13

ژوئن
2019

​قوانین رانندگی جدید می تواند منجر به سلب حق شهروندی کانادا و اجبار به ترک کشور شود

Posted By : کاناداهوم/ 310

قوانین جدید رانندگی پرخطر در حال حاضر در سراسر کانادا در حال اجرا بوده و شامل جریمه های سنگین تر و سیاست های به روز شده جدید می باشد. در حالی که بسیاری از مقامات بر استفاده از تست های تنفسی اجباری و جریمه های سنگین تر تمرکز کرده اند، ولی این قضیه حائز اهمیت است که از برخی جریمه های خاص به سبب رانندگی غیرمحتاطانه آگاهی داشته باشید. برخی از این قوانین جدید می تواند باعث شود شهروندان کانادا اقامت خود را در این کشور از دست بدهند.

مصرف ماری جوانا و الکل می تواند موجب حواس پرتی و اختلال در رانندگی و جریمه یک فرد به دلیل رانندگی پرخطر شود. در صورتی که طبق قوانین جدید مشمول مجازات شوید ممکن است به مدت 10 سال محکوم به حبس گردید. با این حال، این اتهامات ممکن است بر ادامه حضور شما در کانادا تاثیرگذار باشد. به گفته وب سایت رسمی دولت کانادا، در صورت ارتکاب چنین مواردی، کانادایی ها موقعیت خود را در این کشور از دست داده و مجبور به ترک کشور خواهند شد.

چنانچه در حال حاضر به دنبال دریافت اقامت در کانادا هستید ولی قبلا در کشورهای دیگر به دلیل رانندگی پرخطر تحت تعقیب قرار گرفته باشید، بر وضعیت کسب اقامت شما در کانادا تاثیر می گذارد.

اگر یکی از شهروندان دارای اقامت دائم کانادا به جرم رانندگی پرخطر بازداشت شوند، ممکن است موقعیت شهروندی خود را از دست داده و حتی مجبور به ترک کشور شوند.

شهروندان موقت که شامل دانشجویان، کارگران خارجی، توریست ها و خانواده هایشان می شود نیز در صورت ارتکاب رانندگی پرخطر ممکن است مجبور به ترک کانادا شوند و باید یک بار دیگر برای ورود به کشور اقدام نمایند.

اگر یک فرد پناهنده درحالی که هنوز منتظر دریافت جواز اقامت خود است مرتکب رانندگی پرخطر شده و بازداشت شود، دولت کانادا می تواند از تایید وضعیت اقامت او امتناع کند و یا جلسه دادرسی برگزار نماید. این بدان معنی است که ممکن است اعضای خانواده او نیز مجبور به ترک کانادا شوند.

بنابراین وضعیت افرادی که دچار حواس پرتی در رانندگی هستند می تواند بر خانواده آنها نیز تاثیر بگذارد و در صورتی که به سن قانونی نرسیده باشند، مجبور به ترک کشور با خانواده خود خواهند شد.

با توجه به این موارد، دفعه بعد که اقدام به مصرف چنین موادی نمودید، بهتر است خودتان رانندگی نکنید و به دیگر راه های رفتن به خانه مانند حمل و نقل عمومی، مترو، تاکسی، اوبر و یا راننده شخصی فکر کنید تا با استفاده از آنها به سلامت به مقصد برسید و درگیر مسائل قانونی نشوید.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.