26

ژوئن
2022

اکسپرس انتری: از سرگیری برگزاری دراوهای تمام برنامه‌ای از ۶ جولای

Posted By : کاناداهوم/ 70

اکسپرس انتری: از سرگیری برگزاری دراوهای تمام برنامه‌ای از ۶ جولای

اخبار, اخبار اکسپرس انتری, اخبار مهاجرت در:

شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا اخیرا در مصاحبه ای گفته است که کانادا قصد دارد از روز چهارشنبه ۶ جولای، برگزاری تمام دراوهای مختص تمام برنامه‌های مهاجرتی را از سر گیرد.
سری ویژه مصاحبه فریزر
خبرنگاران کانادایی ۲۱ جون ۲۰۲۲ با شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا دیدار کردند و به بررسی آینده سیستم مهاجرت به کانادا پرداختند.
کاناداهوم طی هفته های پیش رو سری مقالات ویژه ای را منتشر خواهد کرد و به بررسی این مصاحبه شان فریزر خواهد پرداخت. این سری مقالات اختصاصی در مورد موضوعات زیر خواهد بود:
بهبود فرایند رسیدگی به درخواست ها و تجربه کلاینت هابرنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ایجاد مسیرهای مهاجرت بیشتر برای نیروی کار خارجی و دانشجویان؛
آقای فریزر در تورنتو حضور به هم رسانید تا در Collision یکی از بزرگترین کنفرانس‌های تکنولوژی در جهان سخنرانی کند.
اداره مهاجرت در مسیر عمل به تعهد خود به اکسپرس انتری
فریزر تایید کرد که اداره مهاجرت کانادا در مسیر عادی سازی دراوهای اکسپرس اینتری در ابتدای ماه جولای قرار دارد. اداره مهاجرت این تعهد را در ماه آوریل اعلام کرد و قول داد که با آغاز برگزاری دراوهای تمام برنامه‌ای، زمان رسیدگی را به شش ماه برگرداند.
اداره مهاجرت در دسامبر ۲۰۲۰و در گیرودار بحران پاندمی کرونا صدور دعوتنامه اقامت دائم را برای  متقاضیان اسکیل ورکر فدرال و اسکیل ترید فدرال متوقف کرد. اداره مهاجرت کانادا این کار را برای متقاضیان تجربه کانادایی نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد.
توسعه‌های جدید در اکسپرس انتری
قبل از پاندمی، اداره مهاجرت معمولا تمام متقاضیان را در دراوهای اکسپرس انتری دو هفته یک بار خود در نظر می‌گرفت. این بدین معنا بود  که اداره مهاجرت فارغ از اینکه متقاضیان واجد شرایط برنامه هستند یا نه، از متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در سیستم جمع رتبه بندی داشتند دعوت می‌کرد.
اداره مهاجرت موقتا رویکرد خود را در طی پاندمی تغییر داد. توقف در دراوهای FSWP و FSTP را اینگونه توجیه کرد که این کار توجیه استراتژیک دارد و زمانی که محدودیت‌های سفر بین المللی وجود دارد اولویت را به متقاضیانی می‌دهد که داخل کانادا هستند و می خواهند در گروه اقتصادی مهاجرت کنند. اکثر ماه‌های سال گذشته اداره مهاجرت اولویت را به متقاضیان تجربه کانادایی داد تا بتواند به هدف خود در جذب ۴۰۱,۰۰۰ مقیم دائم جدید تا انتهای سال ۲۰۲۱ دست یابد.
اما این کار همراه با سایر توسعه‌ها منجر به این شد که درخواست‌های زیادی تلنبار شوند. اداره مهاجرت کانادا برای کنترل این درخواست‌ها و بهبود استاندارد سرویس دهی اکسپرس انتری در سپتامبر ۲۰۲۱ تصمیم گرفت که برای متقاضیان تجربه کانادایی دراوهای اکسپرس انتری برگزار نکند. در ضمن، دراوهای اکسپرس انتری برای متقاضیان برنامه مهاجرت استانی (PNP) در طی پاندمی ادامه داشته است چرا که اداره مهاجرت در پی این بود تا توسعه اقتصادی استان‌ها و مناطق خود را به جلو براند.
دراوهای تمام برنامه‌ای بر متقاضیان اکسپرس انتری چه تاثیری دارد
از سر گیری دراوهای مختص تمام برنامه‌ها به نفع متقاضیان تجربه کانادایی، اسکیل ورکر فدرال و اسکیل ترید فدرال خواهد بود.
