21

آوریل
2019

وارانتی لاستیک؛ شیوه ای دیگر برای سرکیسه کردن مردم

Posted By : کاناداهوم/ 410

[ad_1]

بریتیش کلمبیا- هنگامی که تایرهای اتومبیل جرالد رنود، قبل از رسیدن مایلج ادعا شده از سوی سازنده، فرسوده شدند، مرد ساکن Prince Rupert بریتیش کلمبیا تصور کرد که می تواند از وارانتی مایلج لاستیک ها استفاده کند. هرچه نباشد، همه تولیدکنندگان عمده روی محصولات شان وارانتی مایلج ارائه می کنند. رنود گمان کرد که با استفاده از وارانتی می تواند روی لاستیک های نو تخفیف بگیرد، اما کاملا اشتباه می کرد. او که لاستیک ها را با وارانتی 112 هزار کیلومتر مایلج خریده بود ولی لاستیک ها بعد از 30 هزار کیلومتر فرسوده شدند، می گوید: وارانتی لاستیک بی ارزش و صرفا یک ترفند بازاریابی است.

جورج اینی، مدیر Automobile Protection Agency که در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان فعالیت می کند، با نظر رنود موافق است و می گوید هر تولیدکننده لاستیک استانداردهای خاص خود را برای تعیین وارانتی مایلج تایرها دارد. این وارانتی ها اغلب دارای شرایط و محدودیت هایی می باشند که عملا دریافت خسارت را غیرممکن می کنند.
رنود پس از تحقیق و پرس و جو در سال 2013 لاستیک های PureContact شرکت Continental را برای اتومبیل Mazda 3 انتخاب کرد. شرکت Continental، چهارمین تولیدکننده تایر در جهان می باشد. آنچه بیشتر نظر رنود را جلب کرد، وارانتی بود که 112 هزار کیلومتر یا 6 سال را پوشش می داد. او بابت لاستیک ها 754.21 دلار پرداخت کرد. قبل از آغاز فصل زمستان، تایرها را مورد بازرسی قرار داد تا از مناسب بودن وضعیت آنها مطمئن شود، ولی متوجه شد که تقریبا تمام آج های لاستیک فرسوده شده بودند. در حالی که تایرها فقط 29 هزار کیلومتر کار کرده بودند. یعنی چیزی حدود 27 درصد مایلج ادعا شده از سوی سازنده. جالب اینکه شرکت سازنده پس از بررسی نتیجه ارزیابی Canadian Tire، با این استدلال که تایرها به صورت یکسان فرسوده نشده بودند، ادعای خسارت رنود را رد کرد.

[ad_2]