. چنین اقداماتی در حال حاضر بیش از پیش ضروری به نظر می رسند چراکه حواس پرتی در هنگام رانندگی بیشتر از رانندگی در حالت غیرطبیعی در استان هایی مانند بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک، آلبرتا، نوا اسکوشیا، مانیتوبا و نیوفاندلند و لابرادور حادثه آفرین بوده و جان انسان ها را به خطر انداخته است.

جریمه ارسال پیامک با موبایل در هنگام رانندگی از ابتدای ژوئن 2019 اجرایی شده و بین 280 دلار تا 2،500 دلار متغیر خواهد بود. همچنین در برخی استان ها توالی تخلفات رانندگی در نظر گرفته می شود و در صورت تکرار جریمه، نمره منفی نیز برای گواهینامه فرد خاطی منظور خواهد شد.

مهم است که به خاطر حفظ سلامتی خود و دیگر راننده ها رانندگی ایمن را تمرین نمایید.

این قانون که از ابتدای ژوئن به اجرا در خواهد آمد مجازات هایی جدی برای افرادی که به خاطر حواس پرتی حین رانندگی مجرم شناخته می شوند، منظور خواهد کرد.

رانندگانی با گواهینامه گروه G یا M در صورت جریمه شدن منتظر موارد زیر باشند:

افرادی که برای بار دوم به راننگی پرخطر محکوم شوند شامل جریمه های زیر می شوند:

در صورتی که راننده سه بار یا بیشتر مرتکب رانندگی با حواس پرت شود، موارد زیر در انتظار اوست:

اگرچه هر استان قوانین خاص خود را در ارتباط با حواس پرتی حین رانندگی دارد اما RCMP اعلام کرده که در بیشتر استان ها جریمه بالاتر از 2،500 دلار و ثبت 6 نمره منفی و تعلیق گواهینامه برای افراد خاطی اعمال خواهد شد.

سیاست های جدید مربوط به ارسال پیامک در حال رانندگی از زمان اجرای آنها بسیار بحث برانگیز بوده است. برخی از افرادی که به طور مرتب رانندگی می کنند از این قوانین عصبانی شده اند چرا که به نظر آنها امکان توجه به جاده حتی در هنگام خواندن یک پیامک وجود دارد.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.