08

جولای
2020

آزمون جی آر ای GRE چیست؟

Posted By : کاناداهوم/ 130

آزمون جی آر ای GRE چیست؟

۱۸ تیر ۱۳۹۹

متفرقه, مقالات, مقالات تحصیلی در

درباره آزمون جی آر ای – GRE

آزمون جی آر ای یا همان Graduate Record Examination (GRE) یکی بزرگترین آزمون‌های ارزیابی دانشجویان برای ورود به دانشگاه است که توسط سازمان ETS برگزار می‌شود. بیش از نیم میلیون نفر از ۱۶۰ کشور جهان، همه ساله آزمون جنرال جی آر ئی را می‌گذرانند. این آزمون در دو نوع جنرال و سابجکت برگزار می‌شود که ما در این مقاله به نوع جنرال آن می‌پردازیم. نمرات آزمون GRE جنرال مورد قبول بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس کسب و کار (Business School) آمریکا و کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است. این آزمون شامل انواع سوالاتی است که نوع تفکر شما در زمینه‌های کسب و کار و حقوق در موسسات آموزش عالی را منعکس می‌کند. از طرف دیگر آزمون جی آر ای سابجکت مهارت داوطلبین در رشته‌های بخصوصی همچون زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی را ارزیابی می‌کند.

مدرک GRE چیست و چه فایده‌ای دارد؟

محتوای آزمون جی آر ای

درک واژگان – این قسمت از آزمون، توانایی داوطلبین در تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری از بحث، استدلال از داده‌های ناقص، درک سطوح مختلف معنایی همچون، تحت اللفظی، تصویری و منظور نویسنده، خلاصه کردن متن، تمایز نکات مهم از جزئی، درک معانی کلمات، جملات و کل متون، و درک روابط بین کلمات و مفاهیم را ارزیابی می‌کند. همچنین تمرکز این بخش بر مهارت‌های پیچیده درک واژگان و استدلال کلامی است.

ریاضیات – این قسمت از آزمون توانایی داوطلبین در درک، تفسیر و آنالیز اطلاعات کمی، حل مسائل با استفاده از مدل‌های ریاضی، و به کار گیری مفاهیم اساسی حسابان، جبر، هندسی و تحلیل داده را ارزیابی می‌کند. تمرکز این بخش بر مهارت‌های ریاضیات و استدلال کمی است.

نوشتاری تحلیلی – این قسمت از آزمون مهارت‌های تفکر انتقادی و نوشتاری تحلیلی داوطلبان، از جمله توانایی بیان و استفاده از دلایل و مثال‌های مربوطه برای استدلال ایده‌های پیچیده، و بررسی ادعاها و شواهد را ارزیابی می‌کند. تمرکز این بخش بر مهارت‌های نوشتاری تحلیلی است.

ساختار آزمون GRE

0
:3

مدت زمان کل آزمون

نوشتاری تحلیلی

(یک بخش)

تعداد سوالات: ۲ سوال آنالیز مسئله و آنالیز مباحثهمدت زمان: هر سوال ۳۰ دقیقه

درک واژگان

(دو بخش)

تعداد سوالات: هر بخش ۲۰ سوالمدت زمان: هر بخش ۳۰ دقیقه

ریاضیات

(دو بخش)

تعداد سوالات: هر بخش ۲۰ سوالمدت زمان: هر بخش ۳۵ دقیقه

بخش بدون نمره

بخش بدون نمره می‌تواند به دو صورت در آزمون کامپیوتری ظاهر شود:سوالات نامعلوم درک واژگان و ریاضیات در میان سوالاتسوالات معلوم بخش تحقیق در آخر سوالات

آزمون GRE مناسب چه کسانی است؟

آزمون جی آر ای جنرال مناسب داوطلبینی است که قصد تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)، دکترای حرفه‌ای حقوق (جی دی J.D) یا سایر دوره‌های دکتری را دارند. نمرات آزمون GRE توسط دپارتمان پذیرش و فلوشیپ (کمک هزینه تحصیلی) دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و تکمیل کننده مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری همچون ریز نمرات کارشناسی، توصیه نامه‌ها و دیگر مدارک هستند و شانس متقاضیان در اخذ پذیرش تحصیلی را بسیار افزایش می‌دهد.

زمان و مکان برگزاری آزمون جی آر ای

آزمون GRE در بیش از ۱۰۰۰ مرکز آزمون در بیش از ۱۶۰ کشور به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. در اکثر کشورها، آزمون به صورت مداوم در طول سال برگزار می‌شود. داوطلبین می‌توانند هر ۲۱ روز یکبار و تا ۵ بار در سال در آزمون جنرال GRE شرکت کنند. این آزمون توسط سازمان سنجش و دیگر موسسات در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

قابلیت های ویژه آزمون GRE

امکان به عقب یا جلو رفتن در هر بخش از سوالات

قابلیت نشانه گذاری سوالات برای مرور آن‌ها

ویرایش و تغییر پاسخ سوالات در هر بخش

وجود ماشین حساب بر روی صفحه نمایش در بخش سوالات ریاضی

سوالات متداول درباره آزمون جی آر ای

چه دانشگاه‌هایی آزمون جی آر ای را قبول می‌کنند؟

هزاران دانشگاه و موسسات آموزش عالی در زمینه کسب و کار و حقوق در کانادا و سایر کشورهای جهان، این آزمون را قبول می‌کنند. برای دریافت لیست کامل این موسسات به وبسایت ETS مراجعه کنید.

