31

مه
2019

صدور ۳ هزار و ۳۵۰ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

Posted By : کاناداهوم/ 372

خبرها از این حکایت دارند که دولت کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که به تاریخ ۲۹ می برگزار کرد برای ۳ هزار و ۳۵۰ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر کرد. حد اقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در این پذیرش ۴۷۰ بود.

از اول ماه می تا کنون، این پذیرش اولین پذیرش اکسپس انتری بود که تمام برنامه های مهاجرتی را پوشش می داد و برای تعداد زیادی متقاضی دعوتنامه صادر کرد.  در پذیرش هایی که تمام برنامه ها را پوشش می دهند برای متقاضیانی دعوتنامه صادر می شود که در سه دسته مهاجرت اقتصادی که به وسیله اکسپرس انتری مدیریت می شود حضور دارند؛ آن سه دسته عبارت اند از Federal Skilled Worker Class، Federal Skilled Trades Class و  Canadian Experience Class.

پذیرش قبلی اکسپرس انتری در تاریخ ۱۵ می برگزار شد و طی آن فقط برای ۵۰۰ متقاضی دسته ی Federal Skilled Trades Class دعوتنامه جهت تقاضا صادر شد. با توجه به اینکه تقریبا یک ماه بین این دو پذیرش که تمام برنامه ها را پوشش می دهند فاصله افتاده، حداقل امتیاز هم در این پذیرش افزایش یافت.

اگر فاصله بین پذیرش ها زیاد باشد زمان کمتری برای ورود متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند به صف انتظار اکسپرس انتری در دست خواهد بود و این مساله بر حداقل امتیاز تاثیر می گذارد. گفتنی است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: ۲۳ می ۲۰۱۹ راس ساعت ۱۰:۱۸:۵۶ به وقت استاندارد شرقی. بدین ترتیب همه ی متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۴۷۰ یا بیشتر امتیاز دارند و قبل از این تاریخ و ساعت وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند در پذیرش ۲۹ می دعوتنامه دریافت کرده اند.

با این حساب، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون مجموع دعوتنامه ها به ۳۵ هزار و ۱۰۰ عدد می رسد. کانادا قصد دارد تا انتهای سال ۲۰۱۹ مجموعا ۸۱ هزار و ۴۰۰ مقیم دائم جذب کند که نسبت به هدف سال ۲۰۱۸ حاکی از افزایش ۶ هزار و ۵۰۰ نفری است.

متقاضیان مهاجرت از طریق اکسپرس انتری می توانند به طرق مختلف امتیاز خود در سیستم جامع رتبه بندی را اقزایش دهند؛ یکی از آن راه ها انتخاب شدن از طرف یک استان است که ۶۰۰ امتیاز نصیب متقاضی منتخب می کند. در هفته های اخیر استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا برای متقاضیان مهاجرت از طریق مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده اند. به نمونه های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتتامه دریافت کردند توجه فرمایید:

علی ۳۱ ساله و دارای مدرک فوق لیسانس است. او خارج از کانادا چهار سال به عنوان تحلیلگر کسب و کار سابقه کار داشته است.  او در امتحان زبان CELPIP شرکت کرده و در تمام مهارت های زبانی تسلط خود را ثابت کرده است. امتیاز وی در سیستم جامع رتبه بندی ۴۷۰ و برای دریافت دعوتنامه برای تقاضا در پذیرش دیروز کافی بوده است.  

کریم و سولماز به ترتیب ۳۰ و ۳۲ ساله هستند. هر دوی آنها مدرک لیسانس و فوق دیپلم دارند. هر دو در امتحان آیلتس شرکت کرده و در تمام مهارت ها تسلط خود را ثابت کرده اند. کریم در خارج از کانادا چهار سال به عنوان متخصص دیتا – data scientist – مشغول به کار بوده است. او به عنوان متقاضی اصلی و با داشتن ۴۷۱ امتیاز وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد و و توانست در پذیرش ۲۹ ماه می دعوتنامه دریافت کند.

لادن ۲۹ ساله و دارای مدرک لیسانس است. او سه سال در خارج از کانادا به عنوان هماهنگ کننده امور اداری مشغول به کار بوده است. لادن برای اثبات تسلط خود بر زبان فرانسه در امتحان TEF شرکت کرده و توانست در مهارت درک مطلب ۲۷۵، نوشتن و مکالمه ۴۰۰ و مهارت شنیداری ۳۳۰ نمره کسب کند. یکی از خواهرهای لادن شهروند کانادا است و در اتاوا زندگی می کند. لادن با داشتن ۴۷۱ امتیاز توانست در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.