07

مه
2019

اسکناس 10 دلاری عمودی کانادا به عنوان بهترین اسکناس جهان انتخاب شد

Posted By : کاناداهوم/ 442

اسکناس 10 دلاری عمودی جدید کانادا به تازگی برنده یک جایزه بین المللی شده است.

انجمن بین المللی اسکناس (IBNS)، اخیرا بانک مرکزی کانادا را برای اعطای جایزه معتبر بهترین اسکناس بانکی در سال 2018 انتخاب کرده است.

به گفته این انجمن، در حالی که بیش از 150 اسکناس جدید طی سال 2018 در سراسر جهان به چاپ رسید، تنها 10 درصد آنها دارای طرح های جدید بودند و شرایط کاندیداتوری برای دریافت جایزه را داشتند.

IBNS اعلام کرد اسکناس جدید کانادایی در رتبه اول قرار داشته و پس از آن اسکناس هایی از کشورهای سوئیس (200 فرانک، با طرح دست های انسان)، نروژ (500 کرون، با طرح کشتی بادبانی)، روسیه (100 روبل، با طرح فوتبال) و جزایر سلیمان (40 دلار، مردی در حال دمیدن در صدف حلزونی) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

IBNS افزود:”بر روی این اسکناس ده دلاری تصویری از Viola Desmond زن تاجر سیاه‌ پوست و فعال اجتماعی نقش بسته و در پشت آن تصویر موزه حقوق بشر کانادا در شهر وینیپگ در مانیتوبا نقش بسته است. خانم Desmond برای برابری نژادی در سراسر کانادا مبارزه کرد و اولین زن کانادایی است که چهره اش بر روی یک اسکناس نقش بسته است (سایر زنانی که در گذشته تصویرشان بر روی اسکناس ها درج شده بود همگی از زنان سلطنتی بریتانیا بوده اند). همچنین این اسکناس بنفش رنگ کمی بزرگتر از اسکناس های رایج در ایالات متحده است.”

IBNS همچنین به ویژگی های فنی و امنیتی این اسکناس اشاره می کند که کنترل اصل بودن آن را تسهیل نموده و مانع از جعل کردن آن نیز می شود. این اسکناس از 19 نوامبر 2018 وارد چرخه پولی کانادا شده است.

دیگر اسکناس هایی که در سال جاری نامزد دریافت جایزه بودند عبارتند از: اسکناس 500 پزویی مکزیک، اسکناس 100 بولیواری ونزوئلا، اسکناس 20 دلاری باهاما و اسکناس 50 یوانی چین.

کانادا در سال 2004 نیز برنده جایزه IBNS شد، همچنین در سال های 2011، 2012 و 2013 به مدت سه سال متوالی در جایگاه دوم قرار داشت و در دوره قبل نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده بود.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.