25

ژانویه
2020

کانادا؛ برترین کشور دنیا در سال ۲۰۲۰ به لحاظ کیفیت زندگی

Posted By : کاناداهوم/ 227

کانادا؛ برترین کشور دنیا در سال ۲۰۲۰ به لحاظ کیفیت زندگی

۵ بهمن ۱۳۹۸

اخبار, اخبار مهاجرت در

مردم سراسر جهان برای پنجمین سال پیاپی کانادا را بهترین کشور دنیا به لحاظ کیفیت زندگی نام برده اند. طی نظرسنجی که از مردمان کشورهای مختلف انجام شده، آنها کانادا را به خاطر ثبات سیاسی کشور شماره یک جهان، به خاطر بازار کار خوب کشور شماره دو و به خاطر سیستم آموزشی دولتی توسعه یافته و خوب کشور شماره چهارم جهان عنوان کرده اند. مردمان سراسر جهان هممچنین به کانادا به خاطر داشتن سیستم درمانی و خدمات سلامت امتیاز بالایی داده اند.
بهترین کشورهای جهان در سال 2020
این نظرسنجی مجموعا از 20,548 نفر از 36 کشور جهان و در مورد تصورات آنهااز 73 کشور انجام شده است. کشورهای جهان در 9 دسته ی مختلف ارزیابی شده اند و امتیاز نهایی به آنها تعلق گرفته است:

کیفیت زندگی
کارآفرینی
قابلیت های ماجراجویی
شهروندی
تاثیرگذاری فرهنگی
میراث فرهنگی
تعداد مهاجران
گشودگی در برابر کسب و کار
قدرت  

جمع امتیاز کانادا در تمام این موارد باعث شده است که این کشور دومین کشور برتر دنیا انتخاب شود. جایگاه اول به سوییس تعلق گرفته است؛ البته مجموع امتیازات سوییس در کل این موارد جایگاه اول را به آن اختصاص داده است نه اینکه در تک تک آنها امتیاز اول را کسب کرده باشد. در دسته شهروندی، کانادا درست پشت سر سوئد در رتبه ی دوم قرار گرفته است. کشورهایی که در این بخش امتیاز بالایی گرفته اند کشورهایی هستند که به باور افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، حقوق بشر، برابری جنسیتی و آزادی مذهبی را رعایت می کنند. این کشورها مترقی نامیده شده اند و حقوق مالکیت را رعایت می کنند و صادق و قابل اعتماد هستند و قدرت سیاسی در آنها به خوبی توزیع شده است.
در دسته گشودگی در برابر کسب و کار، کانادا در جایگاه سوم بعد از لوکزامبورگ و سوئیس قرار گرفته است. این دسته، امتیاز کشورها را به لحاظ سازگاری شان با کسب و کار و کارآفرینی ارزیابی می کند؛ کشورها در این دسته به لحاظ سطح بوروکراسی، هزینه های تولید، فساد، مالیات و شیوه های اجرایی دولت ارزیابی شده اند. کانادا از 10 امتیاز در بخش فساد، صفر گرفته است و این یعنی بالاترین امتیاز را به خاطر عدم فساد از آن خود کرده است حال آنکه در بخش شفافیت دولت امتیاز 10 را گرفته است و این به معنای شفاف بودن عملکرد دولت در این کشور است.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۵ بهمن ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.