19

آوریل
2020

کووید-۱۹ و اطلاعات مورد نیاز دانشجویان خارجی

Posted By : کاناداهوم/ 169

کووید-۱۹ و اطلاعات مورد نیاز دانشجویان خارجی

۳۱ فروردین ۱۳۹۹

اخبار تحصیلی در

بخش تحصیلات بین الملل GAC اطلاعات زیر را برای راهنمایی و کمک به دانشجویان خارجی ارائه کرده است. منابع زیر اطلاعات مربوط به مجوز تحصیل (استادی پرمیت)، محدودیت سفر و استثنائات مربوطه را شامل می شود که ممکن است بر وضعیت دانشجویان خارجی اثرگذار باشد؛ همچنین آندسته از برنامه های حمایتی دولت کانادا که شامل دانشجویان خارجی می شود نیز اعلام شده است.
کانادا قدردان همه دانشجویان خارجی ست که این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اند و نقش این دانشجویان در ارتقا کیفی مراکز آموزشی، جامعه و کل کشور کانادا را ارج می نهد. با وجود اینکه شرایط فعلی بسیار چالش برانگیز است، اما دولت کانادا در تلاش است تا حمایت خود و مراکز آموزشی میزبان دانشجویان بین المللی را اعلام نماید.
 
جهت دریافت آخرین اخبار، تغییرات و قوانین مربوط به شرایط خود بصورت پیوسته لینک های ارائه شده در هر بخش را بازدید و مطالعه کنید.
 
اطلاعات و راهنمایی های دولت کانادا که در لینک های زیر در اختیار دانشجویان خارجی قرار گرفته، آخرین و به­روزترین اطلاعات موجود می باشد. هر چند به دلیل تغییر شرایط، ممکن است اطلاعاتی که از سوی مقامات مربوطه دولت کانادا ارائه می شود ممکن است در آینده تغییر کرده و یا اصلاح و تعدیل شوند.
 

آخرین وضعیت مهاجرتی و سفرهای مربوطه

اطلاعات کامل در مورد تأثیر ویروس کرونا بر مهاجرت، پناهندگی، شهروندی و خدمات پاسپورت از سوی IRCC منتشر شده است. اطلاعات بیشتر را در لینک های زیر جستجو کنید:

تاثیر کووید ۱۹ بر مهاجرت کانادا
محدودیت های سفر به کانادا

این سایت ها اطلاعات خاص و سوالات متداول مربوطه را ارائه می کنند:
توریست ها، نیروهای کار و دانشجویان خارجی:
مشمولیت های اجازه تحصیل پس از فارغ التحصیلی (تغییر موقت اعلام شده در 7 آوریل 2020)
راهنما در خصوص مواردی که وضعیت اقامتی دانشجو منقضی شده و یا نزدیک به انقضا است
محدودیت های سفر و استثنائات

جزئیات مربوط به استثنائات برای بعضی از دانشجویان خارجی

دفاتر IRCC و مراکز درخواست ویزا؛ و
بایو متریک

 
برای دانشجویان خارجی بطور مشخص:

دانشجویان خارجی که در کانادا می مانند می توانند برای تجدید استادی پرمیت خود اقدام کنند و در جریان پروسه تجدید مجوزشان می توانند به کار و تحصیل خود ادامه دهند.
در حال حاضر دانشجویان خارجی که استادی پرمیت آنها قبل از 18 مارچ 2020 صادر شده است می توانند به کانادا سفر کنند.
اگر استادی پرمیت یک دانشجوی خارجی در تاریخ 18 مارچ یا پس از آن صادر شده باشد، در حال حاضر مجاز به سفر به کانادا نیستند.

 

مشمولین دریافت کمک هزینه های دولت کانادا

دانشجویان خارجی که مشمولیت های تعیین شده برای یکی از برنامه های بیمه اشتغال (EI) و یا طرح جدید کمک هزینه اضطراری کانادا (CERB) را دارا می باشند، ممکن است برای دریافت حمایت های مالی صلاحیت لازم را داشته باشند. دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند و حداقل ساعت های ممکن را مشغول به کار بوده و در آستانه دریافت حداقل دستمزد بوده اند، می توانند برای این برنامه درخواست بدهند.
اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا اطلاعاتی در مورد طرح جدید کمک هزینه اضطراری کانادا (CERB) منتشر کرده و آن را بخشی از طرح پاسخگویی اقتصادی دولت کانادا به کووید-19معرفی کرده است. این طرح برای آن دسته از نیروی کار در کاناداست که درآمد آنها از طریق کارفرما یا خوداشتغالی تحت تاثیر کووید-19 کاهش یافته است. اطلاعات بیشتر را در سایت دولت کانادا ببینید.
دریافت جدیدترین اطلاعات درباره طرح جدید کمک هزینه اضطراری کانادا (CERB)، از جمله پرسش و پاسخ های متداول
سایت مذکور شامل پرسش و پاسخ هایی از جمله موارد زیر می باشد:

آیا افراد غیر شهروند و یا کسانیکه اقامت دائم ندارند می توانند از مزایای CERB استفاده کنند؟
برای دریافت کمک هزینه CERB باید ساکن کانادا بوده و شماره معتبر بیمه اجتماعی داشته باشید.

