16

مه
2019

درخواست والدین از اعضای هیات مدارس انگلیسی زبان مونترال:”مدارس ما را حفظ کنید”

Posted By : کاناداهوم/ 350

والدین عصبانی، ناراحت و ناامید در جلسه‌ ای اضطراری در روز دوشنبه با اعضای هیات مدارس انگلیسی زبان مونترال دیدار کردند تا درباره برنامه جدید وزارت آموزش و پرورش در زمینه تعطیلی سه مدرسه انگلیسی زبان بحث و گفتگو نمایند.

چند صد نفر از والدین نیز در مقابل دفتر هیات مدارس انگلیسی زبان مونترال (EMSB) تجمع کردند تا اعلام کنند که مدارس فرزندان آنها جامعه ای است که نباید به واسطه تصمیمات ناگهانی دولت دچار تعطیلی شود.

با این حال، این دقیقا همان تصمیمی است که وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای آن است و از ماه سپتامبر آن را اجرایی می‌کند.

Maria Corsi، یکی از اعضای کمیته حفظ مدارس منطقه east-end در مونترال می گوید:”به دنبال این تصمیم، والدین مونترالی دچار آشفتگی شده اند. آنها بسیار عصبانی اند و به دنبال این هستند که صدایشان شنیده شود. تاکنون با هیچ یک از والدین درباره تصمیمات جدید برای مدارس فرزندانشان مشورت نشده است.”

هفته گذشته، Jean-Francois Roberge، وزیر آموزش و پرورش کبک به هیات مدارس انگلیسی زبان اولتیماتوم داد و گفت که قصد دارد با استفاده از قدرت اجرایی خود سه مدرسه تحت پوشش EMSB را از آنها بگیرد و به Commission Scolaire de Pointe de l’Ile بسپارد، مگر اینکه هیات مدارس انگلیسی زبان مونترال تا 10 ژوئن برنامه دیگری را در پیش بگیرند.

بعد از ظهر روز دوشنبه هیات مدیره EMSB جلسه ویژه ای برگزار کردند تا در مورد آنچه در جریان بود بحث و تبادل نظر کنند.

Joe Ortona، معاون رئیس هیات گفت که طرح وزارتخانه موجب بروز اختلال زیادی در جابجایی دانش آموزان از مدرسه گالیله می شود. Ortona گفت:”پیشنهاد مدرسه گالیله این بود که 60 کلاس به یکی از ساختمان ها افزوده شود. اما پیشنهادی که اکنون به ما ارائه شده می گوید با گرفتن 3 مدرسه، 65 کلاس جدید برایتان فراهم خواهد شد.”

به همین سبب صدها نفر از والدین دانش ‌آموزان مدارس Gerald McShane, General Vanier و John Paul I نیز برای بیان خواسته ها و شنیده شدن اعتراضاتشان در سالن های اجتماعات و هرجا که می‌توانستند تجمع کردند.

خانم Corsi گفت:”ما باید به عنوان اعضای یک جامعه متحد شویم تا از مدارس خود و اساسا از جامعه خود دفاع کنیم.”

این نشست همچنین به والدین این فرصت را داد تا خشم خود را نسبت به اعضای هیات مدیره مدارس نشان دهند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.