02

جولای
2019

تهدید و آزار جنسی، جزو هزار و دویست شکایت بر علیه ماموران آژانس خدمات مرزی کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 350

[ad_1]

اتاوا- آژانس خدمات مرزی کانادا که اختیار تفتیش کانادایی ها، صدور اجازه ورود به کشور، اخراج افراد از کشور، جلوگیری از ورود اجناس قاچاق و وظایف گمرکی دیگر را به عهده دارد، در فاصله ژانویه 2016 تا اواسط 2018، تحقیقات خود در مورد بیش از 1 هزار و 200 شکایت مطرح شده بر علیه ماموران اش را انجام داد.
مدارک و شواهدی که بر اساس قانون <حق دسترسی به اطلاعات> در اختیار خبرگزاری CBC قرار گرفته است حاکی از تنوع اتهاماتی است که بر علیه ماموران گمرک طرح شده اند. از جمله اتهام اعمال خشونت و استفاده بیش از حد از زور، آزار جنسی، توهین جنسی، کوتاهی در انجام وظیفه، ارتباط با باندهای خلاف، سوء استفاده از اختیارات، تضاد منافع و غیره.
اشکال گزارش تحقیقات داخلی این است که در آن به معتبر یا معتبر نبودن اتهامات و همچنین اقدام انضباطی احتمالی برای برخورد با متخلفین اشاره نشده است. مسلما فقدان ارگان مستقل برای نظارت بر عملکرد CBSA (آژانس خدمات مرزی کانادا)، مطلوب نیست. به همین دلیل است که بسیاری از وکلای متخصص در امور مهاجرت، خواهان نظارت مستقل شخص ثالث) بر این سازمان می باشند. بسیاری از شکایات مطرح شده بر علیه ماموران آژانس، بی نتیجه می مانند.
دولت لیبرال کانادا قول معرفی لایحه قانونی برای نظارت مستقل بر عملکرد CBSA را داده است. رالف گودل، وزیر امنیت عمومی کانادا، این اقدام را با توجه به سر و کار داشتن ماموران آژانس با 95 میلیون مسافر ورودی و خروجی به کشور در سال 2017، ضروری دانست. اما تا به این لحظه اقدامی در جهت معرفی لایحه انجام نداده است.

[ad_2]