16

آگوست
2022

گفتگوی مقامات اداره مهاجرت کانادا در خصوص درخواست‌های معوقه استادی پرمیت و توصیه‌های جدید برای رفع این مشکل در نشست CBIE

Posted By : کاناداهوم/ 61

گفتگوی مقامات اداره مهاجرت کانادا در خصوص درخواست‌های معوقه استادی پرمیت و توصیه‌های جدید برای رفع این مشکل در نشست CBIE

اخبار, اخبار تحصیلی کانادا در:

اخیرا در جلسه‌ای که توسط سازمان آموزش بین‌الملل کانادا (CBIE) برگزار شد و در آن مقامات اداره مهاجرت کانادا هم حضور داشتند، مسئولین IRCC در مورد افزایش بی سابقه تقاضا برای ویزای تحصیلی کانادا از سوی دانشجویان خارجی گفتگو کردند. بر اساس گزارش ICEF Monitor، با کاهش محدودیت‌های همه گیری کرونا در سراسر جهان، دانشجویان خارجی در حال بازگشت به کانادا برای شروع یا تکمیل تحصیلات خود هستند که این به نوبه خود باعث افزایش درخواست‌های ویزای تحصیلی شده است.
سینتیا رالیکاس؛ یکی از مدیران اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گفت: «در حالی که پاندمی کووید روی برنامه‌های مهاجرتی ما تاثیرگذار بود، اما از طرف دیگر شاهد بهبود چشمگیری در حوزه مهاجرت کانادا بوده‌ایم. آمار و ارقام مربوط به ویزاهای تحصیلی اخیر از میزان ویزاهای تحصیلی صادر شده قبل از بیماری کووید ۱۹ فراتر رفته، به طوری که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰,۰۰۰ مجوز تحصیلی صادر شده و تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰,۰۰۰ مجوز تحصیلی فعال بوده است».
در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی، بیشترین درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا از کشورهای هند، فیلیپین، نیجریه و کلمبیا بوده است. کشورهای هند و فیلیپین دو مورد از منابع بزرگ مهاجرت به کانادا هستند.
نتیجه یک نظرسنجی: کانادا به خاطر امنیت و پذیرا بودن، انتخاب دانشجویان بین‌المللی است
تعویق در بررسی درخواست‌های ویزای تحصیلی کانادا
اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گزارش داد که در سال ۲۰۲۱ درخواست‌های ویزای تحصیلی نسبت به سال ۲۰۲۰, ۵۶% درصد افزایش داشته و همچنین در ۴ ماهه اول سال ۲۰۲۲، به تنهایی ۱۷۵,۰۰۰ درخواست ویزای تحصیلی دریافت شده که این موضوع موجب تاخیر و بررسی طولانی مدت درخواست‌ها شده است.
با این وجود، ICEF Monitor اخیرا داده‌های اداره مهاجرت کانادا را گزارش داده که بر اساس آن در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۵۶۵,۶۲۱ مجوز تحصیلی برای دانشجویان خارجی پذیرفته شده در دوره‌های حداقل ۶ ماهه صادر شده که هنوز تعداد آن کمتر از تعداد ویزاهای صادر شده‌ قبل از پاندمی است.
در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۲، نزدیک به ۲۰۰,۰۰۰ نفر در انتظار رسیدگی اولیه به درخواست‌های ویزای تحصیلی‌شان بوده‌اند. ابزار مربوط به مدت زمان بررسی درخواست‌های ویزای تحصیلی در سایت اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که مدت زمان بررسی درخواست‌های ویزای تحصیلی که از خارج از کانادا تقاضا شده است به طور میانگین ۱۲ هفته است. البته این مدت زمان در صورتی است که برای برنامه Student Direct Stream درخواست داده باشند، کاهش می‌یابد.
توصیه‌های پارلمان کانادا برای کاهش مدت زمان بررسی درخواست‌های ویزای دانشجویی
برای کاهش مدت زمان بررسی پرونده‌ها و بهبود سیاست مهاجرت، گزارشی از سوی کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت به مجلس عوام در اتاوا ارائه شده است که ۳۵ توصیه کلیدی را فهرست می‌کند:
توسعه برنامه جریان مستقیم دانشجویی (Student Direct Stream)
از جمله این توصیه‌ها این است که سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا برنامه student Direct Stream را گسترش دهد. این برنامه به عنوان فرآیندی تسریع کننده برای درخواست ویزای تحصیلی متقاضیانی است که مقیم قانونی یکی از ۲۰ کشور واجد شرایط هستند.
افرادی که واجد شرایط  برنامه “جریان مستقیم دانشجویی” هستند ممکن است در کمتر از ۲۰ روز ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند. این گزارش، IRCC را تشویق می‌کند تا فهرست کشورهای واجد شرایط را افزایش دهد و ضوابط و معیار‌های آن را بازنگری کند تا آن را برای همه عادلانه کند. در این گزارش به ویژه به وارد کردن کشورهای غرب آفریقا در لیست کشورهای واجد شرایط اشاره شده است.
شفافیت و همکاری بیشتر
درخواست بعدی این است که اداره مهاجرت کانادا معیارها و اصولی را که دانشجویان را بر اساس آن‌ها انتخاب می‌کنند، شفاف تر بیان کنند و در خصوص مدارکی که دانشجویان به عنوان توانایی و تمکن مالی خود نشان می‌دهند، انعطاف بیشتری نشان دهند.
این گزارش همچنین اضافه می‌کند که باید همکاری بیشتری بین اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، استان‌ها و موسسات آموزشی مورد تایید کانادا وجود داشته باشد تا شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی را که از خارج از کشور دانشجو می‌گیرند، کنترل کنند و اطمینان دهند که دانشجویانی را معرفی می‌کنند که راجع به چگونگی شناسایی کلاهبرداران اطلاعات دارند.
رالیکاس می‌گوید که IRCC این پیشنهادات را جدی می‌گیرد و اضافه می‌کند: «زمانی که گزارش‌هایی از این قبیل در پارلمان ارائه می‌شود، دولت موظف است به آن پاسخ دهد و هر یک از توصیه‌ها را مد نظر قرار دهد و در مورد چگونگی اعمال هر یک از آنها در کارهایی که انجام می‌شود و دستورالعمل‌های که از داخل سازمان می‌گیریم، بیندیشد».   

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۵ مرداد ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.