07

آوریل
2019

پولشویی در بازار مسکن تورنتو عامل گرانی آن

Posted By : کاناداهوم/ 384

[ad_1]

تورنتو- طبق گزارش پنجشنبه گذشته کارشناسان Transparency International Canada، مجرمین با سوءاستفاده از قوانین نه چندان سختگیرانه در مورد افشای سوابق معاملات املاک در کلانشهر تورنتو میلیاردها دلار پولشویی می کنند.
در گزارش مورد اشاره که با همکاری Canadians for Tax Fairness و Publish What You Pay Canada تهیه شده آمده است که از سال 2008 به این سو به ارزش 28.4 میلیارد دلار املاک مسکونی از طریق موسسات شرکت معامله شده اند. ساختار شرکتی به مالکان اجازه می دهد که از دید مقامات از جمله اداره مالیات و سازمان مبارزه با پولشویی مخفی بمانند. همانطور که گفته شد در این گزارش سختگیرانه نبودن قوانین کانادا عامل سوءاستفاده خلافکاران از بازار مسکن ذکر شده است.
این گزارش اشاره می کند که 9.8 میلیارد دلار مسکن خریداری شده بدون دریافت وام صورت گرفته، بنابراین یک لایه نظارتی دیگر برای شناسایی منابع مالی خریدار نیز از روند خرید و فروش حذف شده است. از سال 2008 به این سو حدود 25 میلیارد دلار از وام های بانکی توسط وام دهندگان غیرمجاز ارائه شد که مشمول قوانین مبارزه با پولشویی نیستند.
کارشناسان با تجزیه و تحلیل بیش از 1.4 میلیون معامله املاک مسکونی گزارش را تهیه کردند. در بخشی از گزارش آمده است: با اجازه دادن به خلافکاران برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات کانادا بحران کمبود مسکن و گرانی آن در شهرهای کشور را تشدید کرده ایم.
کارشناسان از دولت می خواهند که مالکین واقعی را به افشای هویت شان ملزم نمایند و اطلاعات را در دسترس عموم قرار بدهند.

[ad_2]