29

مه
2019

عمر خضر، تروریست سابق، خواهان انقضای دوران محکومیت هشت ساله

Posted By : کاناداهوم/ 332

[ad_1]

کانادا- زندانی سابق گوانتانامو که در سال 2010 از سوی دادگاه نظامی آمریکا به 8 سال زندان محکوم شد، دادخواست منقضی شدن دوران محکومیت 8 ساله اش را به دادگاه ارائه کرده است.
دوران محکومیت او می بایست اکتبر 2018 به پایان می رسید. البته به شرطی که تمام مدت را در زندان سپری می کرد. اما با توجه به اینکه او از سال 2015 با حکم دادگاه تجدید نظر به قید ضمانت آزاد بوده است، بیش از سه سال گذشته در دوران حبس او محاسبه نشده اند. حال خضر می خواهد که قاضی آن را پایان یافته اعلام کند. خضر در سال 2015 به حکم دادگاه نظامی آمریکا و گناهکار شناخته شدنش به عنوان جنایتکار جنگی، اعتراض کرده و درخواست استیناف کرد. خضر در 15 سالگی (در سال 2001) به جرم پرتاب نارنجک به سوی سربازان آمریکایی در افغانستان و قتل یک سرباز به نام کریستوفر اسپیر، بازداشت و پس از محاکمه به زندان گوانتانامو و سپس به کانادا منتقل شد.
او پس از آزادی به قید ضمانت در ادمونتون و رد دیر – آلبرتا زندگی کرده و مشکلی ایجاد نکرده است. بر اساس شرایط تعیین شده برای آزادی مشروط، خضر از داشتن گواهینامه کانادایی، برقراری تماس (بدون حضور ناظر) با خواهرش که هم اکنون در گرجستان زندگی می کند و حمایت علنی خود از القاعده را ابراز کرده است، منع شده است.
یادآوری می شود که تروریست سابق در سال 2017، از دولت ترودو 10.5 میلیون دلار غرامت بابت نقض حقوق شهروندی دریافت کرد.

[ad_2]