05

ژانویه
2020

گزارشی از عملکرد اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۹

Posted By : کاناداهوم/ 198

گزارشی از عملکرد اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۹

۱۲ دی ۱۳۹۸

اخبار, اخبار مهاجرت در

سال 2019 را در حالی پشت سر گذاشتیم که اکسپرس انتری متقاضیان را شگفت زده کرد. با اینکه کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری رکورد 2018 را نشکست اما با دعوت از 85,300 متقاضی برای تقاضا جهت اقامت دائم باز هم به هدف خود نزدیک تر شد. این حکم از صدور دعوتنامه طی یک سال از سال 2015 تا کنون تنها دو بار اتفاق افتاده است.  
گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.
وزارت مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در طول سال 2018 مجموعا 26 پذیرش از طریق اکسپرس انتری و 24 پذیرش از طریق برنامه های مرتبط با اکسپرس انتری برگزار کرد؛ تعداد دعوتنامه های صادره طی هر کدام از این پذیرش ها بین 3200 تا 3900 متغیر بود. با توجه به اهداف بالایی که کانادا برای جذب مهاجر از طریق سه برنامه مرتبط با اکسپرس انتری و نیز برنامه مهاجرت استانی طی سال های 2019 و 2020 داشت انتظار می رفت که تعداد متقاضیان اکسپرس انتری که در سال 2019 دعوت می شوند از تعداد متقاضیان دعوت شده در سال 2018 فراتر برود.
اما از آنجا که در اواخر سال 2018 متقاضیان زیادی دعوت شدند می توان علت شکسته نشدن رکورد سال 2018 در سال 2019 را این دانست که وزارت مهاجرت کانادا می بایست تعداد دعوتنامه ها را پایین نگه می داشت تا فرایند رسیدگی درخواست های اقامت دائم را همان شش ماه نگه دارد.
حجم پذیرش ها در سال 2019
یکی از نکات در پذیرش های اکسپرس انتری 2019 این بود که روند افزایش تدریجی تعداد دعوتنامه ها طی هر دو یا سه ماه که در سال 2018 شاهد آن بودیم رعایت نشد. در عوض در سالی که گذشت تعداد دعوتنامه ها و حجم پذیرش ها خیلی غیر قابل پیش بینی بودند و امکان نداشت به طور قطع بتوان پیش بینی کرد که آیا در دور بعدی کانادا دعوتنامه ها را کاهش خواهد داد یا افزایش.    
مثلا سه ماهه آخر 2019 را می توان به یاد آورد که در ماه اکتوبر 3900 دعوتنامه صادر شد و در نوامبر 3600 و در نهایت در دسامبر 3200 دعوتنامه. اکنون پرسش این است که آیا وزارت مهاجرت کانادا همچنان به برگزاری پذیرش های بزرگ و متوالی تر طی سال 2020 ادامه خواهد داد یا خیر؟
کانادا قرار است از طریق اسپرس انتری در سال جدید 85800 مهاجر جذب کند و این عدد را در سال 2021 به 88800 برساند. همچنین از طریق برنامه مهاجرت استانی قرار است طی سال جدید 67800 مهاجر جذب کرده و این رقم را در سال 2021 به 71300 برساند. نتیجه انتخاب اکتوبر و انتخاب شدن مجدد حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو بدین معنی است که احتمالا تعداد مهاجران طی سال های 2022 و 2023 افزایش خواهد یافت.  
حد اقل امتیاز مورد نیاز
دعوتنامه ها یا ITA ها بر اساس امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری در سیستم جامع رتبه بندی صادر می شوند؛ این امتیاز بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار دارای مهارت و تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه و سایر عوامل داده می شود.  
طی هر 24 پذیرش مختص تمام برنامه ها در سال 2019 حد اقل امتیاز بین 438 در 30 ژانویه و 475 در 30 اکتوبر متغیر بود؛ این در حالی ست که در سال 2017 این حد اقل امتیاز 413 بود. بالا تر رفتن حد اقل امتیاز در پذیرش های اکسپرس انتری طی سال 2019 را می توان به پایین تر بودن تعداد دعوتنامه ها طی کل سال و اینکه چهار نوبت بین پذیرش ها فاصله بیش از دو هفته وجود داشته است مرتبط دانست. همچنین گفتنی است که سال 2019 سال پرباری برای برنامه مهاجرت استانی کانادا بوده است. یکی دیگر از دلایل بالاتر بودن حد اقل امتیاز طی سال 2019 را می توان این دانست که تعداد متقاضیان اکسپرس انتری که از طریق استان ها انتخاب می شوند و 600 امتیاز اضافی دریافت می کند رو به افزایش بوده است.  

4.7
/
5
(
3

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری و صدور 3900 دعوتنامه
دعوت از ۷۶۹ متقاضی در جدیدترین پذیرش ساسکاچوان
رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!
صدور ۴۷۱ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری آلبرتا
جدیدترین پذیرش ساسکاچوان با صدور ۳۸۱ دعوتنامه برگزار شد
کاهش مجدد حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری
آلبرتا برای ۳۳۵۷ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است
ساسکاچوان جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را برای متقاضیان مشاغل مورد نیاز برگزار کرد
انتاریو برای کاندیدهای اکسپرس انتری دعوتنامه های جدید صادر کرد
دعوت آلبرتا از متقاضیان اکسپرس انتری با امتیاز حد اقل ۳۰۲ طی ماه جاری

۱۲ دی ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.