31

جولای
2019

اعطای پناهندگی کانادا به زن مسیحی پاکستانی

Posted By : کاناداهوم/ 255

[ad_1]

اتاوا- جاستین ترودو، شخصا درگیر پرونده آسیه بی بی، زن پاکستانی مسیحی بود که در دادگاه بدوی به اتهام توهین به پیامبر به اعدام محکوم شد، ولی توسط دادگاه عالی پاکستان بی گناه تشخیص داده شد. ترودو احراز اطمینان کرد که کانادا به آسیه بی بی پناهندگی اعطا می کند. آسیه در کانادا به دو دخترش که مدتی قبل به طور مخفیانه از پاکستان خارج شده و به این کشور آمدند، ملحق خواهد شد. دیگر اعضای خانواده آسیه نیز به زودی در کانادا به آنها می پیوندند.
آسیه بی بی، مادر 5 فرزند پس از گذراندن 8 سال حبس آزاد شده است و به زودی به کانادا وارد خواهد شد. دادگاه عالی پاکستان با رد تقاضای استیناف دادستان، حکم برائت نامبرده را صادر کرد.
بی بی و خانواده اش در یک مکان اعلام نشده و دورافتاده کانادا مستقر خواهند شد. زیرا جان آسیه حتی در کانادا در معرض خطر می باشد.
بی بی که کارگر مزرعه می باشد، دو ماه قبل و در پی حکم برائت، از زندان آزاد شد و در مکانی مخفی مستقر شد. هفته گذشته هیئتی از سوی مسیحیان پاکستانی به کانادا سفر کرده و حمایت نمایندگان پارلمان برای اعطای پناهندگی به بی بی را به دست آورد. او سال ها در سلول انفرادی زندانی بود.
تبرئه و آزاد شدن بی بی از زندان، با اعتراض شدید محافظه کاران و افراطگرایان اسلامی روبرو شد. چند روز پس از آزادی بی بی از زندان، همسرش عاشق مسیح با انتشار فیلم ویدیویی از ترزا می، نخست وزیر انگلستان درخواست پناهندگی کرد، اما انگلستان این درخواست را به دلیل ترس از حمله اسلام گرایان به سفارت های انگلستان در جهان، رد کرد. در عوض چندین کشور جهان، از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند، ایتالیا و استرالیا آمادگی خود را برای اعطای پناهندگی به او و خانواده اش ابراز کردند.
دولت ترودو، در اعطای پناهندگی به بی بی از حمایت رهبر و نمایندگان حزب محافظه کار برخوردار است.

[ad_2]