10

مه
2019

پنج خبر مهم روز با ایران جوان – چهارشنبه ۱۳ مارچ ۲۰۱۹

Posted By : کاناداهوم/ 449

[ad_1]

مارک گارنو طی کنفرانس خبری 13 مارچ اعلام کرد که دولت فدرال پرواز همه هواپیماهای MAX8 و MAX9 را متوقف می کند.
پس از آنکه بریتانیا، پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 8، را در آسمانش ممنوع اعلام کرد، شرکت Air Canada نیز، چند پرواز برنامه‌ریزی شده با این مدل هواپیما را – با مقصد و یا از مبدا بریتانیا – لغو کرد. این مدل هواپیما، همان مدلی است که آخر هفته‌ی گذشته، در اتیوپی سقوط کرد و به کشته شدن 157 نفر مسافر و خدمه‌ی پرواز، انجامید.
روز گذشته، فرانسه، آلمان، ایرلند و مجموعا 40 کشور دیگر نیز، در پیروی از بریتانیا آسمان خود را بر این نوع ویژه از هواپیما بستند. عصر دیروز، سازمان امنیت پرواز اتحادیه‌ی اروپا (EUAS)، همه‌ی هواپیماهای بوئینگ 8-737 و 9-737 و همچنین مکس8 را در آسمان کشورهای عضو، ممنوع اعلام نمود.
اما اگر شما نمی‌خواهید در پروازهایی که در پیش دارید، بر بوئینگ 737 سوار شوید، می‌توانید با این روش، از پرواز با این هواپیما خودداری کنید:
نخست، پیش از رزو بلیط، نوع هواپیما را در صفحه‌ی رزو چک کنید. نوع هواپیما ممکن است ساعاتی پیش از پرواز به دلایل فنی تغییر کند، بنابراین، ساعاتی پیش از پرواز، به خط هوایی خود تماس گرفته این موضوع را جویا شوید و یا پس از ورود به فرودگاه، از کارمندان خط هوایی این سئوال را بپرسید.
اما اگر سرانجام به بن‌بست رسیدید و موفق به تغییر هواپیما نشدید، می‌توانید پرواز خود را لغو کنید. بیمه‌ی هوایی شما، هزینه‌ی تغییر پرواز و لغو آن را پوشش می‌دهد.

[ad_2]