هزینه آزمون GRE چقدر است؟

بنابر اعلام سازمان ETS هزینه این آزمون برای کشور ایران ۲۰۵ دلار در نظر گرفته شده است.

آیا نمره آزمون جی آر ای مورد قبول مدارس حقوق و دوره‌های دکتری حقوق است؟

بله. بسیاری از مدارس حقوق، نمره آزمون GRE را برای پذیرش در دوره‌های دکتری حرفه‌ای حقوق خود تایید می‌کنند. برای دریافت لیست کامل این موسسات به وبسایت ETS مراجعه کنید.

آیا GRE آزمون سختی است؟

سختی بخش‌های اول درک واژگان و ریاضیات در حد متوسط است. سختی بخش‌های دوم این دو مهارت بستگی به نمره شما در بخش اول آن‌ها دارد. به طور مثال اگر بخش‌های اول دو مهارت درک واژگان و ریاضیات را با نمره بسیار خوب بگذرانید، سوالات بخش دوم آن‌ها از سختی بیشتری برخوردار خواهند بود.

تفاوت آزمون نوشتاری جی آر ای با آیلتس و تافل در چیست؟

آزمون نوشتاری آیلتس و تافل، درک داوطلبین از لغات، گرامر و نگارش در زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. اما آزمون نوشتار GRE مهارت داوطلبین در تحلیل استدلال های منطقی را نیز ارزیابی می‌کند. 

چگونه برای آزمون GRE آماده شوم؟؟

موسساتی در ایران وجود دارند که دوره‌های آمادگی آزمون جی آر ای را برگزار می‌کنند. همچنین می‌توانید به ابزارهای آمادگی برای آزمون ETS نیز مراجعه کنید.

برای سوالات چند گزینه ای که بیش از یک پاسخ دارند، آیا برای صحیح بودن یکی از پاسخ‌ها، بخشی از امتیاز سوال را دریافت می‌کنم؟

خیر. برای دریافت امتیاز کامل سوال باید تمام پاسخ‌های صحیح سوال را انتخاب کنید.

نتیجه نهایی آزمون GRE چه زمانی منتشر می‌شود؟

بلافاصله پس از اتمام آزمون کامپیوتری دو گزینه پیش روی شما خواهد بود: لغو امتیازات (Cancel) یا نمایش و گزارش امتیازات (Report). اگر گزینه Report را انتخاب کنید، نمرات غیر رسمی دو بخش درک واژگان و ریاضیات به شما نمایش داده می‌شوند (نمره بخش نوشتار نیاز به بررسی دارد) و در سوابق نمرات شما ثبت و قابل مشاهده توسط موسسات آموزش عالی خواهد بود. در صورت انتخاب گزینه Cancel، نه شما و نه هیچ موسسه‌ای نمی‌تواند نمره شما را ملاحظه کند و در سوابق نمرات شما نیز ثبت نمی‌شود.پس از ۱۰ تا ۱۵ روز پس از آزمون، نمرات نهایی آزمون در پروفایل شما قابل ملاحظه خواهند بود.

چگونه نمرات آزمون GRE را به دانشگاه ارائه کنم؟

هنگام گزارش نمرات آزمون در محل برگزاری آزمون، می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را اعلام کنید. شما می‌توانید نمرات خود را به حداکثر ۴ موسسه آموزش عالی به رایگان معرفی کنید. در صورت تمایل به ارائه نمرات به بیش از این تعداد، باید هزینه پرداخت کنید.

نمره آزمون جی آر ای چقدر اعتبار دارد؟

نمرات آزمون GRE تا ۵ سال اعتبار خواهند داشت.

آیا برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر، محدودیت سنی برای شرکت در آزمون GRE وجود ندارد.

آیا برای شرکت در این آزمون نیاز به داشتن به مدرک تحصیلی خاصی است؟

سازمان ETS در این خصوص بیانیه ای نداشته است. اما به طور معمول متقاضیان به یک مدرک دانشگاهی نیاز خواهند داشت.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
10 کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی با کمتر از 5000 دلار در سال
راهنمای رشته ی حقوق
پنج اشتباه رایج هنگام اخذ پذیرش و بورسیه
شش رشته ی جذاب برای تحصیل در سوئد
چرا اکثر زنان کانادایی در سن بالا اقدام به بارداری می کنند؟
۸۰ درصد از یخچال‌ های کوهستانی آلبرتا، بریتیش کلمبیا و یوکان طی ۵۰ سال آینده ناپدید خواهند شد
پول ندارید؟! این ماه این تفریحات مجانی را در تورنتو از دست ندهید!
۶ نکته برای عبور از مرز کانادا – امریکا
۵ تا از بهترین هتل های ویکتوریا (و بریتیش کلمبیا) در سال ۲۰۲۰
کار دانشجویی در پردیس دانشگاه های کانادا

۱۸ تیر ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.