02

آگوست
2019

محافظه کاران: توطئه بمب گذاری در کینگستون نتیجه غربالگری ناقص متقاضیان پناهندگی

Posted By : کاناداهوم/ 262

[ad_1]

اتاوا- با فاش شدن جزئیات بیشتر در مورد توطئه تروریستی در کینگستون- انتاریو و دست داشتن یک پناهجوی سوری در آن، بحث و جدل در مورد شیوه غربالگری متقاضیان پناهندگی داغ تر از قبل شده است.
اندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار کانادا، اندکی پس از گزارش RCMP در مورد بازداشت دو نفر در ارتباط با توطئه بمب گذاری در کینگستون، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شیر در ادامه بیانیه اش نوشت: وی برای تشریح موضع اش به گزارش 2017 آژانس خدمات مرزی کانادا اشاره کرد که در آن به کوتاهی مقامات اداره مهاجرت از غربالگری دقیق 39 پناهجوی سوری، اشاره شده بود. اندرو شیر این کوتاهی را غیرقابل قبول ارزیابی کرده و بر ادامه مبارزه محافظه کاران با سیاست های ترودو که سبب تضعیف امنیت ملی کانادا شده است، تاکید کرد.
یکی از بازداشت شدگان، زیر سن قانونی است و بنابراین هویت اش فاش نخواهد شد. اما فرد دوم، جوان 20 ساله ای به نام حسام الدین الذهابی است که ساعتی پس از بازداشت، بدون وارد شدن اتهام رسمی آزاد شد. خانواده الذهابی که سوری می باشند، در سال 2017 از طریق اسپانسر خصوصی به کانادا آمدند. الذهابی بازداشت خود را خواند.
در تحقیقات پلیس برای خنثی سازی توطئه، 300 افسر، از 7 آژانس و نهاد مختلف، از جمله پلیس محلی، FBI، پلیس انتاریو، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)، سازمان اطلاعات و امنیت کانادا (CSIS) و مرکز تجزیه و تحلیل مبادلات مالی (FINTRAC) شرکت داشتند.

[ad_2]