08

جولای
2019

زندگی بدون برق و آب؛ امتناع مستاجران از تخلیه خانه نیمه ویران

Posted By : کاناداهوم/ 282

[ad_1]

تورنتو- دبورا ساوج، یکی از ساکنان خانه ای در منطقه Junction تورنتو، که آپارتمانش سه هفته قبل دچار آتش سوزی شد، در شرایط بسیار بد و بدون برق و آب در خانه مانده و از تخلیه آن امتناع می کند. او حاضر نیست آپارتمانش را برای نوسازی و تعمیرات ترک کند. مسلما زندگی در این شرایط، آن هم در سرمای زمستان زجرآور است. اما هیچ کدام از 5 مستاجر خانه حاضر به ترک آن نیستند. در پی آتش سوزی، آب و برق ساختمان قطع شده است و مسلما سیستم گرمایی نیز کار نمی کند. ساوج 47 ساله به همراه سایر مستاجران، بعد از تخلیه شدن از ساختمان در پی آتش سوزی، بدون اجازه و موافقت صاحبخانه به آپارتمان های خود بازگشته اند. آنها در ابتدا به هتل منتقل شدند، اما از ترس از دست دادن آپارتمان شان و وادار شدن به تخلیه آن، زندگی در شرایط دشوار را پذیرفته اند.
دیوید چان، صاحب ملک می گوید که مستاجران ساختمان بدون اجازه آن را اشغال کرده اند. در حالی که ملک در اثر آتش سوزی خسارت دیده و به تشخیص بازرسان شهرداری قابل سکونت نیست.
علیرغم وضعیت نامناسب ساختمان، ساوج که ماهانه 650 دلار بابت اجاره (شامل هزینه آب و برق) می پردازد، نگران است که در صورت ترک آپارتمان، بی خانمان بشود. زیرا پیدا کردن سرپناه ارزان در تورنتو غیرممکن می باشد.
چان که به سرطان مبتلا می باشد، استرس مضاعف را برای سلامتی اش خطرناک می داند. وی 7 ملک اجاره ای دارد که برخی از آنها به نام خودش و برخی دیگر به نام شرکتی که او مدیریت اش را به عهده دارد ثبت شده اند. او ادعا می کند که بیش از 20 سال است که مسکن ارزانقیمت را در اختیار اقشار محروم قرار می دهد.

[ad_2]