01

جولای
2020

۱۰ نکته جالب مهاجرتی در مورد کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 137

۱۰ نکته جالب مهاجرتی در مورد کانادا

۱۱ تیر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

امروز اول جولای روز کانادا نامیده شده است؛ در این روز کانادا سالگرد صد و پنجاه و سومین تولد خود را به عنوان یک ملت مستقل جشن می گیرد. در طول این سالیان دراز مهاجران همراه با بومیان کانادا این کشور بزرگ را بنا نهاده و به پیشرفت آن کمک کرده اند. در این مقاله از کاناداهوم قصد داریم شما را با 10 نکته جالب مهاجرتی در مورد کانادا آشنا سازیم. با ما همراه بمانید.

در اول جولای 1867 سه استان اصلی کانادا یعنی نوا اسکوشیا، نیو برانزویک و استان کانادا که امروزه کبک و انتاریو هستند با هم متحد شده و یک ملت شدند. امروزه کانادا دارای 10 استان و سه منطقه است. روز کانادا تقریبا در میانه سال جشن گرفته می شود. در اول جولای 182 روز از سال گذشته و 183 روز هم از سال باقی مانده است.
قانون اساسی مصوب 1867، مهاجرت را حوزه مشترک دولت فدرال و دولت های استانی و مطقه ای تعریف کرده است. علت این امر این بوده که استان های اصلی کانادا قبل از 1867 مهاجران را استخدام می کردند و مهاجرت برای توسعه اقتصادی و امنیت مناطق کانادا در هنگام پیدایش این کشور عاملی حیاتی تلقی می شده است.
کبک اولین استان کاناداست که در سال 1968 دارای وزارت مهاجرت شده است. در آن زمان کبک به اهمیت استقبال از مهاجران بیشتر جهت حفظ هویت فرانسوی و نفوذ سیاسی خود در کانادا پی برده بود. سی سال بعد یعنی در سال 1998 منیتوبا اولین استان کانادا شد که با دولت فدرال توافقنامه برنامه مهاجرت استانی را امضا کرد. امروز 12 استان از 13 استان و منطقه کانادا برنامه مهاجرت استانی خاص خود را برای رشد اقتصادی شان اداره می کنند. کانادا مجموعا بیش از 80 مسیر مهاجرتی برای نیروی کار ماهر یا همان اسکیلدورکرها دارد.
در سال 1967 کانادا اولین کشور جهان شد که برای جذب مهاجران کاری از سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز استفاده کرد. این سیستم برای ارزیابی عینی و به دور از تبعیض مهاجران آغاز به کرد و مهاجران را بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، شغل و سابقه کار ارزیابی و امتیازدهی می کرد. این مدل از آن تاریخ به بعد توسط استرالیا و نیو زیلند هم به کار گرفته شد. کانادا همچنان از آن مدل استفاده می کند؛ برای نمونه سیستم اکسپرس انتری برای رتبه بندی متقاضیان از سیستم جامع رتبه بندی یا CRS استفاده می کند.
جمعیت کانادا بالغ بر 38 میلیون نفر است؛ از هر پنج نفر یک نفر خارج از کانادا به دنیا آمده است. طبق جدیدترین سرشماری که در سال 2016 انجام گرفته تقریبا 22 درصد جمعیت کانادا مهاجر بوده اند. همه ساله کانادا از بیش از 200 کشور مهاجر می پذیرد.
پرچم کنونی کانادا در تاریخ 15 فوریه 1965 رسمیت گرفته است. پرچم برج صلح پارلمان در پایتخت کانادا یعنی اتاوا هر روز عوض شده و به رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
شهروندان کانادا تا زمان تصویب قانون شهروندی کانادا در اول ژانویه 1947 وضعیت قانونی نداشتند. قبل از این تاریخ هر کس که در کانادا به دیا آمده بود یا تابعیت کانادایی گرفته بود در عمل تابعیت بریتانیایی داشت. این قانون عملا تعریف دقیقی از هویت کانادایی ارائه داد و بیان کرد که شهروندی کانادا چگونه کس بشده و یا از دست می رود. امروزه اکثر مهاجران شهروندان کانادا شده اند. در واقع بالغ بر 85 درصد مهاجران شهروندی کانادا کسب کرده اند که بالاترین نرخ در کل دنیاست.
بیش از 500 سازمان ارائه دهنده خدمات مهاجرت در سراسر کانادا وجود دارد. هدف این سازمان ها ارائه خدمات حمایتی رایگان به مهاجران جهت خوگیری و ادغام آنها در جامعه و اقتصاد کاناداست. این سازمان ها کلاس های زبان انگلیسی و زبان فرانسه و دوره های کارآموزی برگزار می کنند و بسیاری دیگر از خدمات حمایتی را ارائه می کنند.
کانادا موزه مهاجرت دارد. موزه مهاجرت کانادا در Pier 21 هلیفکس نوا اسکوشیا واقع شده است.  از منطقه به این خاطر انتخاب شده است که Pier 21 بین 1928 تا 1971 از حدود یک میلیون مهاجر استقبال کرده است.
از 1967 تا کنون کانادا از بیش از 19.5 میلیون مهاجر استقبال کرده است. علیرغم همه گیری کرونا کانادا خود را متعهد به جذب تعداد بالایی از مهاجران کرده است. قبل از شروع همه گیری کرونا کانادا قصد داشت طی سه سال آینده از بیش از یک میلیون نفر استقبال کند.

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
دعوت از ۲۲۶ متقاضی در جدیدترین پذیرش منیتوبا
۱۸۱ متقاضی در جدیدترین پذیرش منیتوبا دعوت شدند
سیستم مهاجرتی کانادا مدرن می شود
ویزای کار کبک: اولویت با این ۲۴ شغل است
ماه ژوئن ۲۰۲۰ چه در انتظار مهاجران کاناداست؟
برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با تجربه کانادایی
کاهش حداقل امتیاز CRS در پذیرش جدید آلبرتا
دعوت انتاریو از ۱۹۰ متقاضی اکسپرس انتری در جدیدترین پذیرش
تخصیص ۵۰ میلیون دلار برای قرنطینه کامل کارگران خارجی کانادا
افزایش هزینه رسیدگی به درخواست مهاجرت به کانادا

۱۱ تیر ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.