21

مه
2019

هشدار وزارت بهداشت و درمان کبک به هزاران زن دارای ایمپلنت پستان

Posted By : کاناداهوم/ 311

[ad_1]

مونترال- وزارت بهداشت و درمان کبک برای اطلاع رسانی در مورد سرطان زا بودن ایمپلنت پستان به هزاران زن کبکی که از سال 1995 به این سو آن را دریافت کرده اند، تلاش می کند. دولت کبک، بیمارستان ها و درمانگاه های استان را موظف کرده است با بیمارانی که طی 24 سال گذشته نوع خاص ایمپلنت textured را دریافت کرده اند تماس گرفته و درباره علائم و عوارض سرطان anaplastic large cell lymphoma اطلاع رسانی نمایند. علائم بالینی آن با توجه به نوع ALCL متفاوت اند، اما شامل بزرگ شدن غدد لنفاوی در مناطق مختلف بدن؛ ایجاد شدن تومور در خارج از گره های لنفاوی مانند استخوان ها، روده، عضلات، کبد یا طحال می باشد. این علائم معمولا با کاهش وزن، تب و عرق شبانه ارتباط دارد و بدون شیمی درمانی، می توانند کشنده باشند.
ماری کلود لاکاس، سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال احتمال ابتلا به سرطان را بسیار اندک اعلام کرد و گفت یک نفر از هر 30 زن دریافت کننده ایمپلنت به سرطان مبتلا می شود. به گفته او هدف دولت اطلاع رسانی درباره خطرات احتمالی است.
لازم به یادآوریست که وزارت بهداشت و درمان کانادا اواسط فوریه از افزایش موارد ابتلا به سرطان ALCL در کشور خبر داد. تا 1 ژانویه سال جاری، 22 مورد تایید شده و 22 مورد مشکوک به وزارت بهداشت کانادا گزارش شد.
بر اساس برآورد دولت کبک، 15 هزار زن ساکن استان، نوع textured implant را دریافت کرده اند. ایمپلنت پستان در دو نوع textured و smooth در دسترس می باشد.
مرکز درمانی وابسته با دانشگاه مک گیل با بیماران تماس گرفته و در مورد اندک و در عین حال محتمل بودن ریسک ابتلا به سرطان اطلاع رسانی خواهند کرد. به زنان دارای textured implant توصیه می شود که در صورت مشاهده علائم بیماری، از جمله احساس درد، توده یا متورم شدن پستان به پزشک مراجعه نمایند.

[ad_2]