06

جولای
2022

رشد جمعیت کانادا در بالاترین سطح در ۳۰ سال اخیر قرار دارد

Posted By : کاناداهوم/ 72

رشد جمعیت کانادا در بالاترین سطح در ۳۰ سال اخیر قرار دارد

اخبار, اخبار مهاجرت در:

در فصل نخست سال ۲۰۲۲ مجموعا ۱۱۳,۷۰۰ مهاجر جدید وارد کشور کانادا شدند تا رشد جمعیت کانادا در بالاترین سطح خود در ۳۰ سال اخیر قرار گیرد.
در تاریخ ۱ آوریل سال ۲۰۲۲ جمعیت کانادا حدوداً ۳۹ میلیون نفر برآورد شده است. این یعنی طی یک دوره سه ماهه از اول ژانویه تا اول آوریل به جمعیت کانادا حدوداً ۱۲۸,۰۰۰ نفر افزوده شده است.
بدین ترتیب رکورد بالاترین نرخ رشد جمعیت در اولین فصل یک سال شکسته شده (قبلا این رکورد در سال ۱۹۹۰ ثبت شده بود) و این جریان ادامه نرخ‌های بالای رشد جمعیتی است که قبل از آغاز پاندمی کانادا در اوایل ۲۰۲۰ مشاهده می‌شد.
انتاریو و نیوبرانزویک؛ پیشگام در رشد جمعیت
این رشد جمعیت در دو استان کانادا بیش از همه قابل مشاهده است. بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ جمعیت انتاریو از ۱۵ میلیون عبور کرده است. استان انتاریو در حال حاضر پرجمعیت‌ترین استان کانادا و بزرگ‌ترین شهر این کشور هم هست.
استان نیو‌برانزویک نیز شاهد رشد بی سابقه جمعیت است و داده‌ها حاکی از این است که جمعیت این استان هم اکنون از ۸۰۰,۰۰۰ نفر عبور کرده است. طی سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بالغ بر ۶,۵۸۱ مهاجر وارد این استان شده‌اند و بیش از ۱۰,۰۰۰ نفر از انتاریو به نیوبرانزویک مهاجرت کرده‌اند.
نوناووت که منطقه‌ای در شمال کاناداست نیز در این زمینه بی نصیب نبوده و جمعیت این منطقه از ۴۰,۰۰۰ نفر عبور کرده است.
سایر استان‌های کانادا نیز رشد جمعیت را تجربه کرده‌اند. به ویژه، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد که به ترتیب رشد ۰.۴ و ۰.۸ درصدی داشته‌اند.
رشد جمعیت ناشی از مهاجرت است
این افزایش جمعیت عمدتا ناشی از مهاجرت است. در فصل نخست سال ۲۰۲۲ کانادا از ۱۱۳,۷۰۰ مهاجر جدید استقبال کرد که بیشترین رقم در هر فصل از زمانی که داده‌ها در سال ۱۹۴۶ در دسترس قرار گرفت بوده است.
این اعداد و ارقام نشان دهنده افزایش ۶۲ درصدی در فصل نخست سال ۲۰۲۱ و افزایش ۶۴ درصدی طی همان بازه زمانی در فصل ۲۰۲۰ است.
برنامه سطوح مهاجرت
کانادا اذعان دارد که برای بر طرف کردن تقاضای بازار کار به استراتژی مهاجرتی قوی نیازمند است. این در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ منعکس است. این برنامه اهداف مهاجرتی کانادا برای مقیمان دائم سال‌های آتی را نشان می‌دهد.
کانادا تنها در سه ماه آخر ۲۰۲۱ از هدف مهاجرتی ۲۰۲۱ با استقبال از بیش از ۴۰۵,۰۰۰ مقیم دائم جدید عبور کرد. بیش از ۱۳۸,۰۰۰ نفر اقامت دائم گرفتند که در نوع خود رقم بالایی برای یک فصل بود.
حالا در سال ۲۰۲۲ کانادا در مسیر مناسبی برای رسیدن به هدف مهاجرتی خود در استقبال از ۴۳۱,۶۴۵ مقیم دائم جدید قرار دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ سالانه از بیش از ۴۵۱,۰۰۰ نفر دیگر هم استقبال کند.
تعداد بیشتری از دارندگان ویزای کار موقتی در کانادا می‌مانند
اهداف برنامه سطوح مهاجر تنها برای مقیمان دائم است. همه ساله کانادا تعداد نامحدودی ویزای کار به چندین هزار نیروی کار موقت هم صادر می کند. در فصل اول ۲۰۲۲ بیش از ۲۸,۰۰۰ نیروی کار وارد کانادا شدند.
مطالعه‌ای در مورد بازار کار که اوایل این هفته منتشر شده است نشان می‌دهد که بسیاری از مقیمان دائم جدید با ویزای کار موقت وارد کانادا می‌شوند و از تجربه کسب شده خود در کانادا نهایتا برای کسب اقامت دائم استفاده می‌کنند. طی یک دهه اخیر تعداد دارندگان ویزای کار در کانادا از ۱۱۱,۰۰۰ به ۷۷۰,۰۰۰ رسیده است.
نگاهی به جلو
کانادا به خاطر پایین بودن نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت باید پیوسته سطح مهاجرت را افزایش دهد. انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۹ میلیون نیروی کار از جمعیت نسل‌های قبلی به سن ۶۵ سالگی رسیده و بازنشسته شوند و بدین ترتیب خلاءهای عمیقی در نیروی کار کانادا ایجاد خواهد شد که نمی‌توان با کانادایی‌های متولد کانادا آن‌ها را پر کرد.
کانادا برای کاهش تاثیر کمبود نیروی کار بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرت اقتصادی/کاری را برای اسکیل ورکرها فراهم دیده است. محبوب‌ترین این مسیرها از طریق اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی و برنامه مهاجرت کبک هستند. تنها در سه ماه آخر ۲۰۲۱ تعداد ۱۳۸,۱۸۲ نفر مقیم دائم کانادا شدند؛ این یعنی ۹۲.۵ درصد رشد جمعیت کانادا ناشی از مهاجرت است.
اکسپرس انتری اصلی‌ترین مسیر مهاجرتی فدرال برای اخذ اقامت دائم کاناداست. دراوهای اکسپرس انتری طی چند ماه اخیر متوقف شده‌اند اما شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا گفته است که برگزاری دراوهای اکسپرس انتری از ۶ جولای به حالت نرمال باز می‌گردد و از سر گرفته خواهند شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۵ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.