13

ژوئن
2022

حمایت کانادا از مهاجرت نیروی کار خارجی و تحصیلکرده حوزه سلامت

Posted By : کاناداهوم/ 69

حمایت کانادا از مهاجرت نیروی کار خارجی و تحصیلکرده حوزه سلامت

اخبار, اخبار مهاجرت در:

کانادا ۱.۵ میلیون دلار به حذف موانع بر سر راه مهاجرت افرادی که می‌خواهند در بخش سلامت کار کنند تخصیص داده است.
دبیر پارلمان کانادا به شان فریز وزیر مهاجرت کانادا گفته است که حدود ۱.۵ میلیون دلار برای کمک به اشتغال سریعتر تازه واردان در بخش سلامت و درمان تخصیص داده شده است.
این مبلغ برای ارتقای همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات در بخش سلامت و درمان اختصاص یافته است. این مبلغ به ویژه برای این اختصاص یافته تا مدارک تحصیلی و کاری کادر درمان تحصیلکرده و خارجی سریعتر معادل سازی شده و به رسمیت شناخته شود.
این پروژه از موفقیت National Newcomer Navigation Network یا N4 الهام گرفته است. این شبکه پلتفرمی آنلاین برای کادر درمان بین المللی که مایل به کار در کانادا هستند است. شبکه N4 در سال ۲۰۱۹ و توسط بیمارستان کودکان انتاریوی شرقی (CHEO) راه اندازی شد.
مری فرانس لالوند دبیر پارلمان کانادا به وزیر مهاجرت کانادا همچنین گفته است که:
بیمارستان CHEO در گذشته ثابت کرده که به فعالان بخش‌های مددکاری و سلامت این اطمینان را می‌دهد که دانش و ابزار مورد نیاز برای ارائه خدمات مناسب را در اختیار خواهند داشت. ما خرسندیم که همکاری خود را با شبکه N4 جهت پشتیبانی از کادر درمان خارجی تحصیلکرده و اشتغال آنها در بخش سلامت و درمان کانادا ادامه می‌دهیم. این خدمات به موفقیت تازه واران کمک می‌کند و در عین حال کمک می‌کند تا برای همه کانادایی‌ها آینده بهتری ساخته شود.
این مبالغ علاوه بر کمک به اشتغال کادر درمان تحصیلکرده و بین‌المللی در بخش سلامت و درمان کانادا، شبکه N4 را هم قادر می‌سازد تا به عنوان پلتفرمی خدمت رسانی کند که تازه واردان می‌توانند در آن اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد معادل سازی مدارک تحصیلی و کاری در تمام استان‌ها و مناطق کانادا را بیابند.
الکس مانتر مدیرعامل و رئیس CHEO  هم گفته است که:
تازه واردان بخش مهمی از جوامع ما هستند. جذب کامل آن‌ها در بخش سلامت و درمان کانادا به ما کمک خواهد کرد تا کمبود نیروی کار خود را در این بخش‌ها جبران کنیم و در عین حال با چاشنی کردن نظرات رنگارنگ و تجربه های گوناگون از تازه واردان بهتر حمایت کنیم.
این سرمایه گذاری از برنامه مهاجرتی ویژه‌ای در Settlement Program اداره مهاجرت کاناداست که در پروژه‌هایی سرمایه گذاری می‌کند که از برنامه گذاری جهت اسکان تازه واران در آینده پشتیبانی می‌کند. اداره مهاجرت کانادا مجموعا ۱.۰۲ میلیارد دلار برای اسکان تازه واردان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ تخصیص داده است که حاکی از افزایش ۱۱ درصدی از ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است.
کانادا با مشکل کمبود نیروی کار و رکود بازار کار به ویژه در بخش سلامت درمان روبروست. اداره آمار کانادا اخیرا گزارش داد که در بخش سلامت و مددکاری اجتماعی ظرفیت‌های شغلی خالی رکوردشکنی کرده‌اند. در ماه مارس از بین بیش از یک میلیون فرصت شغلی خالی، کارفرمایان بخش سلامت و مددکاری اجتماعی دنبال ۱۵۴,۵۰۰ نیروی کار برای پر کردن جایگاه‌های شغلی خالی بودند.
برنامه های اکسپرس انتری برای کادر درمان
کادر درمان ممکن است واجد شرایط برنامه اسکیل ورکر فدرال و تجربه کانادایی باشند. این دو برنامه مهاجرتی فدرال توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شوند.
اکسپرس انتری سیستمی آنلاین است که درخواست‌های مهاجرت را برای دولت فدرال کانادا مدیریت می‌کند. این سیستم از سیستم جامع رتبه بندی برای رتبه بندی متقاضیان بر حسب سابقه کار، سن، تحصیلات و تسلط بر زبان رسمی و سایر معیارها استفاده می‌کند. هر دو هفته یکبار برای متقاضیان با بالاترین امتیاز، دعوتنامه ارسال می‌شود تا برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
