20

سپتامبر
2020

آزمون آنلاین شهروندی کانادا؛ چالش های فرارو

Posted By : کاناداهوم/ 134

آزمون آنلاین شهروندی کانادا؛ چالش های فرارو

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

آزمون شهروندی کانادا که به خاطر محدودیت های کرونایی به حالت تعلیق درآمده است باعث شده که ده ها هزار نفر که می توانستند الان کانادایی باشند از حق رای دادن در انتخابات کانادا و پاسپورت کانادا محروم بمانند. طبق داده های وبسایت اداره مهاجرت کانادا در تاریخ 7 سپتامبر حدود 85000 نفر منتظر شرکت در آزمون شهروندی کانادا بوده اند. مقیمان دائم کانادا برای اخذ شهروندی کانادا باید در این آزمون شرکت کنند تا از مزایای بیشمار شهروندی کانادا بهره مند شوند. نایل شدن به شهروندی کانادا برای بسیاری از مهاجران یک ژست نمادین است و حکایت از این دارد که آنها حالا دگر به خوبی جذب  جامعه کانادا شده اند.
اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است درصدد برآمده تا آزمون و مصاحبه شهروندی را به صورت آنلاین برگزار کند اما باید ابتدا در مورد راستی آزمایی هویت افراد شرکت کننده اقدامات مقتضی را انجام دهد. زمان برگزاری آزمون آنلاین شهروندی کانادا را اعلام نکرده اند اما اخیرا گفته اند برخی از متقاضیان دعوت به شرکت مجدد در آزمون حضوری خواهند شد.
چالش آزمون آنلاین شهروندی
همه گیری کرونا نیاز به برگزارس آزمون به صورت آنلاین را بیش از پیش افزایش داده است. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کانادا راه حل هایی برای برگزاری آزمون های open-book تدبیر کرده اند. آنها ممکن است از نرم افزارهایی استفاده کنند که مثلا با محدود نمودن زمان آزمون امکان تقلب را کاهش می دهد و یا به متقاضی اجازه نمی دهد که بدون قفل شدن آزمون tab دیگری در کامپیوتر خود باز کند. برخی از دانشگاه ها هم از هوش مصنوعی برای غیرممکن ساختن تقلب استفاده کرده اند.
البته سابقه استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه به قبل از همه گیری کرونا باز می گردد. برای نمونه دولینگو برای اینکه به متقاضیان آزمون اجازه دهد که در آزمون زبان انگلیسی دولینگو را در هر کجا که می خواهند به صورت آنلاین شرکت کنند مدت پنج سال از هوش مصنوعی استفاده می کرد. آقای سم فلایشمن مدیر آزمون زبان انگلیسی دولینگو می گوید: “ما از دو نفر انسان برای مشاهده و نظارت بر کل ویدئو استفاده می کنیم… تا هوش مصنوعی به اشتباه و با گفتن این جمله که ” اینجا صدا می آید؛ بنابراین ممکن است کسی در اتاق شما باشد” متقاضی آزمون را اذیت نکند. هوش مصنوعی ممکن است به اشتباه نویز تشخیص دهد در حالی که دو نفر انسان به خوبی تشخیص می دهند که این تنها صدای پای دو نفر بچه بوده که در طبقه بالا راه می روند. گفتنی است نتایج آزمون زبان انگلیسی دولینگو را برخی از دانشگاه های کانادا قبول می کنند.   
کاهش قابل ملاحظه تعداد شهروندان جدید نسبت به 2019
اداره مهاجرت کانادا تمامی آزمون ها، آزمون های مجدد، مصاحبه ها و مراسم را در روز 14 مارس در واکنش به همه گیری کرونا لغو کرد. مراسم مجازی شهروندی کانادا از آن تاریخ تا کنون ادامه داشته است؛ با اینکه هر هفته چیزی حدود 2300 تا 3000 نفر در مراسم تحلیف شرکت می کنند این تعداد نسبت به سال 2019 که به طور هفتگی 4700 نفر در مراسم شهروندی سوگند می خوردند بسیار کاهش داشته است.  
آقای اندرو گریفیث تحلیلگر سیاسی و مدیر سابق موسسه “شهروندی و چندفرهنگی گرایی” این تاخیر را قابل درک توصیف کرده است چرا که برای برگزاری آزمون به صورت آنلاین به زیرساخت خاصی لازم است. اما کاهش تعداد شرکت کنندگان در مراسم مجازی را قابل قبول نمی داند. کانادا از ماه مارس تا کنون تنها 7000 مراسم آنلاین شهروندی برگزار نموده این در حالیست که استرالیا از ماه مارس تا کنون 80000 مراسم آنلاین شهروندی برگزار کرده است.
گریفیث می گوید: “وقتی که متقاضیان شهروندی به مراسم می رسند دیگر همه چیز فرمالیته است چرا که اساسا تمام بازبینی های امنیتی انجام شده و آنها در آزمون شرکت می کنند و سوگند می خورند. کار که به اینجا برسد همه چیز روان انجام می شود. اداره مهاجرت کانادا از 21 سپتامبر خدمات حضوری خود را از سر می گیرد؛ برگزاری آزمون های مجدد به صورت حضوری در ونکوور یکی از این خدمات است. آنها بر نتایج نظارت می کنند تا ببینند که آیا در آینده می توانند خدمات حضوری بیشتری ارائه کنند یا خیر.  

3
/
5
(
2

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
اصلاح حداقل امتیاز CRS برای استریم اولویت سرمایه انسانی آنتاریو
افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک در پی کاهش چشمگیر نیروی کار
اکسپرس انتری در مرز شکستن رکورد صدور ITA قرار گرفت
نوا اسکوشیا، حسابداران و حسابرسان را از صف انتظار اکسپرس انتری انتخاب کرد
نگاهی به پذیرش های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۸
نخست وزیر کبک از برنامه های این استان برای ورود کارگران ماهر خبر داد
سیستم مهاجرت کانادا؛ الگویی برای کشورهای دیگر
جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد
۳۷۴ دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری آلبرتا صادر شد
کبک از تغییرات مهاجرتی اول نوامبر منصرف شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۹