برنامه اسکیل ورکر فدرال از زمان آغاز فعالیت خود در سال ۱۹۶۷ تا آغاز پاندمی کرونا مسیر اصلی مهاجرت مهاجران دسته اقتصادی به کانادا بود. تا قبل از پاندمی حدود ۴۵ درصد تمام متقاضیانی که از طریق اکسپرس انتری دعوتنامه اقامت دائم گرفته بودند را متقاضیان این برنامه تشکیل می‌دادند.
تحقیقی که توسط سازمان World Education Services که یکی از ارائه دهندگان خدمات معادل سازی مدارک تحصیلی است انجام شده، حاکی از آن است که علیرغم آنچه که در طی پاندمی  رخ داد تقاضا برای متقاضیان اسکیل ورکر فدرال همچنان بالاست.
ضمنا از سرگیری دراوها برای متقاضیان تجربه کانادایی به افرادی که در کانادا هستند کمک می‌کند تا وضعیت قانونی خود در کانادا را حفظ کنند. وقتی متقاضی اکسپرس انتری در کانادا دعوتنامه اقامت دائم می‌گیرد و سپس درخواست اقامت دائم خود را ارائه می‌کند، این فرصت را دارد تا درخواست ورک پرمیت باز بریجینگ یا BOWP را هم ارائه کند.
متقاضیان تجربه کانادایی که از سپتامبر ۲۰۲۱ برای آن‌ها دراوی برگزار نشده، هنوز نتوانسته‌اند در غیاب دعوتنامه اقامت دائم، از ویزای BOWP بهره‌ای ببرند. اداره مهاجرت کانادا با در نظر گرفتن این موضوع در ماه آوریل اعلام کرد که تابستان سال جاری برای متقاضیان تجربه کانادایی ویزای کار باز هم ارائه خواهد کرد. این دسته از متقاضیان تجربه کانادایی افرادی هستند که اخیرا ویزای کار پس از تحصیل PGWP آن‌ها منقضی شده است. هنوز مشخص نیست که اداره مهاجرت از چه زمان درخواست اپن ورک پرمیت این افراد را قبول خواهد کرد.
اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟
اکسپرس اینتری که در سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی شد، سیستم مدیریت درخواست برای متقاضیان تجربه کانادایی، اسکیل ورکر فدرال و اسکل ترید فدرال و بخشی از برنامه مهاجرت استانی است.
متقاضیان واجد شرایط پروفایل خود را بر روی وبسایت اداره مهاجرت کانادا آپلود می‌کنند. سپس بر اساس مشخصات سرمایه انسانی نظیر سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی و سابقه کار، امتیازی دریافت می‌کنند. وقتی دراوهای مختص تمام برنامه‌های مهاجرتی از سر گرفته شود، اداره مهاجرت کانادا قرار است از متقاضیانی که بالاترین امتیاز CRS  را دارند برای اقامت دائم دعوت کند یعنی همان روند عادی قبل از پاندمی.
اداره مهاجرت قرار است تغییر عمده‌ای در اکسپرس انتری ایجاد کند؛ تغییری که این اختیار را به اداره مهاجرت می‌دهد تا دعوتنامه اقامت دائم را برای گروه‌های خاصی صادر کند که باور دارد در موقعیت خوبی برای تامین نیازهای متنوع اقتصادی کانادا قرار دارند.
وزیر مهاجرت کانادا علت این تغییر را در سخنرانی خود بیان کرده و گفته است: «اگر بتوانیم مهارت‌های مورد نیاز ظرف ۲۰ تا ۳۰ سال آتی را پیش بینی کنیم، می‌توانیم افرادی را که می‌توانند تاثیرگذاری عمده‌ای در اقتصاد ما داشته باشند را به کانادا بیاوریم.»
هرچند، وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه خود با خبرنگاران گفته است که این پیشنهاد هنوز در پارلمان و سنای کانادا تحت بررسی است و از این رو او در موقعیتی نیست که بتواند چهارچوب زمانی آغاز این تغییرات را اعلام کند.
با این وجود فریزر گفته است که: «امیدوارم این اختیارات را به زودی داشته باشیم».

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۵ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.