30

ژانویه
2020

۵ نکته برای کارفرمایان کانادایی مایل به استخدام خارجی ها

Posted By : کاناداهوم/ 216

۵ نکته برای کارفرمایان کانادایی مایل به استخدام خارجی ها

۹ بهمن ۱۳۹۸

مقالات, مقالات مهاجرت در

اگر در کانادا صاحب کسب و کار هستید و مایل به استخدام نیروی خارجی باید نکاتی را رعایت کنید. استخدام هر تبعه خارجی در کانادا نیاز به دو مدرک دارد؛ Labour Market Impact Assessment (LMIA) و ویزای کار موقت. این دو مدرک برای شروع کار تبعه خارجی از طریق مسیر مهاجرتی Temporary Foreign Worker Program (TFWP) الزامی است. این مسیر به کارفرمایان تا مشکلات مربوط به کمبود نیروی کار را با تایید دولت فدرال بر طرف کنند.
LMIA یا ارزیابی تاثیر بازار کار مدرکی است که تایید می کند کارفرمای کانادایی اقدامات مقتضی را برای استخدام نیروی کاندایی به عمل آورده است و نیروی کار مورد نظر را نکرده است و با استخدام نیروی کار خارجی می تواند بر بازار کار کانادا تاثیر مثبت بگذارد. به محض دریافت LMIA توسط کارفرما نیروی کار می تواند درخواست ویزای کاری بدهد. برای درخواست ویزای کاری کانادا نیروی کار باید نامه ی پیشنهاد شغل همراه با قرارداد و نسخه ای از LMIA و شماره آن را داشته باشد.
از سال 2015 تعداد ارزیابی های LMIA رو به افزایش بوده است. اما اگر کنجکاو شده اید که جهت افزایش احتمال موفقیت در پذیرفته شدن درخواستان از طرف دولت فدرال و استخدام نیروی کار خارجی برای کسب و کار کانادایی تان چه نکاتی را باید رعایت کنید با ما در ادامه همراه باشید.
نکاتی برای اخذ موفقیت آمیز LMIA
کد NOC مناسب را صحیح کنید
اولین گام در این فرایند این است که کد NOC صحیح را انتخاب کنید؛ کدی که به درستی انعکاسی از شرح وظایف نیروی خارجی مد نظر است. گفتنی است NOC یا دسته بندی ملی مشاغل عبارت است از سیستم ملی کانادا برای دسته بندی مشاغل مختلف بر حسب میزان مهارت و تحصیلات مورد نیاز و شرح وظایف.
دولت فدرال برای ارزیابی صحیح تاثیر استخدام فرد خارجی مورد ظر بر بازار کار کانادا باید ظرح وظایف او را به طور دقیق و صحیح بداند. اگر بین کد NOC و وظایف نیروی کار خارجی ناهمخوانی وجود داشته باشد درخواست شما ممکن است رد شود. بنابراین از این لحاظ نهایت دقت را به عمل آورید.
اختصاص دستمزد صحیح متناسب با کدNOC
هنگام استخدام نیروی کار خارجی مهم این است که دستمزد پیشنهادی از طرف کارفرمای کانادایی مطابق با دستمزد دریافتی کانادایی های شاغل در همان شغل باشد نه کمتر. دستمزد ارائه شده در فرم درخواست LMIA باید برابر با یا بیشتر از متوسط دستمزد آن شغل در منطقه جغرافیایی کانادا که شغل در آن انجام خواهد شد باشد. به یاد داشته باشید که دولت فدرال در شرط دستمزد پیشنهادی نهایت سختگیری را خواهد کرد.
شناسایی مسیر صحیح برای ارائه درخواست
با اینکه هدف اصلی تمام LMIA ها تاثیری است که استخدام نیروی کار خارجی بر بازار کار کانادا دارد همه LMIA ها یکی نیستند. انواع گوناگونی از LMIA وجود دارد که می توان تقاضا دارد و بهترین LMIA در هر موقعیت به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

شغلی که قرار است نیروی کار خارجی در آن کار کند
ساختار مالکیتی شرکت کانادایی به نسبت نیروی کار خارجی
هدف از ارائه LMIA

انتخاب غلط مسیر ارائه درخواست LMIA می تواند منجر به افزایش زمان رسیدگی شود و احتمال رد شدن درخواست LMIA را افزایش دهد.
حتما به لحاظ تبلیغات و آگهی تلاش کافی انجام دهید
گفتیم که هدف از ارائه درخواست LMIA این است که نشان دهید به همه درها زده اید و نیروی کار کانادایی برای شغل مورد نظر پیدا نکره اید. یکی از دلایل رایج برای رد شدن درخواست های LMIA این است که دولت فدرال قانع نمی شود که شما نتوانسته باشید نیروی کار کانادایی پیدا کنید. گرچه دولت فدرال کانادا چندان در این زمینه اطلاع رسانی نکرده است اما می توان با درج آگهی های شغلی که مورد تایید دولت فدرال است این شرط را رعایت کنید. با اینکه بیشتر آگهی های شغلی تنها به مدت 28 روز متوالی در جایگاه ها قرار می گیرند  حداقل یکی از آگهی ها باید تا تایید شدن LMIA در آنجا قرار داشته باشد.
قبل از ارائه مدارک، از کامل بودن همه آنها مطمئن شوید
آخرین نکته برای تایید موفقیت آمیز LMIA این است که اسناد و مدارک کامل را به دولت فدرال ارائه دهید. فرایند درخواست LMIA فرایندی پیچیده و زمانبر است که مستلزم ارائه مدارک و اسناد بسیار و پر کردن فرم های دولتی است. خطاهای به ظاهر ناچیز می تواند درخواست شما را به خطر بیندازد و یا حداقل فرایند رسیدگی به آن را طولانی تز کند. از آنجا که هدف از LMIA محافظت از نیروی کار کانادایی و از دست نرفتن شغل های آنها در برابر هجوم بی مورد خارجی ها است دولت کانادا برای تایید این درخواست ها موشکافی دقیق انجام می دهد و چنانچه فاقد یکی از شرایط اصلی باشد رد خواهد شد.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
مزایای خرید ملک در ترکیه
چطور به کانادا مهاجرت کنیم؟
۱۰ دانشگاه برتر کانادا در سال ۲۰۲۰
سیستم مهاجرتی کانادا به این چهار دلیل برتر از بقیه کشورهاست

۹ بهمن ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.