با اینکه پذیرش‌ها برای متقاضیان فدرال اسکیل ورکر و تجربه کانادایی از زمان پاندمی کرونا متوفق شده است، اما وزیر مهاجرت کانادا پیش‌تر اعلام کرد این پذیرش و دراوها از اوایل ماه جولای از سر گرفته خواهند شد. وزیر مهاجرت کانادا نیز گفته است که زمان استاندارد رسیدگی برای درخواست‌های جدید اکسپرس انتری به شش ماه باز خواهد گشت.
برنامه مهاجرت استانی برای کادر درمان
گرچه اداره مهاجرت کانادا حرف آخر را در مورد اینکه چه کسی می‌تواند به کانادا مهاجرت کند می‌زند، اما استان‌ها می‌توانند متقاضیان واجد شرایط را از طریق برنامه مهاجرت استانی PNP انتخاب کنند. برخی از برنامه‌های مهاجرت استانی مختص کادر درمان هستند و برخی دیگر نیازمند سابقه کار عمومی‌تر هستند اما دراورهای انتخاب استانی را برگزار می‌کنند که ممکن است متقاضیان در بخش خاصی را هدف بگیرد.
چندین استان بیش از یک برنامه مهاجرتی دارند که از کادر درمان استقبال می‌کنند. گاهی برنامه‌های مهاجرت استانی متقاضیان را از سیستم اکسپرس انتری انتخاب می‌کنند و از آن‌ها دعوت می‌کنند تا درخواست خود را برای انتخاب استانی ارائه کنند. اگر این متقاضیان انتخاب شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت خواهند کرد و این امتیاز به امتیاز کل اکسپرس انتری آن‌ها افزوده خواهد شد. این امتیاز اضافی برای دعوت از متقاضی جهت ارائه درخواست اقامت دائم کافیست.
در زیر برخی از مسیرهای برنامه مهاجرت استانی برای کادر درمان آورده شده است:
برنامه مهاجرتی انتاریو از طریق Human Capital Priorities یا برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی از کادر درمان برای ارائه درخواست دعوت می‌کند؛برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا از طریق برنامه اسکیل ورکر بریتیش کلمبیا و اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا از کادر درمان دعوت می‌کند؛     برنامه مهاجرتی ساسکاچوان اخیرا صف انتظار جدیدی را مختص کادر درمان راه‌اندازی کرده است؛برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا به عنوان بخشی از برنامه مهاجرتی نوا اسکوشیا هر از گاهی دراوهایی را برگزار می‌کند و از کادر درمان دعوت می کند تا درخواست خود را برای انتخاب استانی ارائه کنند؛برنامه مهاجرتی نیوبرانزویک برنامه ای دارد تحت عنوان پرستار تحصیلکرده خارجی یا Internationally Educated Nurse . این برنامه مسیر مهاجرتی برای پرستاران خارجی مسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه است.
کبک
استان کبک سیستم مهاجرتی خاص خود را دارد. برخی برنامه ها نظیر برنامه مهاجرت استانی و اکسپرس انتری در کبک فعالیت نمی‌کنند.
کبک برنامه اسکیل ورکر کبک و برنامه تجربه کبکی دارد. کادر درمان ممکن است واجد شرایط یکی از این دو برنامه باشند. هر دو برنامه متقاضیان را ملزم به داشتن تسلط نسبی بر زبان فرانسه می‌کنند.
برنامه‌های آزمایشی پرستار خانگی Caregiver
پرستاران خانگی ممکن است در صورت جاب آفر برای اشتغال در یکی از دو شغل پرستار خانگی یا پرستار کودک و داشتن سایر معیارها بتوانند از طریق پایلوت پرستار خانگی Home Child Care Provider یا Home Support Provider اپلای کنند. سابقه کار آن‌ها باید در طبقه بندی ملی مشاغل با کد ناک ۴۴۱۱ یا ۴۴۱۲ باشد.
از طریق این پایلوت‌ها متقاضیان می‌تواند برای آمدن به کانادا و اشتغال موقت ویزای کار کسب کنند.
از جمله شرایط اقامت دائم برای متقاضیان این است که در طول ۳۶ ماه قبل از اپلای برای اقامت دائم حداقل ۲۴ ماه سابقه کار تمام وقت داشته باشند. نمره زبان آن‌ها همچنین باید ۵ CLB یا بیشتر باشد و یک سال تحصیلات دانشگاهی هم داشته باشند. همانطور که تمام متقاضیان اقامت دائم نباید به لحاظ سوء پیشینه یا هر مشکل دیگر منعی برای ورود به کانادا داشته باشند، این متقاضیان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۳ خرداد ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.