 

نیروهای کار که شهروند کانادا نیستند یا اقامت دائم ندارند -از جمله نیروهای کار موقت و دانشجویان خارجی- در صورت داشتن سایر صلاحیت ها می توانند این کمک هزینه را دریافت کنند.
فرم درخواست کمک هزینه CERB از تاریخ 6 اپریل در دسترس می باشد. اطلاعات لازم برای ارائه درخواست
اطلاعات بیشتر در مورد طرح پاسخگویی اقتصادی دولت کانادا به کووید-19
اطلاعات تکمیلی از اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا در مورد خدمات و کمک هزینه های دولت کانادا

 

اطلاعاتی برای دانشجویان بورسیه شده دولت کانادا

اداره امور بین الملل کانادا در ارتباط نزدیک با مقامات تصمیم گیرنده در خصوص بورس ها و اسکالرشیپ است تا راهنمایی ها و حمایت های لازم را به دریافت کنندگان اسکالرشیپ ارائه کند. افرادی که در این خصوص نگرانی­هایی دارند می توانند در درجه اول از مراکز آموزشی میزبان خود کسب اطلاعات کنند.
ددلاین های اسکالرشیب دانشجویان خارجی: اداره امور بین الملل کانادا (GAC) ددلاین های کلیه رقابت های اسکالرشیپ موجود را تمدید کرده است. اطلاعات بیشتر را در سایت EduCanada.ca پیدا کنید.
دانشجویان خارجی که تحت یکی از برنامه های تبادل دانشجو در حال حاضر در کانادا هستند، می توانند به کشور خود بازگشته و بصورت آنلاین تحصیلات خود را ادامه دهند؛ این اقدام جریمه ای برای دانشجو نخواهد داشت. در صوتیکه دانشجویی تصمیم بگیرد تحصیلات خود را متوقف کند، همچنان بخش سرشکن شده ای از مبلغ اسکالرشیپ خود را دریافت خواهد کرد.
برای کسب آخرین اطلاعات درباره بورس­ها و اسکالرشیپ­های دولت کانادا، برای دریافتEduCanada RSS مشترک شوید یا به صفحه فیس بوک @EduCanada.Official مراجعه کنید.

 

مراقبت های بهداشتی، از جمله سلامت روانی

از دانشجویان خارجی دعوت می شود در تماس دائمی با مراکز آموزشی میزبان خود باشند -بخصوص دفتر دانشجویان بین المللی، و بیمه کنندگان- تا در جریان اطلاعات لازم در خصوص اقدامات حمایتی برای دانشجویان خارجی در شرایط فعلی قرار بگیرند.
اداره امور بین الملل کانادا بطور پیوسته با انجمن های آموزشی کانادا که مراکز آموزشی سراسر کشور را نمایندگی می کنند در تماس می باشد و در جریان است که موسسات کانادایی بصورت بسیار فعال در حال ارائه حمایت های روانشناسی و سلامت روانی مرتبط با پاندمیک به دانشجوان کانادایی و خارجی هستند.
از دانشجویان دعوت می شود بصورت پیوسته با مراکز سلامت عمومی در سطح شهر، استان و منطقه مشاوره نمایند و اطلاعات لازم در خصوص راهنمایی ها و حمایت های ارائه شده به جامعه میزبان خود را دریافت کنند.

 

اقامت دانشجویان

از دانشجویان خارجی که در پردیس دانشگاه­ها زندگی می کنند دعوت می شود در تماس دائمی با مراکز آموزشی میزبان خود در کانادا باشند -بخصوص دفتر دانشجویان بین المللی-، تا در جریان اطلاعات لازم در خصوص خدمات اقامتی و حمایتی برای دانشجویان خارجی در شرایط فعلی قرار بگیرند.
هر مرکز آموزشی در خصوص ارائه خدمات حمایتی به دانشجویان خود مستقلاً تصمیم گیری می نماید.
اداره امور بین الملل کانادا بطور پیوسته با انجمن­های آموزشی کانادا که مراکز آموزشی سراسر کشور را نمایندگی می کنند در تماس می باشد و در جریان است که اکثریت موسسات آموزشی کانادا خوابگاه­های خود را برای اقامت دانشجویان خارجی و دانشجویان کانادایی که اقامتگاه دیگری ندارند باز نگه داشته اند. اما از آنجا که اقامت در پردیس دانشگاه­ها دیگر ارائه نمی شود، این مراکز در تلاش هستند تا به دانشجویان خارجی برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب کمک نمایند.

آخرین به روز رسانی: 8 اپریل، 2020

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
فارغ التحصیلان بین‌المللی در اولویت برنامه مهاجرت به بریتیش کلمبیا
سیستم آموزش عالی کانادا همچنان در بین برترین‌های جهان
کانادا به تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی اقامت می‌دهد
برخی از بورس های تحصیلی در کانادا
تمدید مجوز تحصیل فقط برای دوره های تحصیلی از موسسات دارای DLI
ونکوور رتبه ی دهم در بهترین شهرهای دانشجویی جهان
تورنتو رتبه ی یازدهم در بهترین شهرهای دانشجویی جهان
الزام دانشجویان بین المللی کبک برای اپلای در یکی از موسسات آموزشی معتبر
کانادا پیشرو در آموزش عالی
رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2018؛ مونترال(بخش اول)

۳۱ فروردین ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.