14

اکتبر
2020

آغاز به کار برنامه اسپانسرشیپ والدین

Posted By : کاناداهوم/ 129

آغاز به کار برنامه اسپانسرشیپ والدین

۲۲ مهر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

از امروز سیزدهم اکتوبر متقاضیان اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ مادربزرگ ها می توانند تقاضای خود را به صورت آنلاین ارائه دهند. این برنامه مهاجرتی به مدت سه هفته از تاریخ 13 اکتوبر تا سوم نوامبر ادامه خواهد داشت. گفتنی است برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ مادربزرگ ها یا به اختصار PGP به شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا که بالای 18 سال سن دارند اجازه می دهد تا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای اقامت دائم کانادا به کانادا بیاورند و حمایت مالی آنها را بر عهده بگیرند. اداره مهاجرت، شهروندی و ناهندگی کانادا قصد دارد طی سال جاری میلادی 10000 درخواست را از طریق این برنامه مهاجرتی بپذیرد.
فرایند درخواست
در گام نخست، افراد علاقه مند باید فرم اسپانسرشیپ آنلاین را ارائه کنند تا برای دعوت شدن در نظر گرفته شوند. متقاضیان تنها تا 3 نوامبر فرصت دارند فرم را ارائه کنند. پس از ارائه فرم تمایل به اسپانسرشیپ، متقاضیان باید صبر کنند و ببینند که آیا در بین 10000 درخواستی که به صورت random از طرف اداره مهاجرت کانادا انتخاب می شوند قرار دارند یا خیر. اگر یک متقاضی برای ارائه تقاضا دعوت شود باید هزینه درخواست را بپردازد و ظرف مدت 60 روز درخواست اسپانسرشیپ را به صورت کامل ارائه کند. سپس برای متقاضی بسته ای ارسال می شود شامل چک لیست مدارک، فرم هایی که متقای و افرادی که قصد اسپانسر شدن برای آنها را دارد باید پر کند و نیز دستور العمل و راهنما. اگر متقاضی از کبک درخواست اسپانسر شدن دارد باید از طرف دولت کبک گواهی انتخاب کبک را دریافت کند و آن را به عنوان بخشی از فرایند درخواست خود به اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی ارائه کند.
ارائه فرم تمایل به اسپانسر شدن
فردی که می خواهد اسپانسر شود باید فرم تمایل به اسپانسر شدن را پر کند. حتما نسخه ای دیجیتالی از پاسپورت خود یا مدرکی برای نشان دادن وضعیت اقامتی تان در کانادا همراه داشته باشید. همچنین باید اطلاعاتی نظیر تعداد نفرات خانواده تان، تعداد افرادی که می خواهند اسپانسرشان شوید و نام و تاریخ تولد آنها را در این فرم بنویسید. پس از ارائه این فرم صفحه ای در مقابل شما ظاهر خواهد که شماره تایید در آن نمایش داده می شود. حتما باید این شماره را داشته باشید تا از دریافت یا عدم دریافت دعوتنامه جهت ارائه تقاضا مطلع شوید.
شرایط
 یکی از عوامل تعیین کننده و اصلی برای اینکه بتوانید اسپانسر والدین خود شوید حدقل درآمد لازم یا Minimum Necessary Income (MNI) نام دارد. بعد از اینکه از طریق فرم آنلاین تمایل خود را برای اسپانسرشیپ اعلام کردید باید ثابت کنید که از یک حداقل درآمد معین برخوردار هستید. اما درخواست متقاضیان منتخب که از آنها برای ارائه تقاضا دعوت می شود چنانچه فاقد شرط اصلی و کلیدی حداقل درآمد لازم باشند رد خواهد شد. اسپانسرهایی که خارج از استان کبک زندگی می کنند و از آنها برای ارائه تقاضا دعوت می شود باید برای هر یک از سه سال مالیاتی که بلافاصله قبل از تاریخ درخواستشان محاسبه می شود، اعلانیه ممیزی مالیاتی از طرف آژانس درآمدهای کانادا یا Canada Revenue Agency (CRA) ارائه کنند.
اداره مهاجرت کانادا خاطرنشان کرده که از آنجا که احتمالا در ژانویه و فوریه 2021 درخواست های زیادی دریافت خواهد کرد، اسپانسرها باید واجد شرط درآمد برای سال های 2020، 2019 و 2018 باشند. اداره مهاجرت گفته است که اسپانسرها می توانند اعلانیه ممیزی مالیاتی 2020 خود را پس از ارائه درخواست اسپانسرشیپ ارائه کنند.
متقاضیان علاقه مند به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود می بایست اندازه و تعداد نفرات خانواده خود را هم اعلام کنند تا تایید کنند که واجد شرط حداقل درآمد لازم برخوردارند. تعداد نفراتی که ممکن است مسئولیت مالی آنها را بر عهده داشته باشند شامل نفرات زیر می شود:

خود فرد اسپانسر و متقاضی
  همسرش
  فرزندان وابسته شان
  فرزندان وابسته همسرش
  هر فرد دیگری که اسپانسر ممکن است در گذشته اسپانسر او شده باشد و هنوز مسئولیت حمایت مالی اش را بر عهده دارد
  والدین و پدربزرگ و مادربزرگ هایی که متقاضی قصد دارد اسپانسرشان شود همراه با وابسته هایشان (همسر یا فرزندان وابسته)
  هر فرزند وابسته ای که همراه با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا نخواهد آمد
  همسر پدر/مادربزرگ یا همسر پدر یا همسر مادر، حتی اگر به کانادا نیایند
  همسر جداشده ی پدر/مادر بزرگ یا همسرجداشده ی پدر یا مادر

متقاضیان ساکن کبک
استان کبک به جای شرط اظهارنامه مالیاتی سه ساله، متقاضیان اسپانسرشیپ را ملزم به اثبات تمکن مالی طی 12 ماه اخیر می کنند. وزارت مهاجرت کبک درآمد افرادی که مایل هستند اسپانسر پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شوند و در کبک زندگی می کنند را بر اساس شرایط درآمدی استان کبک ارزیابی خواهد کرد. هم اداره مهاجرت کانادا و هم دولت کبک از متقاضیان می خواهند فرمی را امضا کنند. در این فرم نوشته شده که اسپانسر تا چه مدت مسئول حمایت مالی اعضای خانواده خود از زمانی که اقامت دائم کانادا می گیرند خواهد بود. مدت زمان خمایت مالی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ برای تمامی متقاضیان کانادایی به غیر از متقاضیان ساکن کبک 20 سال و در استان کبک 10 سال است.  

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
آنتاریو جدیدترین پذیرش خود را برگزار کرد
جدیدترین پذیرش پرینس ادوارد آیلند برگزار شد
تغییرات جدید در اکسپرس انتری نیو برانزویک
آلبرتا برای ۱۲۱ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد
دعوت شورای شهرهای جهانی کانادا از تمام احزاب برای حمایت از مهاجرت و مهاجران
رکورد سال ۲۰۱۹: دعوت از بیش از ۷۰۰۰۰ متقاضی اکسپرس انتری
شرط جدید اخذ اقامت دائم کانادا: ارائه اطلاعات بیومتریک
اولین پذیرش منیتوبا در ۲۰۲۰ برگزار شد
راه اندازی پایلوت مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی شهر Vernon بریتیش کلمبیا
ویزای کار کبک: اولویت با این ۲۴ شغل است

۲۲ مهر ۱۳۹۹